جمهوری خواهان کلیدی: اجازه دهید چالش های انتخاباتی ترامپ را بازی کنیم آمریکا و کانادا

[ad_1]

یک هفته می شود که رئیس جمهور ترامپ قول داده است که نتایج انتخابات جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب شنبه را به چالش بکشد. ترامپ همچنین متعهد شد که از امتیاز عمومی که از سال 1896 در میان نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از دست رفته است ، اعطا نمی کند.

پس از اعلام روز شنبه مبنی بر برنده شدن بایدن در انتخابات ، بسیاری علناً نتیجه را پذیرفتند ، از جمله برخی از جمهوری خواهان. با این حال ، بسیاری از جمهوری خواهان برای صبر و شکیبایی تلاش می کنند زیرا تیم ترامپ نتایج را به چالش می کشد یا از ادعاهای اثبات نشده ترامپ درباره رای گیری گسترده تقلبی یا غیرقانونی حمایت می کند.

به نظر می رسد خط تقسیم جمهوری خواهان این باشد که آیا آنها ملاحظات انتخاباتی فوری یا طولانی مدت دارند.

برخی از جمهوری خواهان مانند میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا و سناتورهای جورجیا دیوید پوردو و کلی لوفلر از شور و وفاداری ترامپ آگاه هستند. بیش از 70 میلیون آمریکایی به او رأی دادند.

آنها مطمئناً نمی خواهند رئیس جمهور یا رای دهندگان وی را ناراحت کنند قبل از انتخابات دور دوم پردو و لوفلر در 5 ژانویه ، زیرا رئیس جمهور در حال کار بر روی چالش است ، چیزی که بایدن روز سه شنبه هنگام صحبت با خبرنگاران به آن اشاره کرد.

بایدن گفت: “من فکر می کنم کل حزب جمهوریخواه در موقعیتی قرار گرفته است ، به استثنای چند مورد برجسته ، جلسات رئیس جمهور را کمی ترساند.”

انتخابات پردو و لوفلر مشخص خواهد کرد که جمهوری خواهان یا دموکرات ها سال آینده سنا را کنترل خواهند کرد.

برخی دیگر مانند مایک پنس معاون رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بازی طولانی تری را انجام می دهند: انتظار می رود که آنها برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواه در سال 2024 بجنگند و خود را به عنوان جانشین بر اساس ترامپ معرفی کنند.

در اینجا مهمترین جمهوری خواهان در مورد امتناع ترامپ از کناره گیری وجود دارد:

حمایت از چالش ترامپ

معاون رئیس جمهور مایک پنس

روز دوشنبه ، پنس در توئیتی نوشت: “او به تیم امروز VV گفت:” این تمام نمی شود تا اینکه تمام شود … و دیگر تمام نمی شود! “رئیس جمهورrealDonaldTrump هرگز مبارزه برای ما را متوقف نکرده است و ما به مبارزه ادامه خواهیم داد تا هر رای قانونی حساب شود! “

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا

مک کانل از تلاش های انتخاباتی ترامپ برای خروج از روند چالش و بازخوانی حمایت کرد و با آرامش به تبلیغ پرداخت و گفت: “هیچ جای نگرانی” در مورد مسائل انتخاباتی ترامپ وجود ندارد.

مک کانل روز سه شنبه گفت: “تا زمانی که Voice College رأی ندهد ، هر کسی که کاندیدا شود می تواند نگرانی های خود را تمام کند.” “این غیر معمول نیست ، جای نگرانی نیست. در برهه ای از اینجا ، سرانجام خواهیم فهمید که چه کسی در هر یک از این ایالات مجاز است. دانشکده انتخابات برنده را تعیین خواهد کرد. “

وزیر امور خارجه مایک پمپئو

وزیر امور خارجه مایک پمپئو به طور علنی از تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات حمایت می کند [Jacquelyn Martin/Pool/AP Photo]

پمپئو ، که گفته می شود در سال 2024 کاندیداتوری برای ریاست جمهوری را در نظر دارد ، وقتی از وی پرسید که آیا وزارت خارجه با بایدن برای انتقال آرام کار می کند ، خندید. “انتقال آرام به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.”

وی افزود که جهان “انتخابات ما را تماشا می کند. آنها می فهمند که ما یک روند قانونی داریم. آنها می فهمند که این زمان می برد … ما باید هر رای قانونی را بشماریم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر رأیی قانونی نبوده و شمارش نشده است. “

دادستان کل ویلیام بار

آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد ، بار در یادداشتی به دادستان های فدرال ، آنها را مجاز به تحقیق در مورد “ادعاهای اساسی” در مورد بی نظمی در رای گیری کرد.

