خدمه نفتکش دانمارکی پس از ربودن در سواحل غرب آفریقا نجات یافتند | اخبار حمل و نقل

[ad_1]

Monjasa Reformer با پرچم لیبریا در سواحل سائوتومه و پرنسیپ در خلیج گینه پیدا شد.

مالک کشتی گفت: شش خدمه که ماه گذشته توسط دزدان دریایی از یک نفتکش دانمارکی در سواحل جمهوری کنگو ربوده شده بودند، در نیجریه نجات یافتند.

زمانی که دزدان دریایی در ۲۵ مارس به آن حمله کردند، کشتی Monjasa Reformer با پرچم لیبریا ۱۶ ملوان داشت. اگرچه متعلق به یک شرکت دانمارکی بود، اما هیچ یک از خدمه آن دانمارکی نبودند.

هنگامی که نفتکش 135 متری توسط نیروی دریایی فرانسه هفته بعد در سواحل سائوتومه و پرنسیپ در خلیج گینه کشف شد، خدمه باقی مانده گفتند که شش نفر از همکارانشان ربوده شده اند.

مونجاسا روز دوشنبه گفت: «همه شش خدمه ای که از نفتکش Monjasa Reformer ربوده شده بودند، اکنون به سلامت از یک مکان نامشخص در نیجریه خارج شده اند.

مشخص نیست که آیا دیه پرداخت شده است یا خیر.

آندرس اوسترگارد، مدیرعامل مونجاسا گفت که آنها “با توجه به شرایط سختی که در بیش از پنج هفته گذشته در آن بوده اند، از سلامت نسبتا خوبی برخوردار هستند.”

اوسترگارد گفت: «همه آنها معاینات پزشکی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند تا به خانواده‌هایشان ملحق شوند.

پیش از این، شرکت کشتیرانی اعلام کرده بود که پس از ورود دزدان دریایی به کشتی، ارتباط خود را با خدمه قطع کرده است.

دزدان دریایی برای مدت طولانی در خلیج گینه، یک مسیر اصلی کشتیرانی که 5700 کیلومتر (3500 مایل) از سنگال تا آنگولا امتداد دارد، یک خطر بوده است. اما از سال 2021، کشتی‌گیران می‌گویند دزدان دریایی بیشتر به سمت آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کنند.

خشونت و تاکتیک‌های پیچیده آن‌ها درخواست‌هایی را از سوی کشتی‌گیران برای حضور قوی‌تر نیروی دریایی خارجی، مانند مأموریت مهار حملات دزدان دریایی سومالیایی در یک دهه پیش، برانگیخته است.

در سال‌های اخیر، برخی باندها کشتی‌های ماهیگیری بزرگ‌تری را به تصرف خود درآورده‌اند که از آنها به عنوان «کشتی‌های مادر» یا پایگاه‌هایی برای حمله بیشتر به دریا استفاده می‌کنند.

اما منطقه ای که شاهد تردد نفتکش های سنگین است، در دوران پس از همه گیری نیز شاهد آرامش در فعالیت بوده است.

بر اساس گزارش مرکز همکاری و آگاهی اطلاعات دریایی، سه کشتی در سال 2022 در این منطقه مورد حمله قرار گرفتند، در مقایسه با 26 کشتی در سال 2019.

دو حمله دیگر در سال 2023 تاکنون در این منطقه گزارش شده است.

[ad_2]