توضیح داده شده: اقدامات حقوقی دونالد ترامپ در کشورهای مورد مناقشه آمریکا و کانادا

[ad_1]

رئیس جمهور دونالد ترامپ و مبارزات انتخاباتی وی پرونده های قضایی را در چهار کشور تشکیل داده اند ، جایی که هنوز آراots در حال شمارش است و نتایج تعیین کننده برنده انتخابات ایالات متحده است.

در برخی موارد ، ترامپ و متحدانش ادعای کلاهبرداری کرده اند ، اگرچه هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد و برای متوقف کردن سرشماری در نوادا ، پنسیلوانیا و جورجیا پرونده های قضایی تشکیل داده اند. ترامپ در حال تلاش برای بازشماری مجدد در ویسکانسین است ، جایی که پیش بینی می شود بایدن برنده آن توسط آسوشیتدپرس باشد.

ترامپ در کالج انتخاباتی “زنده و سالم” است ، که مدیر ستاد انتخاباتی وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت که در آن مقامات ترامپ سعی کردند به تمامیت انتخابات در کشورهای مهم که ترامپ می بازد حمله کنند.

بیل استپین ، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: “ما برای این انتخابات مبارزه خواهیم کرد زیرا مردم آمریکا شایسته آن هستند.”

دموکراتها این ادعاها را خلاف واقع دانسته و رد می کنند. مدیر تبلیغات جو بایدن ، جن اومالی دیلن ، مانورهای قانونی ترامپ را “استراتژی نوسانی” دانست که برای “منحرف کردن و کاهش سرعت” طراحی شده است.

پنسیلوانیا

روز پنجشنبه ، ستاد انتخاباتی ترامپ شکایتی را به دادگاه فدرال فیلادلفیا ارائه داد تا هیئت انتخابات از شمارش آرا ball از طریق پست تا حضور ناظران جمهوری خواه جلوگیری کند.

ترامپ روز چهارشنبه با طرح ادعا در اینكه ناظرانش خیلی دور نگه داشته می شوند و نمی توانند دادرسی را به طور اساسی مشاهده كنند ، برای تعلیق شمارش پرونده قضایی را به دادگاه ایالتی تشكیل داد.

دادگاه ایالتی به درخواست انتخاباتی ترامپ مبنی بر اینکه مانیتورها از دستگاه های شمارش یک متر فاصله دارند ، پذیرفت. این پرونده شمارش موقتاً در فیلادلفیا را به تأخیر انداخت ، اما بعید است تاثیری در نتیجه داشته باشد. قوانین ایالتی به ناظران احزاب اجازه اعتراض به آرا individual منفرد را نمی دهد.

مبارزات انتخاباتی ترامپ و حزب جمهوریخواه ملی همچنین تصویب وزیر خارجه پنسیلوانیا را مجاز می دانند که به رای دهندگان پست اجازه می دهد تا پس از پایان مهلت 9 نوامبر ، در صورت عدم وجود اولویت ، هویت خود را ارائه دهند. گزارش شده است که دولت آن را تا 12 نوامبر تمدید کرد.

کارگران شهرستان Lehigh در حالی شمارش آرا را ادامه می دهند که شمارش آرا در انتخابات عمومی ، پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در Allentown ، پنسیلوانیا ، ایالات متحده ادامه دارد. [Mary Altaffer/AP Photo]

ترامپ همچنین خواستار پیوستن به پرونده دادگاه عالی ایالات متحده با به چالش کشیدن تصمیم کارمند دولت پنسیلوانیا مبنی بر اجازه جمع آوری و شمارش آرا پس از انتخابات شد که پس از روز انتخابات مشخص شده بود اما با تأخیر خدمات پستی به سه روز بعد

این برگه های رای گیری در حال حاضر دریافت و تحت نظارت پلیس مانده تا نتیجه پرونده. دیوان عالی کشور به مقامات دولتی دستور داد تا پنجشنبه شب به درخواست ترامپ برای پیوستن به دادخواست پاسخ دهند.

یک قاضی فدرال در واشنگتن دی سی ، به خدمات پستی ایالات متحده دستور داده است تا عملیات پاکسازی اضطراری تأسیسات خود در پنسیلوانیا را برای بقایای آرا انجام دهد. سرویس پستی مهلت روز انتخابات را که قاضی منطقه ایالات متحده امت سالیوان تحمیل کرده بود ، رعایت نکرد.

گرجستان

حزب جمهوریخواه ایالتی و مبارزات انتخاباتی ترامپ با طرح یک دادخواست در شهرستان چاتهام جورجیا از قاضی خواسته اند که هنگام پردازش آرا ball غایب در ساوانا ، شهری در جمهوری دموکراتیک ، از رعایت قوانین ایالتی اطمینان حاصل کند.

قاضی بدون هیچ توضیحی ادعا را رد کرد. AP گزارش داد ، مقامات مبارزات انتخاباتی ترامپ گفتند که آنها در حال بررسی جعل دوازده شهرستان دیگر در اطراف ایالت با اتهامات مشابه در مورد آراots غایب هستند.

