حملات اسرائیل به سوریه در سال گذشته: جدول زمانی | اخبار نظامی در سوریه

[ad_1]

اسرائیل روز یکشنبه به سوریه حمله کرد و گفت که در پاسخ به موشک هایی است که از سوی همسایه اش به این کشور شلیک شده است.

اسرائیل قبلاً از هوا در امتداد مرز مشترکشان به سوریه حمله کرده و اهدافی را که می‌گوید متعلق به ارتش ایران است، هدف قرار داده است. نیروهای اسرائیلی صدها مورد از این گونه حملات را انجام داده‌اند، اما به ندرت آنها را تأیید یا در مورد آن صحبت می‌کنند.

تنها در یک سال گذشته، حملات اسرائیل به سوریه دست کم 44 کشته و بیش از 50 زخمی برجای گذاشته است.

حمله توپخانه‌ای و پهپادی روز یکشنبه در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل حملات خود را در جبهه‌های مختلف از جمله غزه، لبنان، قدس شرقی و کرانه باختری اشغالی، همزمان با افزایش تنش‌ها بر سر حملات پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی، افزایش داده است.

در زیر جدول زمانی حملات اسرائیل به سوریه در سال گذشته را مشاهده می کنید:

نقشه حملات اسرائیل به سوریه در سال گذشته
(الجزیره)

9 آوریل 2023

اسرائیل پس از شلیک موشک از سوریه و در پی تشدید خشونت ها در منطقه، از جمله در غزه، لبنان، بیت المقدس شرقی و کرانه باختری اشغالی، به سوریه حمله کرد، که جرقه آن حملات پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی بود.

8 آوریل 2023

در حالی که صدای انفجارهایی از شهر مصیاف در استان حماه در غرب سوریه شنیده می شود، اسرائیل به سوریه حمله می کند. ظاهراً هدف این حمله حضور ایران بود.

4 آوریل 2023

در حمله هوایی اسرائیل دو غیرنظامی در پایتخت دمشق کشته شدند و خسارت‌هایی در این منطقه گزارش شد. این چهارمین حمله در این هفته است که حملات قبلی دمشق و استان مرکزی حمص را نیز هدف قرار داده است.

2 آوریل 2023

اسرائیل حملات هوایی انجام داد که در آن 5 سرباز در حمص زخمی شدند و پدافند هوایی سوریه برخی از موشک ها را رهگیری کرد.

31 مارس 2021

در این حمله دو مستشار نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. وزارت خارجه ایران اعلام کرد که این دو نفر در مبارزه با «تروریسم» مورد حمایت اسرائیل کشته شدند.

آتش نشانان در حال خاموش کردن شعله های آتش در محل یک کانتینر کشتی در بندر شهر لاذقیه سوریه هستند.
آتش نشانان در صحنه حمله موشکی اسرائیل در بندر شهر ساحلی لاذقیه سوریه [File: SANA via AP]

30 مارس 2023

در حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در منطقه دمشق که خسارات مادی نیز برجای گذاشت، دو سرباز زخمی شدند. برخی از موشک‌های شلیک شده از بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شد.

22 مارس 2023

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه خسارات مادی وارد کرد. این فرودگاه پس از زلزله 7.8 ریشتری سوریه و ترکیه در 6 فوریه – اسرائیل دو بار در ماه مارس به آن حمله کرد، برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور مهم است.

12 مارس 2023

سه سرباز سوری در حملات اسرائیل در مرکز و غرب سوریه زخمی شدند. دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) که یک ناظر نظامی است، گفت که نیروهای طرفدار ایران و یک “مرکز تحقیقاتی” در این منطقه حضور دارند.

19 فوریه 2023

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایتخت سوریه که خسارات جدی به ساختمان های مسکونی وارد شد، پنج نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند. این حملات به ساختمانی در محله کفر شوش در مرکز دمشق که در نزدیکی یک مجتمع امنیتی با تاسیسات ایرانی قرار دارد، حمله کرد.

سوری‌ها آسیب‌های وارد شده به یک ارگ قرون وسطایی و ساختمان مؤسسه هنرهای کاربردی را پس از حمله هوایی اسرائیل در دمشق، پایتخت، بازرسی می‌کنند.
سوری ها پس از حمله صبحگاهی اسرائیل به دمشق از قلعه قرون وسطایی آسیب دیده و موسسه هنرهای کاربردی بازدید می کنند. [File: Omar Sanadiki/AP Photo]

19 نوامبر 2022

چهار سرباز سوری در حملات اسرائیل کشته و یک سرباز زخمی شدند. SOHR گفت که این حملات سایت های تسلیحات و مهمات متعلق به گروه های طرفدار ایران در حمص و حماه را هدف قرار دادند و نیروهای اسرائیلی به یک باتری دفاع هوایی سوریه در لاذقیه حمله کردند. پدافند هوایی سوریه متقابل شد.

