حمله اسرائیل به نابلس، کشته شدن 3 فلسطینی می گویند شهرک نشینان کشته شدند | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

داستان در حال توسعه،

به گفته ارتش، دو تن از افرادی که در شهر قدیمی نابلس کشته شدند، احتمالاً پشت تیراندازی 7 آوریل در شمال اریحا بودند که سه شهرک نشین اسرائیلی را کشت.

رام الله، کرانه باختری اشغالی – ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به شهر نابلس در شمال این کشور، دست کم سه فلسطینی را در جریان شلیک گلوله های جنگی به شهادت رساند و چهار فلسطینی دیگر را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین تایید کرد که سه فلسطینی روز پنجشنبه به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

این وزارتخانه می‌گوید: «چهره دو تن از شهدا به دلیل شدت اصابت آتش کاملاً از بین رفته و شناسایی آنها را دشوار کرده است».

ارتش و سرویس اطلاعاتی اسرائیل در بیانیه ای اعلام کردند که دو تن از کشته شدگان در پشت تیراندازی 7 آوریل در شمال اریحا بودند که در آن دو خواهر شهرک نشین با تیراندازی افراد مسلح به خودروی آنها جان باختند. مادرشان بعداً بر اثر جراحات وارده فوت کرد.

در شهر قدیم نابلس، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که چهار نفر در بیمارستان بستری شدند و حداقل 150 نفر از جمله دانش‌آموزان در جریان حمله اسرائیل با گاز اشک‌آور استنشاق شدند.

جناح های سیاسی در نابلس روز پنجشنبه در واکنش به این حمله اعتصاب عمومی در این شهر اعلام کردند.

حداقل 110 فلسطینی از جمله 20 کودک در سال 2023 توسط ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

این رقم همچنین شامل شیخ هادر عدنان اسیر فلسطینی 44 ساله است که روز سه شنبه در حالی که در هشتاد و هفتمین روز اعتصاب غذا در برابر بازداشت خودسرانه مکرر خود درگذشت.

مرگ عدنان که در 5 مارس دستگیر شد و در انتظار محاکمه بود، خشم و اعتراضات گسترده ای را در کرانه باختری اشغالی برانگیخت و منجر به حملات موشکی گروه های مقاومت مسلحانه به اسرائیل در نوار محاصره شده غزه شد.

شامگاه سه شنبه، هاشل مبارک 58 ساله فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

[ad_2]