جورجیا ، جایی که ترامپ با كمتر از 13000 رأی یا كمتر از 0.3 درصد كل رهبری آن را بر عهده داشت ، نیز می تواند موضوع درخواست سرشماری باشد.

قانون ایالتی پیش بینی کرده است که اگر نتایج در حد 0.5 درصد باشد ، نامزدها می توانند تقاضای بازشماری کنند. طبق Ballotpedia.org ، خواهان مسئولیتی در قبال هزینه ها ندارد.

آریزونا ، نوادا

در نوادا ، مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ به خبرنگاران در لاس وگاس گفتند که دادگاه فدرال شکایتی را برای تعلیق شمارش آرا تشکیل می دهد. با شمارش 89 درصد آرا ، بایدن با تنها 11000 رأی یا کمتر از 1 درصد آرا leads می شود.

“ما در حال تشکیل پرونده های قضایی در دادگاه منطقه ای فدرال در لاس وگاس هستیم. ما خواهان تسکین فوری … و اقدامات احتیاطی هستیم. “بدون ارائه شواهد و پرسش س saidال ، دادستان کل سابق نوادا و رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: آدام لاکسالت.

دادستان کل سابق نوادا ، آدام لاکسالت می گوید ، مبارزات انتخاباتی ترامپ تعداد نوادا را در دادرسی که در 5 نوامبر در دادگاه فدرال در لاس وگاس ، نوادا تشکیل می شود ، به چالش می کشد. [Yasmina Chavez/Las Vegas Sun via Reuters]

در شهرستان ماریکوپا ، آریزونا ، برخی از رأی دهندگان با طرح دعوی علیه مقامات این شهرستان ، ادعا کردند که قلم های با مارک شارپی به آنها داده شده است تا برگه های رای خود را که از کاغذ خونریزی می کند ، علامت گذاری کنند و آنها را در پیشخوان ها ناخوانا نشان دهد.

در دادگاهی که در رسانه ملی “Sharpiegate” نامیده می شود ، دادستان کل ایالت گفت که وی تحقیقات را آغاز کرده است. وزیر امور خارجه دموکرات گفت ، بدون در نظر گرفتن نوع قلم ، همه آرا be شمارش خواهند شد.

اداره انتخابات شهرستان ماريكوپا ويدئويي را منتشر كرد و توضيح داد كه آنها عمداً از “چارپي” استفاده كردند تا “جوهر را لك نكنند” و اين “تاثيري” بر آرا votes نخواهد داشت.

ویسکانسین

ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که پس از اینکه بایدن به عنوان برنده اعلام شد ، به سرشماری در ویسکانسین خواهد پرداخت.

قوانین ایالتی به داوطلبان اجازه می دهد تا در مسابقاتی که حاشیه برنده کمتر از 1 درصد باشد ، درخواست شمارش کنند. بایدن با کسب 20500 رأی ، یعنی حدود 0.6 درصد ، ویسکانسین را از آن خود کرد.

با افزایش حاشیه پیروزی بایدن از 0.25 درصد ، ترامپ باید هزینه این سرشماری را بپردازد. وی پس از پایان شمارش یک روز کاری فرصت دارد تا درخواست خود را ارائه دهد و دولت 13 روز برای تکمیل شمارش فرصت خواهد داشت.

سرشماری سال 2016 3.5 میلیون دلار برای جیل استین ، نامزد کشور ثالث هزینه دربرداشت و تنها کسب 131 رأی برای ترامپ ، که امسال ایالت را به دست آورد ، گزارش شد.

میشیگان

مبارزات انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه دادخواست شکایت برای متوقف کردن شمارش آرا Mich در میشیگان و دسترسی بیشتر جمهوری خواهان به پردازش آرای غایب را از دست داد. یک قاضی ایالتی پرونده را رد کرد.

وزیر امور خارجه میشیگان پیش از این به مقامات محلی انتخابات گفته بود اجازه دسترسی به نظرسنجی ها را بدهند. به گزارش دیترویت نیوز ، دادستانی ایالت ادعا کرد که درخواست ترامپ قابل بحث است ، زیرا تهیه بیلبورد در میشیگان تقریباً به پایان رسیده است.

حاشیه پیروزی بایدن در میشیگان به اندازه کافی باریک است که ترامپ خواستار بازشماری مجدد شود ، ادعا می کند این تقلب است و نباید طبق قوانین ایالتی شواهدی ارائه دهد ، اگرچه او مجبور است ادعاهای خاصی درباره “ماهیت و شخصیت” ارائه دهد. تقلب یا خطا ”.

ادعاهای آنلاین

این که ادعاهای قانونی ترامپ موجه باشد یا نه ، ادعاهای وی مبنی بر اینکه دموکرات ها با شمارش آرا in از طریق پست رای گیری ، انتخابات وی را می دزدند ، به طور آنلاین در اینترنت محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

رویترز گزارش داد ، در حالی که طرفداران ترامپ بر ادعاهای دروغ اصرار داشتند ، یک گروه عمومی در فیس بوک به نام Stop Theft به 365000 عضو رسیده بود و به سرعت در حال رشد بود. توییتر از توییت ترامپ خبر می دهد.

فیس بوک روز پنجشنبه این گروه را ممنوع کرد.



[ad_2]