توییتر حساب سلطنتی تایلندی را که به نفوذ مبارزات انتخاب شده مرتبط است ، خاتمه می دهد تایلند

[ad_1]

توییتر یک حساب طرفداری از سلطنت تایلندی مرتبط با کاخ را که رویترز با هزاران نفر دیگر که در هفته های اخیر برای توزیع پست به نفع پادشاه ماها واجیرالونگ کورن و سلطنت تاسیس کرده بودند ، متوقف کرد.

رویترز ده ها هزار توئیت پیدا کرده است که به گفته کارشناسان از روی حساب هایی است که پیام های سلطنت طلبان را تقویت می کند تا برای مقابله با ماه ها اعتراضات خواستار استعفای نخست وزیر پرایوت چان اوچا و شکستن تابوها – اصلاح سلطنت شود.

اسناد آموزش نظامی داخلی که توسط رویترز بررسی شد ، شواهدی از یک کمپین اطلاعاتی هماهنگ طراحی شده برای انتشار اطلاعات مطلوب و بی اعتبار کردن مخالفان را نشان می داد.

حساب طرفدار سلطنتjitarsa_school پس از آنکه روز چهارشنبه رویترز به توییتر رفت و اظهار نظر کرد در مورد کمپین سلطنت طلبی اخیر در بستر رسانه های اجتماعی ، جایی که معترضین مدتهاست در آنجا حضور دارند ، حساب خود را متوقف کرد.

معترضان و سلطنت طلبان بر اهمیت رسانه های اجتماعی در پیشبرد جنبش اعتراضی تأکید کردند ، که به بزرگترین چالش چند دهه ای برای سلطنت و همچنین دولت رهبر نظامی سابق پرایوت تبدیل شده است.

حساب کاربریjitarsa_school در سپتامبر ایجاد شد و بیش از 48000 دنبال کننده قبل از خاموش شدن داشت.

سخنگوی توییتر روز یکشنبه گفت: “حساب مورد نظر به دلیل نقض سیاست هرزنامه و دستکاری سیستم عامل ما به حالت تعلیق درآمده است.” وی گفت این تعلیق مطابق با سیاست های شرکت است و نه در نتیجه درخواست رویترز برای اظهار نظر.

حساب این حساب گفته بود که افراد را برای برنامه داوطلبان سلطنتی ، که توسط دفتر سلطنتی اداره می شود ، آموزش می دهد. صفحه فیس بوک مدرسه داوطلبان سلطنتی که ویدیوها و اخبار طرفدار سلطنت طلبان را از این برنامه منتشر می کند ، حساب توییتر را نیز از آن خود دانست.

معترضان طرفدار دموکراسی خواهان مجموعه ای از اصلاحات در سلطنت که یک بار دست نخورده است ، از جمله کنار گذاشتن شاه از کنترل شخصی بر دولت سلطنتی [Lillian Suwanrumpha/AFP]

نه مدرسه و نه ستاد داوطلب سلطنتی به درخواست های اظهار نظر در مورد تعلیق پاسخ ندادند. برنامه Volunteer Spirit 904 در زمان پادشاه فعلی ، که از سال 2016 آغاز شد ، برای ایجاد وفاداری به سلطنت ایجاد شد.

کاخ به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد. او خط مشی صحبت نکردن با رسانه ها را دارد و از زمان آغاز اعتراضات در ماه جولای اظهار نظری نکرده است.

نبرد سلطنتی

در هفته های اخیر ، هشتگهای سلطنت طلبانه در توییتر منتشر شده اند ، یک بستر مهم برای مخالفان دولت حتی قبل از شروع اعتراضات.

یک تحلیل رویترز نشان داد که بیش از 80 درصد حساب های بعد ازjitarsa_school نیز از اوایل سپتامبر ایجاد شده است. نمونه ای از 4600 حساب کاربری که به تازگی ایجاد شده اند نشان می دهد که تمام آنچه که آنها انجام داده اند ترویج هشتگ های سلطنتی است – نشانه ای از نوع فعالیتی که با کاربران عادی توییتر مرتبط نخواهد بود.

