عاشقانه گذشته هنگ کنگ: در خلق و خوی برای عشق – 20 سال اخبار هنگ کنگ

[ad_1]

هنگ کنگ ، چین – از طریق نگاه های حسرت آمیز به راهروها و از طریق تنظیمات صمیمی میز ، در حال و هوای عاشقانه عشق عاشقانه داستان دو همسایه زیبا و خیانت را روایت می کند.

همانطور که این داستان از 20 سال پیش بر روی صفحه های سینما جریان داشت ، به سرعت وارد مخاطبان بین المللی شد ، حال و هوای زیبایی را ایجاد کرد که مدتها پس از تیتراژ اعتبار بین تماشاگران ماندگار شد – گلهای رنگارنگ بر روی کیپائو Magi Chung (لباس سنتی چینی) ، تونی گردن فرهای لئونگ هنگام کار بر روی ماشین تحریر او پیچ می خوردند ، و فرهای غذای گرم در خارج از هنگ کنگ که نئون روشن می کرد ، طبخ می شد ، که حتی در آن زمان نیز به سرعت در حال از بین رفتن بود.

این فیلم جوایز و نامزدی های سراسر جهان از جمله کن را به دست آورد و ابر از شناخت کارگردان Wong Karwai را ایجاد کرد. منتقدان هنوز هم این فیلم را در میان بهترین مقالات آکادمیک ساخته شده درباره تأثیر سینمایی آن رتبه بندی می کنند و از طرفداران این فیلم می توان به کارگردانی سوفیا کوپولا و مرحوم آنتونی بوردین اشاره کرد. سکوی پخش فیلم های هندی MUBI هنگامی که فهمید قادر به تماشای فیلم در کافه ای در توکیو نیست ، توسط بنیانگذار Efe Kakarel اختراع شد.

پس از 20 سال ، سالگرد فیلم در دنیا به طرق مختلف از ترمیم 4K تا اقتباس نمایشی در خانه اپرای سیدنی در سراسر جهان جشن گرفته شده است.

این فیلم ستاره خود را به نام تونی ریه ، جایزه بهترین بازیگر مرد در پنجاه و سومین جشنواره فیلم کن به دست آورد [File: Pascal Guyot/AFP]

جورجیو بیانکوروسو ، استاد موسیقی در دانشگاه هنگ کنگ ، با تأمل در تأثیر آن ، گفت که این فیلم “ایجاد تصاویر از مد تا طراحی داخلی و حتی هنر معاصر” را در شهر پرورش داد.

بیانكوروزو ، كه هم اكنون در حال اتمام كتاب برای كارگردان است ، گفت: “این فیلم حساسیت خاصی را در صحنه جهانی” پاك كرد “- تمایل به یادآوری طولانی ، متوقف كردن اشتباهات گذشته و فرصت های از دست رفته ، جذابیتی تقریباً دردناک برای عاشقانه های انجام نشده.

تصاویر نمادین

آرتور تام ، ساکن نیویورک ، نویسنده مستقل و سردبیر سابق Time Out Hong Kong ، گفت که به سختی می توان زیبایی شناسی فیلم را تکان داد.

تام گفت: “این سبک بسیار نمادین است” و آن را “کلیشه ای به نظر نمی رسد ، بلکه زمانی که شرق با غرب ملاقات می کند و شروع به همگرایی می کند” دانست.

وی گفت: “من فکر می کنم مگی چونگ در این فیلم همچنین مظهر آن زن چینی هنگ کنگی بسیار سکسی است که قبل از آن دوره واقعا بزرگ نبود.”

