ترامپ قصد ندارد میزبان نشست G7 باشد: گزارش آمریکا و کانادا

[ad_1]

منابع دیپلماتیک می گویند دولت ترامپ تاریخ یا دستور کار جلسه G7 را اعلام نکرده است.

سه خبرگزاری رویترز گزارش دادند ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده پس از لغو نشست ژوئن به دلیل همه گیری COVID-19 ، پس از لغو نشست ژوئن ، قصد ندارد میزبان اجلاس کشورهای پیشرفته گروه هفت (G7) باشد.

رئیس جمهور جمهوری خواه که از پذیرفتن پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات 3 نوامبر خودداری کرد ، تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است ، اما زمان برای تعیین یک اجلاس بزرگ قبل از تحویل قدرت در 20 ژانویه در حال اتمام است.

سه منبع دیپلماتیک گفتند که هیچ ارتباطی با دولت ترامپ در تاریخ ها یا دستور کارهای اجلاس احتمالی G7 وجود ندارد. یک منبع گفت ، اگرچه یک جلسه آنلاین هنوز امکان پذیر است ، اما هیچ کاری در مورد هر نوع بیانیه مشترک انجام نشده است – روندی که معمولاً ماهها به طول می انجامد.

کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

انگلیس که در ژانویه ریاست دوره ای G7 را از ایالات متحده به عهده گرفت ، هفته گذشته پیروزی رئیس جمهور منتخب بایدن را تبریک گفت و او را به کنفرانس تغییر آب و هوای سال آینده سازمان ملل در اسکاتلند و اجلاس G7 دعوت کرد.

ترامپ ابتدا برنامه های ملاقات حضوری خود را در 10 ژوئن در ماه مارس به دلیل بیماری همه گیر لغو کرد ، اما بعداً پس از آنکه آنگلا مرکل ، رهبر آلمان گفت که در آن شرکت نمی کند ، احیای آن را برای لغو برنامه ها در ماه مه انجام داد و دیگران گفتند ترس

یک منبع گفت ، در ماه آگوست ، ترامپ گفت که مایل است پس از انتخابات ریاست جمهوری در “فضای آرام تری” میزبان جلسه باشد ، اما دیگر اقدامی انجام نشد.

ترامپ همچنین گفت که لیست مهمانان را شامل استرالیا ، روسیه ، کره جنوبی و هند می کند و G7 را به عنوان “یک گروه بسیار قدیمی از کشورها” رد می کند.

اما تلاش های ترامپ برای گنجاندن روسیه با استقبال یخ زده آلمان و سایر متحدان روبرو شده است.

روسیه پس از الحاق مسکو به منطقه کریمه در اوکراین ، از G8 آن زمان در سال 2014 اخراج شد. روسیه هنوز این قلمرو را در اختیار دارد و دولت های مختلف G7 تماس های قبلی ترامپ برای پذیرش مجدد مسکو را رد کرده اند.

کشورهای G7 ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، آلمان ، ایتالیا و کانادا هستند. اتحادیه اروپا نیز حضور دارد. جلسات این گروه در سال 1975 آغاز شد ، در ابتدا بدون کانادا بود.



[ad_2]