طبق مطالعه انجام شده توسط شرکت مشاوره شبکه های اجتماعی Drone Empirit برای رویترز ، نمونه 559 بازتوییت از توییت های موجود در حساب ، تقریباً همه حساب هایی با ویژگی های ربات مانند است.

سایزهای لیانگ پونساکول از گروه نظارت بر مستقل رسانه های اجتماعی گفت: “نیروهای دولتی در تلاشند تا با معترضین مخالفت کنند.” “توییتر برخی از حساب ها را حذف کرده است ، اما بسیاری دیگر وجود دارد.”

هشتگ های تبلیغ شده توسط حساب معلق ، معمولاً همراه با عکس های پادشاه و سایر سلطنت ها ، شامل مواردی است که به صورت زیر ترجمه می شود:

ماها واجیرالونگ کورن و ملکه سوتیدا پادشاه تایلند ماه گذشته در هنگام ترک مراسم مذهبی به مناسبت درگذشت پادشاه چولالونگ کورن معروف به پادشاه رامای پنجم در کاخ بزرگ در بانکوک ، تایلند از سلطنت طلبان استقبال می کنند. [Athit Perawongmetha/Reuters]

رهبر گروه سلطنت طلب Warong Dechgitvigrom از اظهار نظر در مورد تعلیق حساب خودداری کرد و گفت که او از این موضوع اطلاعی ندارد.

وی به رویترز گفت كه پیام های طرفدار سلطنت طلبی در توییتر بیشتر است زیرا سلطنت طلبان به طور فزاینده ای لزوم مخالفت با پیام های معترضان را تشخیص می دهند و تشویق می شوند كه به این سیستم عامل بپیوندند.

وی گفت: “هشتگ های پرومونارشیک معتبر هستند و از احساسات واقعی حاصل می شوند.”

معترضین که توسط سلطنت طلبان متهم می شوند

سلطنت طلبان معترضین را به فعالیت های جعلی توییتر ، با کمپین های هماهنگ در اطراف هشتگ ها ، متهم کردند.

اما Parit “Penguin” Chiwarak ، یکی از رهبران اعتراض ، گفت معترضین که از این پلتفرم استفاده می کنند اصیل بودند و او از تعلیق حساب طرفدار سلطنت استقبال کرد.

وی گفت: “آنها برای هشتگهای متانت مانند ارتش جذب نمی شوند و از پول مودیان استفاده نمی كنند.”

اگرچه مستقیماً به حسابjitarsa_school مرتبط نیست ، اما یک سند نظامی 28 صفحه ای که توسط رویترز بررسی شد ، یک عملیات اطلاعاتی سازمان یافته برای هدف قرار دادن “مخالفان” و پخش پیام های طرفدار سلطنت در توییتر را نشان می دهد.

این سند می گوید که 17562 حساب توییتر ، تحت مدیریت 9،743 افسر ارتش ، به “تیم سفید” و “تیم خاکستری / سیاه” تقسیم می شوند ، که برای نوشتن با هشتگ های هماهنگ و همچنین پسندیدن ، توئیت مجدد به آنها اختصاص داده شده است و دنبال هم

این سند اقداماتی را پیشنهاد می کند تا بیشتر شبیه لوایح معتبر باشد.

ارتش روز شنبه اصل را تصدیق کرد و در یک پست فیس بوکی گفت که این سند در یک جلسه آموزشی برای تقویت تلاش های روابط عمومی ارتش استفاده شده است.

در اوایل ماه اکتبر ، توییتر اعلام کرد که 926 حساب مرتبط با ارتش تایلند را به دلیل نقض سیاست های دستکاری سیستم عامل ، گسترش محتوای طرفدار دولت و هدف قرار دادن شخصیت های مخالف سیاسی ، خاموش کرده است.

سپس ارتش انکار این حساب ها را برای پرسنل نظامی انکار کرد.



[ad_2]