صادرات استرالیا به چین با کاهش موانع به بالاترین حد خود رسید | یک جنگ تجاری

[ad_1]

صادرات کالاهای استرالیا به چین در ماه مارس به 12.71 میلیارد دلار رسید که تقریباً یک سوم نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

صادرات استرالیا به چین در ماه مارس به سطوح بی سابقه ای جهش کرد زیرا این غول آسیایی آهن بیشتری را برای صنعت فولاد خود جذب کرد و موانع موجود برای ذغال سنگ حرارتی را در بحبوحه گرم شدن روابط دیپلماتیک کاهش داد.

داده های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد صادرات کالاهای استرالیا به چین در ماه مارس به 19 میلیارد دلار استرالیا (12.71 میلیارد دلار) رسید که 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و از اوج قبلی در اواسط سال 2021 فراتر رفت.

این جهش کمک کرد تا مازاد تجاری کلی استرالیا به دومین رکورد در رکورد 15.3 میلیارد دلار استرالیا (10.2 میلیارد دلار) برسد که توسط سود معدنی و درآمدهای مالیاتی تقویت شد.

داده های اداره آمار استرالیا نشان داد که حجم صادرات سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن ریز به چین نسبت به ماه قبل به ترتیب 24.3 و 17.7 درصد افزایش یافته است.

محموله های زغال سنگ حرارتی به چین در ماه مارس نسبت به فوریه 125 درصد افزایش یافت و کاهش صادرات به ژاپن را جبران کرد.

پکن عملاً به ممنوعیت غیررسمی زغال سنگ استرالیا در ژانویه پایان داد و برای اولین بار از سال 2020، زمانی که محدودیت های تجاری را بر روی طیف وسیعی از محصولات استرالیا به دلیل مسدود شدن روابط در روزهای ابتدایی شیوع کووید، اعمال کرد، اجازه ترخیص از گمرک را داد.

پس از نشست رهبران اواخر سال گذشته، چین و استرالیا در ماه گذشته توافق کردند که اختلاف سازمان تجارت جهانی بر سر تعرفه های چین بر جو را ظرف سه ماه حل کنند.

[ad_2]