گرجستان در آزمون تسلط حزب حاکم به پای صندوق های رای می رود گرجستان

[ad_1]

احزاب مخالف در این کشور امیدوارند که با یک سیستم انتخاباتی اصلاح شده قابل ملاحظه ، حزب ر secیای گرجی از تأمین دوره سوم انتخابات جلوگیری کند.

گرجی ها رأی دادن در انتخابات پارلمانی کم رقابت را آغاز کرده اند ، انتخابات مخالف اتحاد بعید نیروهای مخالف در برابر حزب حاکم به طور فزاینده نامحبوب ، به رهبری ثروتمندترین مرد کشور است.

بیش از 3.5 میلیون شهروند گرجستانی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز شنبه هستند که در ساعت 20:00 (16:00 به وقت گرینویچ) بسته می شود.

ایالت قفقاز جنوبی 120 نماینده از 150 عضو پارلمان را از طریق لیست های متناسب حزب انتخاب می کند – جهش قابل توجهی از 77 صندلی اختصاص یافته توسط سیستم قبلی آن.

30 نماینده باقیمانده – به جای 73 نفر – به عنوان اعضای اکثریت از حوزه های انتخابیه تک عضو انتخاب می شوند.

قوانین جدید همچنین آستانه را از 5٪ به 1٪ کاهش داد ، بدین معنی که هر حزبی که یک درصد آرا را تأمین کند وارد مجلس قانونگذاری خواهد شد.

اصلاحیه قانون اساسی که در ژوئن تصویب شد ، برای تشکیل دولت یک حزب نیز به 40.6 درصد آرا requires نیاز دارد.

مردم در جریان انتخابات پارلمانی گرجستان در تفلیس در مقابل مرکز رای گیری صف می کشند [Vano Shlamov/AFP]

اپوزیسیون امیدوار است که سیستم انتخاباتی اصلاح شده قابل توجهی مانع از تأمین اکثریت پارلمان برای سومین دوره متوالی از حزب رویای گرجی شود.

رسانه های دولتی روز جمعه گزارش دادند ، در تلاش برای پایان دادن به سلطه رویای گرجستان ، احزاب مخالف توافق نامه ای را امضا کردند تا آن را از تشکیل دولت ائتلاف محروم کنند.

رویای گرجستان ، که توسط بیدزینا ایوانشویلی ، نخست وزیر سابق تاسیس شد ، در تضاد با سیاست خود برای دنبال کردن رویکرد عملی به روسیه همسایه ، از جمله تلاش برای بازگرداندن روابط تجاری سنتی است.

گرجستان در جنگ مختصر با روسیه در سال 2008 کنترل دو منطقه جداشده ، آبخازیا و اوستیای جنوبی را از دست داد.

رویای گرجی دلیل این درگیری را حزب حاکم در آن زمان ، جنبش ملی متحد دانست.

“من فکر می کنم همه انتخابات باید با پیشرفت همراه باشد و شهروندان باید امیدوار باشند. در این حالت ، دولت منتخب انگیزه بیشتری دارد [to] تمام تلاش خود را بکنید تا رای دهندگان را ناامید نکنید ، “گفت والری ، ساکن تفلیس.

“اگر دولت ناامید شود ، در انتخابات آنها مانند آن احزابی که از قدرت برکنار شده اند نتیجه می گیرند.”

جورجی مشالایا ، 28 ساله ، به الجزیره گفت که او عمدتا به دلیل سرکوب شدید پلیس علیه جوانان معترض به اشغال 20 درصد از خاک گرجستان توسط روسیه رأی خواهد داد.

دست کم دو نفر چشمان خود را از دست دادند و ده ها نفر زخمی شدند که ژوئن گذشته پلیس با استفاده از آب پاش و گلوله های لاستیکی معترضین را در پایتخت گرجستان ، تفلیس متفرق کرد.

“قبل از سرکوب ، تنها خواسته ما استعفای ایراکلی کوباخیدزه رئیس وقت پارلمان بود که اجازه داد [Sergey] Gavrilov – مردی که علیه گرجی ها در جنگید [the breakaway region of] آبخازیا مناطق جدایی طلب ما را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت می شناسد – برای ریاست پارلمان. »

جورجیا ، جمهوری شوروی سابق ، به دنبال پیوستن به اتحاد نظامی غربی ناتو و تقویت بیشتر ادغام با اتحادیه اروپا است. پس از جنگ 2008 ، گرجستان روابط دیپلماتیک خود با روسیه را قطع کرد.

رویای گرجستان بر دو انتخابات پارلمانی گذشته یعنی 2012 و 2016 حاکم بود.

گرجستان یک جمهوری پارلمانی است ، بنابراین حزبی که پارلمان را کنترل می کند اساساً حزب حاکم است.

گزارش اضافی توسط تامیلا ورشالومیدزه



[ad_2]