آنها از دولت جدید کویت، هفتمین دولت در سه سال اخیر رونمایی کردند اخبار دولت

[ad_1]

آشفتگی بین پارلمان و مجریه کویت سرمایه گذاری و اصلاحات بسیار مورد نیاز را متوقف کرده است.

در بحبوحه بحران سیاسی جاری، کویت یک دولت جدید را اعلام کرد که هفتمین دولت این کشور نفت خیز در سه سال اخیر است.

این اعلامیه روز یکشنبه اعلام شد و دولت قبلی در ژانویه، تنها سه ماه پس از روی کار آمدن، استعفا داد.

«حکمی از سوی امیر (برای تأیید) تشکیل دولت جدید به ریاست شیخ احمد نواف آل احمد الصباح صادر شده است. توییت کرد.

سبدهای کلیدی امور خارجی و نفت که به ترتیب در اختیار سالم عبدالله الجابر الصباح و بدر الملا بود، بدون تغییر باقی ماند تا اینکه مناف عبدالعزیز الحجری وزیر دارایی و امور اقتصادی و سرمایه گذاری شد.

امانی سلیمان بوکماز اکنون کارنامه کارهای عمومی را در اختیار دارد، در حالی که مای جازم البغلی، تنها دو زن در کابینه، امور اجتماعی را بر عهده دارد.

احمد الدین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مترقی کویت به رویترز گفت: «بزرگترین چالش برای دولت این است که دوباره اعتماد مردم را به دست آورد.

«برکناری عبدالوهاب الرشید [former finance minister]که عنصر تنش با مجلس 2022 بود، نشان می‌دهد که دولت فعلی بر بازگرداندن مجلس 2022 بانکی می‌کند.

این گروه همچنین در الف بیانیه تشکیل دولت جدید همزمان با ادامه بحران سیاسی کویت صورت می گیرد – بحرانی که به گفته او نمی تواند حل شود مگر اینکه “رویکرد اقتدارگرا و غیر دموکراتیک” دولت تغییر کند و “ذهنیت شیخیه رها شود”.

با وجود داشتن یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان و ترازنامه مالی و خارجی قوی، آشفتگی بین پارلمان و مجریه کویت سرمایه گذاری و اصلاحات بسیار مورد نیاز را متوقف کرده است.

خدمات اجتماعی مانند بهداشت و آموزش به دلیل اختلافات مداوم بین قانونگذاران منتخب و کابینه های نصب شده توسط خاندان حاکم الصباح در حال فروپاشی است.

احمد نواف الاحمد الصباح، نخست وزیر، در ماه ژانویه از دولت قبلی استعفا داد، درست زمانی که قانونگذاران قصد داشتند با وزرا درباره مدیریت امور مالی دولت بحث کنند.

با این حال، در ماه مارس، دادگاه قانون اساسی نتایج انتخابات قانونگذاری سال گذشته را باطل کرد – جایی که اپوزیسیون بیشترین کرسی ها را به دست آورد – و در عوض پارلمان قبلی را احیا کرد.



[ad_2]