رستوران به سبک سنتی هنگ کنگ در وان چای بعد از ساعت ها شام می خورد [Jeremy Smart/Al Jazeera]

در مصاحبه ای با IndieWire در سال 2009 ، وونگ کار وای گفت که در حالی که بین 20 تا 25 لباس برای چونگ وجود دارد ، و به دلیل متراکم بودن فیلم ، “این مانند یک نمایش مد می شود. همیشه تغییر می کند. “

در سال جاری ، نسخه آمریکایی Vogue این فیلم را به عنوان مرجع محبوب طراحان و عکاسان ذکر کرد ، “چاپ قطعات روبرتو کاوالی ، اردم و درک لام ، فقط به نام چند … خواهران مولوی آن را در لیست فیلم های خود بررسی کردند تا تماشا کنند الهام از انزوا “.

یی وونگ نویسنده فیلم نامه و تدوینگر از قطعه “عصر جدید” از این فیلم الهام گرفته است که شخصیت های اصلی هنگ کنگ را در سال 2020 بررسی می کند ، این ماه در مجله ادبی آسیا Mekong Review منتشر شده است.

در آماده سازی برای ترانه ، او چندین بار فیلم را تماشا کرد. وونگ با اشاره به عناصر فیلم گفت که ترجمه آنها به یک محیط مدرن کار دشواری نیست.

وی گفت: “این یکی از دلایل استقبال خوب این روز از فیلم است.”

وونگ که هم اکنون در حال کار بر روی مجموعه داستان های کوتاه است ، گفت: “مردم هنوز همدیگر را دوست دارند ، هنوز هم یکدیگر را تقلب می کنند و هنوز هم با یکدیگر شایعه می کنند یا به شما مشاوره ناخواسته می دهند که بهترین زمان ترک هنگ کنگ به دلیل مسائل روز چیست.” راه های عشق در یک شهر شلوغ ، به جستجوی عشق در شهری که “هیچ کس وقت و فضای کافی برای هر چیزی ندارد”.

و وونگ ، تصویر HKU ، در ابتدا فیلم را هنگام کلاس در دانشگاه نوستالژی تماشا کرد [Jeremy Smart/Al Jazeera]

افراد دورتر از داستان عشق هنگ کنگ نیز استفاده کرده اند.

Moonlight ، فیلم برنده اسکار 2016 به نویسندگی و کارگردانی باری جنکینز ، از این فیلم الهام گرفته شده است و جیمز لاکستون ، فیلمبردار ، به وبلاگ Film Stage گفت که تصاویری از In Mood for Love و فیلم های دیگر به او نشان داده شده است. از منابع تصویری وونگ کار وای. جنکینز بعداً در مصاحبه با Criterion در ستایش از فیلم گفت: “من حتی نمی توانم این فیلم را لمس کنم.”

عاشقانه سازی هنگ کنگ

طنین فیلم در مقابل مخاطبان بین المللی گسترده نیز در نگاه ویژه ای به زندگی در هنگ کنگ گنجانده شد.

تام به الجزیره گفت: “من فکر می کنم فیلم در رومانتیک مردم هنگ کنگ مهم بود.”

“فکر می کنم وقتی خارجی ها هنگ کنگ را تماشا می کنند ، اغلب به فیلم های وانگ کار وای مراجعه می کنند. مثل اینکه آنها قرار است بیرون بنشینند و در آن مکان غرفه کوچک در Central که همه به آنجا می روند ، رشته درست کنند یا اینکه از خیابان ها عبور کنند و همه اینها بسیار ظریف ، سکسی و مرموز است و آنها به این چانهای cha chaan می روند به سبک هنگ کنگی) و بسیار سبک است و همه آنها را بسیار جذاب می داند … این فیلم از این طریق تأثیرگذار است. “

در کوچه ای مقابل یک رستوران در شانگهای ، یک زن و شوهر غذای مشترکی دارند. سینما در مود برای عشق تصویری نوستالژیک ، عاشقانه از شهری با سرعت زیاد خلق کرد [Jeremy Smart/Al Jazeera]

اما در حالی که فیلم شهر را در معرض دید عاشقانه قرار می دهد ، بیانکوروزو خاطرنشان می کند: “عجیب است که تعداد کمی تلاش کرده اند تا دستاوردهای وونگ را تکرار کنند.”

