جوشوا وونگ از هنگ کنگ به اتهام اعتراض بازداشت شده است چین

[ad_1]

جوشوا وونگ ، فعال حامی حزب دمکراتیک هنگ کنگ ، روز دوشنبه پس از اعتراف به جرم به اتهام سازماندهی و شرکت در تظاهراتی در مقابل مقر پلیس این شهر در اعتراضات ضد دولتی سال گذشته ، بازداشت شد.

وونگ ، که فقط 17 سال داشت که در سال 2014 با اعتراضات دموکراتیک جنبش چتر روبرو شد ، در صورت محکومیت تا پنج سال زندان در معرض خطر قرار دارد.

همکاران فعال ایوان لام و اگنس چوو نیز پس از اعتراف به جرم به اتهامات مربوط به اعتراض 21 ژوئن سال گذشته دستگیر شدند.

طبق رسانه های محلی ، هر سه نفر ، اعضای سابق حزب سیاسی اکنون منحل شده Demosisto ، در تاریخ 2 دسامبر محکوم می شوند.

قبل از ورود به دادگاه ، وونگ به خبرنگاران گفت كه اگر بلافاصله بازداشت شود تعجب نخواهد كرد.

وونگ گفت: “شاید مقامات بخواهند من یکی پس از دیگری در زندان بمانم.”

“اما من اطمینان دارم که نه زندان ، نه ممنوعیت انتخابات ، و نه هیچ قدرت خودسر دیگری مانع فعالیت ما نمی شود. آنچه اکنون انجام می دهیم توضیح ارزش آزادی برای جهانیان است. “

وونگ که اکنون 24 سال دارد ، در اعتراضات سال گذشته در حمایت از دموکراسی شخصیت برجسته ای نبود ، اما ادامه فعالیت وی خشم چین را که این کشور را “دست سیاه” نیروهای خارجی می داند ، عصبانی کرده است.

https://www.youtube.com/watch؟v=1YEKYrTdc44

وی در ماه ژوئن ، فقط ساعاتی پس از تصویب قانون جامع امنیت ملی برای هنگ کنگ ، توسط پارلمان چین ، دموکراسی خواهی خود را منحل کرد و هر اقدامی را که پکن براندازی ، جدایی ، “تروریسم” و توافق پنهانی با نیروهای خارجی را که مادام العمر در زندان بودند ، در نظر گرفت ، مجازات کرد. .

لام ، که همچنین قبل از جلسه دادرسی صحبت کرد ، گفت که آماده زندانی شدن است.

پیش از این ، این زوج در اتهامات خود بی گناه بودند ، اما وونگ روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت که او و لام پس از مشورت با وکلای خود تصمیم به تغییر مسیر گرفتند.

“کمی ترسیده”

چو قبلاً به اتهام تحریک دیگران و شرکت در اعتراض ، گناهکار بود.

چاو روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: “اگر این بار به زندان محکوم شوم ، این اولین بار در زندگی من است که در زندان هستم.”

“با وجود اینکه از نظر ذهنی آماده هستم ، اما هنوز کمی احساس ترس می کنم. با این حال ، در مقایسه با بسیاری از دوستان ، من رنج بسیار کمی کشیدم. وی نوشت: “وقتی به آن فکر می کنم ، تمام تلاش خود را برای مقابله با جسارتانه انجام خواهم داد.”

شورای دموکراسی هنگ کنگ ، سازمانی مستقر در واشنگتن که به حفظ آزادی در این سرزمین اختصاص دارد ، حکم دادگاه را محکوم کرد و خواستار آزادی آنها شد.

ساموئل مدیر عامل گفت: “وقتی آنها امروز گناه خود را پذیرفتند اشتباه نکنید ، این حكمی علیه آنها نبود ، بلكه تصمیمی علیه دادگستری مسموم در هنگ كنگ بود كه دیگر مستقل نیست و نمی تواند عدالت را اجرا كند.” چو در بیانیه ای

وونگ همچنین به شرکت در یک مجلس غیرمجاز در اکتبر 2019 و در 4 ژوئن سال 2020 ، هنگام اجرای مراسم مراقبت از بزرگداشت سرکوب معترضین در میدان تیان آن من و اطراف آن در سال 1989 متهم شد.

وی سال گذشته به دلیل تحقیر دادگاه ، پنج هفته را در زندان به سر برد و قبل از آزادی در 16 ژوئن ، زمانی که اعتراضات کاملاً گسترده بود ، آزاد شد. او با قول ادامه مبارزه برای دموکراسی ، در تجمعات متعددی در طول سال شرکت کرد.

https://www.youtube.com/watch؟v=SAko0oSCZd8

این اعتراضات عمداً بدون رهبران بود که بیشتر توسط شبکه های اجتماعی و انجمن های گفتگوی رمزگذاری شده سازماندهی شده بود. علاوه بر این ، آنها بسیار خشن تر بودند.

پلیس با تجهیزات ضد شورش هزاران حلقه گاز اشک آور و گلوله های روکش دار را شلیک کرد و اغلب برای ضرب و شتم معترضان دستگیر شده با باتوم فیلمبرداری می شد. گروه های کوچک تندرو به سنگ ، بمب بنزین و حتی تیر و کمان متوسل می شوند.

در جریان این اعتراضات بیش از 10 هزار نفر دستگیر شدند و دادگاه های هنگ کنگ در حال محاکمه هستند زیرا بیشتر فعالان برجسته و مخالفان شهر تحت پیگرد قانونی قرار دارند

تظاهرات در اوایل سال جاری به دلیل خستگی ، دستگیری های گسترده و ظاهر ویروس کرونا لغو شد. ممنوعیت مبارزه با همه گیری بیش از چهار نفر که در ملاعام جمع می شوند در بیشتر سال جاری ادامه دارد.

بازداشت مجدد وونگ و دیگر فعالان ، انتقاد دولت های غربی را برانگیخته است ، زیرا آنها می گویند چین نتوانسته است از درجه بالای خودمختاری هنگ کنگ توافق شده با استاد استعمار سابق انگلیس هنگام بازگشت این شهر به حکومت چین در 1997 ، احترام بگذارد.

چین این اتهام را رد می کند و می گوید همه چیز در هنگ کنگ امر داخلی آن است.



[ad_2]