جو بایدن در مسابقه کاخ سفید پیروز شد: جهان چگونه واکنش نشان می دهد آمریکا و کانادا

[ad_1]

رهبران جهان روز شنبه اندکی پس از آنکه چندین رسانه آمریکایی خواستار رقابت ریاست جمهوری به نفع وی شدند ، پیروزی جو بایدن در کاخ سفید را تبریک گفتند.

انتظار می رفت نامزد 77 ساله دموکرات از آستانه 270 رأی انتخاباتی لازم برای پیروزی در مسابقه سرسخت خود با دونالد ترامپ ، رئیس فعلی ، عبور کند. جمهوریخواه 74 ساله شکست را اعتراف نکرد و قول تعدادی از چالش های حقوقی را در چندین کشور در میدان جنگ داد.

نحوه واکنش جهان به اخبار در اینجا است:

کانادا

نخست وزیر جاستین ترودو به بایدن و شریک زندگی خود کمالا هریس تبریک گفت و گفت که “واقعاً چشم به راه” است تا با آنها کار کند.

وی در توئیتی نوشت: “دو کشور ما دوستان نزدیک ، شرکا و متحدان هستند.” “ما ارتباط مشترکی داریم که در سطح جهانی بی نظیر است. من واقعاً خوشحالم که با هم کار می کنیم و در کنار هم شما دو مورد را توسعه می دهم. “

بریتانیای کبیر

نخست وزیر بوریس جانسون گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن و هریس در زمینه های مختلف از “تغییر اقلیم تا تجارت و امنیت” است.

صدیق خان ، شهردار لندن به برندگان تبریک گفت و افزود که زمان “ساختن پلها ، نه دیوارها” فرا رسیده است.

قطر

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر ، به بایدن و هریس تبریک گفت و گفت که انتظار دارد به تقویت روابط نزدیک بین دو کشور ادامه دهد.

“تبریک به رئیس جمهور منتخب جو بایدن و رئیس جمهور منتخب کامالا هریس. وی در توییتر نوشت: “با بهترین آرزوها برای مردم ایالات متحده و من مشتاقانه منتظر همکاری برای ادامه دوستی بین کشورهایمان هستم.”

ایران

حسام الدین آشنا ، مشاور رئیس جمهور ایران حسن روحانی ، در توئیتر ایرانیان “با شهامت ایستاد تا این ترسو رفت”.

روابط ایران و ایالات متحده بدتر شده است زیرا در سال 2018 ، ترامپ واشنگتن را از توافق هسته ای بزرگ میان ایران و قدرت های جهانی بیرون کشید و دوباره تحریم هایی را وضع کرد که اقتصاد ایران را فلج کرد.

فرانسه

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه نیز پیروزی پیش بینی شده بایدن را تبریک گفت و گفت آنها باید با چالش های زیادی روبرو شوند.

“آمریکایی ها رئیس جمهور خود را انتخاب کرده اند. جو بایدن و کمالا هریس مبارک باد! برای غلبه بر چالش های امروز کارهای زیادی باید انجام دهیم. بیایید با هم کار کنیم! “ماکرون در توییتر خود گفت.

در همین حال ، آن هیدالگو ، شهردار پاریس در توئیتی نوشت: “به آمریکا خوش آمدید.”

وی افزود: “در حالی که 5 سالگی توافق پاریس را جشن می گیریم ، این پیروزی نماد نیاز ما برای همکاری بیش از هر زمان دیگری در برابر شرایط اضطراری آب و هوا است.”

هند

رهبر مخالف و عضو حزب رحول گاندی از این واقعیت که هریس ، مادرش در هند متولد شد ، به عنوان اولین زن انتخاب شده به عنوان معاون رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده استقبال کرد.

وی در توئیتی نوشت: “ما افتخار می کنیم که اولین زنی که به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده خدمت می کند ریشه در هند دارد.”

فلسطین

هانان اشراوی ، عضو و رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین پس از اعلامیه در توئیتر نوشت: “آمریکا ارزش خود را کاهش داد”.

وی افزود: “جهان باید بتواند نفس بکشد.”

“ترامپیسم باید به دقت مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد تا تعادل انسانی ، اخلاقی و قانونی در داخل و خارج ایالات متحده برقرار شود.”

اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز در پستی در توییتر به بایدن تبریک گفت.

“مردم آمریکا چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده را انتخاب کرده اند. تبریک بهJoeBiden وKamalaHarris. برای شما آرزوی موفقیت و بهترین ها را داریم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با شما برای حل چالش های پیش رو هستیم. “

آلمان

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان نیز بایدن و هریس را تبریک گفت.

وی در بیانیه ای که در توییتر منتشر شد ، گفت: “من منتظر همکاری آینده با رئیس جمهور بایدن هستم.” “اگر بخواهیم از چالش های بزرگ زمانه خود عبور کنیم ، دوستی ما برای دو اقیانوس اطلس ضروری است.”

ایرلند

نخست وزیر ایرلند مایکل مارتین گفت که به انتخاب جو بایدن افتخار می کند.

“من صمیمانه تبریک می گویم به جو بایدن برای انتخاب به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده. وی در شبکه های اجتماعی گفت: “ایرلند به انتخاب جو بایدن افتخار می کند ، همانطور که ما به همه نسل های زنان ایرلندی و مردان ایرلندی و اجداد آنها افتخار می کنیم ،

یونان

نخست وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس گفت که بایدن “دوست واقعی” یونان است و روابط دو کشور برای او “قویتر” خواهد شد.

“جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را تبریک می گویم. جو بایدن دوست واقعی یونان است و من مطمئن هستم که در دوره ریاست جمهوری وی ، روابط بین کشورهای ما حتی تقویت می شود. “



[ad_2]