تلاش های نجات پس از زلزله مرگبار در ترکیه ، یونان آغاز می شود یونان

[ad_1]

روز جمعه زمین لرزه ای قدرتمند در سواحل اژه ترکیه و شمال جزیره ساموس یونان رخ داد و دست کم 25 نفر کشته شدند.

نیروهای امدادی روز شنبه در جستجوی بازماندگان یک زمین لرزه قدرتمند که روز جمعه در سواحل اژه ترکیه و شمال جزیره ساموس یونان رخ داد ، بلوک های بتونی و لاشه هشت ساختمان فروریخته را شخم زدند و دست کم 25 نفر را کشت.

در این زمین لرزه بیش از 800 نفر زخمی شدند که باعث از بین رفتن ساختمانهای ازمیر ، سومین شهر بزرگ ترکیه و ایجاد سونامی کوچک در منطقه سفری هیزار و ساموس شد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری ترکیه برای مدیریت حوادث و فوریت ها یا AFAD ، این زمین لرزه بیش از 400 پس لرزه به دنبال داشت

اوایل روز شنبه ، تماشاگران به تشویق می پرداختند كه امدادگران نوجوان را از زیر آوار یک ساختمان آپارتمانی ویران شده هشت طبقه بالا بردند.

دوستان و اقوام جلوی ساختمان منتظر اخبار اقوام از جمله جراحان دندانپزشکی در طبقه همکف بودند.

دو زن دیگر از یک ساختمان دو طبقه دیگر فروریخته نجات یافتند.

AFAD گزارش داد که حداقل 24 نفر در ازمیر کشته شدند ، از جمله یک زن مسن که غرق شد.

دو نوجوان پس از برخورد به دیوار در حال سقوط در ساموس کشته شدند. مقامات بهداشتی گفتند که حداقل 19 نفر در این جزیره زخمی شدند ، دو نفر از جمله یک جوان 14 ساله به آتن منتقل شدند و هفت نفر در این جزیره بستری شدند.

سونامی کوچکی که به سواحل ترکیه برخورد کرد ، ساموس را نیز تحت تأثیر قرار داد ، زیرا خیابان های شهر بندری اصلی واتی به دریا جاری شد.

مقامات به مردم هشدار دادند که از ساحل و ساختمانهای بالقوه آسیب دیده دوری کنند.

این زمین لرزه که طبق گفته انستیتوی کندیلی دارای بزرگی 6.9 ریشتر است ، در سال 1451 (ساعت 11:51 به وقت گرینویچ) در ترکیه رخ داده است. مرکز آن در دریای اژه در شمال شرقی ساموس بود.

زمین لرزه قدرتمندی که ترکیه و یونان را لرزاند ساختمانها را تسطیح کرد و طغیان دریا را ایجاد کرد که خیابان های نزدیک شهر تفریحی ازمیر ترکیه را آب گرفت. [Ozan Kose/AFP]

روز جمعه ، تونک ساویر شهردار ازمیر به CNN Turk گفت که 20 ساختمان فروریخته است. وزیر کشور ترکیه در توئیتی نوشت که شش ساختمان در ازمیر تخریب شده است. سلیم کوزگر ، فرماندار ازمیر ازمیر گفت که حداقل 70 نفر از لاشه هواپیما نجات یافته اند.

این اثر در جزایر شرقی یونان و تا آتن و بلغارستان احساس می شود.

در ترکیه مناطق اژه و مرمره از جمله استانبول را لرزاند.

فرماندار استانبول گفت هیچ گزارشی از خسارت وارده به این شهر گزارش نشده است.

مقامات به ساکنان ازمیر هشدار دادند که به ساختمانهای آسیب دیده برنگردند و گفتند که آنها ممکن است در لرزه های شدید سقوط کنند.

در ساموس ، یک جزیره با حدود 45000 نفر جمعیت ، از ساکنان خواسته شد که از مناطق ساحلی دور بمانند.

به نشانه همبستگی ، به ندرت پس از روابط متشنج دو جانبه ، مقامات دولت یونان و ترکیه پیام های متقابل همبستگی ارسال می کردند در حالی که روسای جمهور یونان و ترکیه مکالمه تلفنی داشتند.

روابط ترکیه و یونان توسط کشتی های جنگی که در شرق مدیترانه در اختلاف در مورد مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی روبرو هستند ، تیره می شود.

ادامه تنش ها باعث ترس از درگیری آشکار بین دو همسایه و متحدان ناتو شده است.

با عبور از خطوط گسل گسترده ، ترکیه در میان کشورهایی است که بیشترین خطر زلزله را در جهان دارد.

در آگوست 1999 هنگام وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 7.6 ریشتر در ایزمیت ، شهر جنوب شرقی استانبول ، بیش از 17000 نفر کشته شدند.

در سال 2011 ، زلزله ای در شهر شرقی وان باعث کشته شدن بیش از 500 نفر شد.



[ad_2]