وی گفت: “اگر ادعاهای روشن و واضح قابل اعتمادی درباره بی نظمی وجود داشته باشد که در صورت صحت ، می تواند بر نتیجه انتخابات فدرال در یک کشور خاص تأثیر بگذارد ، تحقیقات می تواند انجام شود.”

ریچارد پیلگر ، رئیس شعبه وزارت دادگستری برای جنایات انتخاباتی ، ساعاتی پس از ارسال یادداشت خود توسط بار ، در اعتراض استعفا داد.

سناتورهای دیوید پوردو و کلی لوفلر

دو سناتور جورجیا ، که در ماه ژانویه دور دوم جداگانه دارند ، خواستار استعفای وزیر امور خارجه گرجستان ، برد رافنسپرگر ، که او نیز یک جمهوری خواه است ، شدند. وی وی را به “سو mis مدیریت و عدم شفافیت” در مورد شمارش آرا در کشورشان متهم کرد.

رافنسپرگر درخواست استعفا را رد کرد. در همین حال ، روزنامه آتلانتا ژورنال-قانون اساسی روز سه شنبه گزارش داد ، “رئیس جمهور و متحدان برجسته وی دو سناتور جمهوری خواه را تحت فشار قرار داده اند تا این قدم را بردارند تا حرف منفی درباره آنها نگذارند و قبل از دور دوم انتخابات آنها را از پایگاه خود اخراج کنند.”

سناتور سوزان کالینز

کالینز ، یک سناتور ماین که هفته گذشته مجدداً در انتخابات مجدد پیروز شد ، به وی “تبریک گفتن به رئیس جمهور منتخب بایدن برای پیروزی آشکارش” را ارائه داد. با این حال ، کالینز با تکان دادن “سوالات” رئیس جمهور در مورد نتیجه ، گفت: “باید به رئیس جمهور فرصت داده شود” تا نتایج را به چالش بکشد.

از دیگر طرفداران چالش انتخاباتی ترامپ می توان به سناتورهای لیندزی گراهام ، تد کروز و جاش هاولی اشاره کرد.

پذیرش نتیجه انتخابات

رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش

رئیس جمهور پیشین روز یکشنبه با ارسال “تبریک و تشکر گرم” از برجسته ترین جمهوری خواهان پذیرش نتایج انتخابات شد [Biden] به خاطر پیام میهنی که شب گذشته ارائه داد. “

بوش ، که پس از طولانی مدت روند سرشماری و نبرد حقوقی در انتخابات سال 2000 پیروز شد ، افزود: “پرزیدنت ترامپ حق تقاضای بازشماری و پیگیری چالش های حقوقی را دارد و همه مسائل برجسته به درستی حل و فصل خواهد شد. مردم آمریکا می توانند اطمینان داشته باشند که این انتخابات اساساً عادلانه بوده ، یکپارچگی آنها تأیید خواهد شد و نتیجه آن روشن است. “

سناتور میت رامنی

سناتور یوتا ، رامنی ، که از منتقدان جدی ترامپ بود ، اولین سناتور جمهوری خواه بود که با انتشار در توییتر چند ساعت پس از اعلام برنده در روز شنبه ، بایدن را به او تبریک گفت.

فرمانداران چارلی بیکر ، لری هوگان و فیل اسکات

سه نفر از محبوب ترین فرمانداران ایالات متحده – جمهوری خواهان ، که به ترتیب کاملاً دموکراتیک ماساچوست ، مریلند و ورمونت را اداره می کنند – به سرعت از بایدن استقبال کردند.

اسکات روز شنبه در بیانیه ای گفت: “رای دهندگان صحبت کرده اند. اکنون این وظیفه ماست که بالاتر از عصبانیت و تفرقه بپردازیم تا توجه خود را به انسانیت مشترک و عشق به خانواده ، آزادی و کشور معطوف کنیم. این همان چیزی است که رهبری واقعی ما را به انجام آن دعوت می کند – پیروزی یا باخت. “

از دیگر جمهوری خواهان پیروزی جو بایدن را تبریک می گویند سناتور لیزا مورکوفسکی و فرمانداران سابق جب بوش و جان کاسیچ هستند.



[ad_2]