این ممکن است تا حدی به دلیل موانعی باشد که صنعت فیلم مبارز هنگ کنگ با آن روبرو است.

شان ام. تیرنی ، استاد دانشگاه فیلم در هنگ کنگ ، گفت که ممکن است در فیلم “برای روحیه عشق” بر “جنبه هنری صنعت” تأثیر بگذارد ، زمان و بودجه و “تسویه حساب” وونگ در دسترس دیگر کارگردانان هنگ کنگ نیست.

تایرنی گفت: “این فیلم ها هزینه زیادی دارند و علی رغم همه دروغها در مورد حمایت از مشهورترین صادرات جهانی هنگ کنگ ، دولت تقریباً هیچ تلاشی برای حمایت از صنعت واقعاً آشفته انجام نداده است.”

“اگر پول می خواهید ، باید به چین نگاه کنید ، این بدان معناست که شما نمی توانید فیلمی بسازید که از بسیاری خطوط قابل مشاهده و نامرئی عبور کند. بی شمار داستان جذاب و لمس کننده وجود دارد که می تواند در فیلم محلی روایت شود ، اما فقط تعداد بسیار کمی از آنها ساخته می شود. “

در شهر جهانی برج های شیشه ای ، ساکنان در نانوایی ها توقف می کنند تا غذای مناسبی را در هنگ کنگ پیدا کنند [Jeremy Smart/Hong Kong]

در دو دهه پس از اکران فیلم ، هنگ کنگ دستخوش تغییراتی گیج کننده شده است ، از تحولات سیاسی دیوانه وار تا خط افق شلوغ شهر و بندر کوچک. وقتی فیلم Mood for Love ظاهر شد ، او از دورانی لذت می برد. اکنون دورانی است که حتی دورتر است.

هنگام انتشار این فیلم ، تونی لونگ ، كودك 60 ساله ، به یك جشنواره مطبوعاتی بین المللی فیلم تورنتو گفت كه این فیلم خواستار كودكی وی است. وی گفت: “هنوز به یاد دارم كه كودك بودم ، همسایه ها بسیار به هم نزدیك بودند و ما همدیگر را خیلی خوب می شناختیم و هر روز برای بازی در آنجا به همسایه ها می رفتیم و هرگز درهایمان را نمی بستیم.”

امروزه ، زبان و بیان سیاسی به طور فزاینده ای کنترل می شوند. ماه گذشته ، موزه تاریخ هنگ کنگ به طور موقت نمایشگاه دائمی خود را برای بازسازی توسط دولت تعطیل کرد ، و این باعث ترس از سانسور شد که شعارهای اعتراضی شبح مانند با عجله در خاکستری پوشانده شدند. در این شهر ، جوانان به طور فزاینده ای از گذشته خود و دسترسی به آن دفاع می کنند.

علائم نئون در هنگ کنگ در دهه 1960 معمول بود ، محل نمایش “در خلق و خوی برای عشق”. این روزها تعداد آنها کمتر است [Jeremy Smart/Al Jazeera]

وونگ گفت: “بسیاری از مردم هنگ کنگ نگران هستند که مبادا مردم وارد شده و داستانی را که می دانستند و برای یادگیری و پذیرش نسخه جدید آنچه در گذشته اتفاق افتاده است ، بازنویسی کنند.”

هنگامی که 29 ساله برای اولین بار کتاب “روحیه برای عشق” را به عنوان یک کلاس دانشجویی در HKU دید ، علاقه او را به مفهوم متفاوت هنگ کنگ برانگیخت.

“من هنوز کاملا جوان هستم ، بنابراین سابقه زیادی برای احساس نوستالژی وجود ندارد ، اما همچنین احساس می کنم که با استفاده از ادبیات و فیلم هایی مانند” حالت عشق “، تصوری از گذشته دارم که ساخته ام.” بخشی از آن شد و احساس آن بسیار زیبا و جالب بود. “

“در این مرحله بررسی فیلم Mood for Love واقعاً بسیار اطمینان آور است.”



[ad_2]