13 نوامبر 2022

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص، دو نظامی سوری کشته و سه سرباز زخمی شدند. پدافند هوایی سوریه چندین موشک را رهگیری کرد. هواپیماهای جنگی اسرائیل بر فراز کشور همسایه لبنان که اسرائیل گاهی از حریم هوایی آن برای حمله به سوریه عبور می کند، مشاهده شد.

27 اکتبر 2022

اسرائیل به دمشق حمله می کند. نیروهای سوری بیشتر موشک ها را سرنگون کردند و گزارشی از تلفات جانی در دست نیست. این حمله پس از حمله مشابه در همان هفته انجام شد.

17 سپتامبر 2022

پنج سرباز در حمله اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق کشته شدند – خسارت مالی گزارش شد و پدافند هوایی سوریه موفق شد بیشتر موشک‌ها را ساقط کند. این سومین حمله اسرائیل به فرودگاه های سوریه در ماه جاری بود که فرودگاه حلب هدف دو حمله قبلی بود.

این تصویر ماهواره ای خسارت پس از حمله اسرائیل به فرودگاه حلب را نشان می دهد.
این تصویر ماهواره ای خسارت پس از حمله اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب را نشان می دهد [File: Planet Labs PBC via AP]

6 سپتامبر 2022

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب سه نفر کشته شدند. باند فرودگاه آسیب دیده و از سرویس خارج شده است. اسرائیل گفت که به یک انبار مورد استفاده یک شبه نظامی مورد حمایت ایران حمله کرده است. این حمله از دریای مدیترانه انجام شد.

31 آگوست 2022

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه. اسرائیل می‌گوید چهار موشک به باند فرودگاه اصابت کرده و انبارها حاوی موشک‌های عرضه‌شده توسط ایران هستند. تلفات جانی گزارش نشده است، اما این حملات باعث انفجار و آتش سوزی شده است. در همان روز، پدافند هوایی سوریه موشک هایی را بر فراز دمشق رهگیری کرد – تلویزیون دولتی سوریه ادعا کرد که موشک ها اسرائیلی بوده اند.

14 آگوست 2022

در حملات موشکی رژیم صهیونیستی در نزدیکی دمشق، سه سرباز سوری کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند. پدافند هوایی سوریه موشک‌هایی را که از جنوب شرقی بیروت پایتخت لبنان می‌آمد سرنگون کرد. دو موشک همچنین به یک پایگاه نظامی سوریه در القطیفه در استان دمشق اصابت کرد.

22 ژوئیه 2022

سه سرباز سوری و سه تبعه خارجی در حمله اسرائیل به دمشق که منجر به زخمی شدن 10 تن دیگر شد، کشته شدند. این موشک ها از بلندی های جولان شلیک شد و به یک مرکز اطلاعات نیروی هوایی، یک دفتر افسران عالی رتبه، یک خودرو در نزدیکی فرودگاه نظامی مزه و یک انبار تسلیحات ایرانی در منطقه سیده زینب اصابت کرد.

2 ژوئیه 2022

در حمله اسرائیل به سواحل سوریه در جنوب طرطوس که انبارهای اسلحه ایران و حزب الله را هدف قرار داد، دو غیرنظامی زخمی شدند. این حمله در غرب طرابلس در شمال لبنان صورت گرفت. حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در سفر به دمشق این حمله را محکوم کرد.

10 ژوئن 2022

خسارت گسترده به فرودگاه بین المللی دمشق در حمله موشکی اسرائیل که باند فرودگاه را از کار انداخت. این موشک ها از بلندی های جولان شلیک شد. روسیه متحد سوریه این حمله را محکوم کرد.

20 مه 2022

در حمله موشکی اسرائیل در نزدیکی دمشق، سه سرباز کشته و چهار خدمه پدافند هوایی زخمی شدند. نیروهای سوری برخی از راکت های شلیک شده از بلندی های جولان را رهگیری کردند.

سامانه‌های پدافند هوایی موشک‌های اسرائیل را بر فراز حریم هوایی سوریه رهگیری می‌کنند
سامانه‌های پدافند هوایی موشک‌های اسرائیل را بر فراز حریم هوایی سوریه رهگیری می‌کنند [File: Handout/SANA via AFP]

27 آوریل 2022

پنج سرباز سوری و چهار سرباز دیگر در حملات هوایی اسرائیل در نزدیکی دمشق که یک انبار مهمات و مواضع ایران در داخل این کشور را هدف قرار دادند، کشته شدند. در این حمله هشت نفر دیگر زخمی شدند.

14 آوریل 2022

اسرائیل چندین موشک به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی دمشق شلیک کرد. این حمله در حومه کاتانا در جنوب غربی پایتخت خسارت وارد کرد. برخی از این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شده است.

[ad_2]