آمریکا راننده را در تصادف مرگبار در نزدیکی پناهگاه مهاجران تگزاس متهم کرد | اخبار مهاجرت

[ad_1]

مقامات ایالات متحده مردی را به هشت فقره قتل عمد متهم کردند که با وسیله نقلیه خود به گروهی از افرادی که در بیرون پناهگاه مهاجران در براونزویل، تگزاس، نزدیک مرز مکزیک ایستاده بودند، برخورد کرد.

رئیس پلیس براونزویل، فلیکس ساوسدا، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که مظنون به نام جورج آلوارز، صبح یکشنبه پس از برخورد با 18 نفر در یک خودروی شاسی بلند، سعی کرد از صحنه فرار کند.

در این حادثه که ساوسدا آن را یک “رویداد غم انگیز” توصیف کرد، حداقل هشت نفر کشته شدند.

ساوسدا گفت: در جریان تحقیقات مشخص شد که خودروی شاسی بلند از چراغ قرمز عبور کرده، کنترل خود را از دست داده، واژگون شده و در مجموع با 18 نفر برخورد کرده است.

این حادثه در بحبوحه لفاظی های شدید در مورد مهاجرت و تنها چند روز قبل از پایان محدودیت مرزی موسوم به عنوان 42 رخ می دهد که نگرانی ها را در مورد هجوم احتمالی مهاجران و پناهندگان در مرز ایالات متحده و مکزیک افزایش می دهد.

ساوسدا روز دوشنبه گفت که تعدادی از قربانیان اهل ونزوئلا هستند و افزود که مقامات ایالات متحده در حال ارتباط با مقامات دولت ونزوئلا در مورد این حادثه هستند. وی افزود که همه قربانیان مرد بودند.

اونی بلر، مدیر اجرایی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) در تگزاس گفت: «ما برای قربانیان در براونزویل، تگزاس که در مقابل پناهگاه مهاجران زیر گرفته شدند، سوگواری می‌کنیم. .

بلر روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: «ما درک می کنیم که انگیزه هنوز در دست بررسی است. او از مقامات خواست تا اطمینان حاصل کنند که شاهدان حادثه روز یکشنبه بدون ترس از مجازات یا اخراج به دادگاه مراجعه کنند.

این رویداد وحشتناک پس از هفته‌ها تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی توسط سیاستمداران تگزاس و در حالی رخ می‌دهد که دولت بایدن در حال بررسی اعمال ممنوعیت جدید پناهندگی با هدف بازدارندگی و نه استقبال از مهاجرانی است که به دنبال حمایت هستند.»

یک ویدیوی آنلاین که ادعا می‌شود این تصادف را به تصویر می‌کشد، نشان می‌دهد که یک SUV با سرعت بالا به صفی از مردم نشسته در کنار جاده می‌رود. ویدئوی دومی منتشر شد که عواقب بعدی را نشان می‌دهد، قربانیان روی زمین دراز کشیده‌اند، برخی خونین و می‌چرخند و برخی دیگر بی حرکت.

ویکتور مالدونادو، مدیر پناهگاه، گفت که این شاسی بلند روی حاشیه سوار شد، چرخید و حدود 60 متر (200 فوت) ادامه داد. مالدونادو گفت که برخی از افرادی که در پیاده رو در فاصله 9 متری (30 فوت) از گروه اصلی راه می رفتند نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

مالدونادو گفت که مرکز قبل از سقوط تهدیدی دریافت نکرده بود، اما از آن زمان دریافت کرده است. او گفت: «من دو نفر را به سمت دروازه آمدم و به نیروهای امنیتی گفتم که دلیل این اتفاق به خاطر ما بوده است.

لوئیس هررا، شاهدی که دستش در این تصادف مجروح شد، به خبرگزاری فرانسه گفت که تصادف “ناگهانی” بوده است.

این شهروند ونزوئلایی 36 ساله می گوید: «زنی از آنجا عبور کرد و به ما هشدار داد که از جاده خارج شویم. «این موضوع چند لحظه بود. قاتل اومده [through] در ماشین، به ما اشاره می کند، به ما توهین می کند.”

سوصدا، رئیس پلیس، روز دوشنبه گفت که مظنون – که با 10 مورد حمله با سلاح مرگبار و سایر اتهامات مواجه است – دارای سابقه کیفری گسترده است و با قرار وثیقه 3.6 میلیون دلاری در بازداشت به سر می برد.

براونزویل یکی از چندین شهر مرزی ایالات متحده است که انتظار دارد تا زمانی که عنوان 42 روز پنجشنبه منقضی شود، تعداد پناهجویان افزایش یابد.

این سیاست که از زمانی که برای اولین بار در مارس 2020 معرفی شد مورد انتقاد گروه های حقوقی قرار گرفت، به مقامات مرزی ایالات متحده اجازه داد تا به سرعت اکثر افرادی را که به دنبال محافظت در مرز هستند، برگردانند.

افزایش تعداد پناهجویان در هفته گذشته، کمیسران براونزویل را بر آن داشت تا در نشست ویژه پنجشنبه گذشته اعلامیه اضطراری را به طور نامحدود تمدید کنند.

پدرو کاردناس، کمیسر شهری، روز یکشنبه پس از سقوط هواپیما در مورد پناهجویان گفت: «ما نمی‌خواهیم آنها در بیرون سرگردان باشند. بنابراین ما سعی می کنیم مطمئن شویم که آنها تا حد امکان راحت هستند تا مجبور نباشند بیرون بروند و جای دیگری را جستجو کنند.”

بیداری اتفاق خواهد افتاد دوشنبه شب در کاپیتول ایالت تگزاس در آستین “برای بزرگداشت جان های از دست رفته در براونزویل و خواستار پایان دادن به سیاست هایی که مهاجران را از انسانیت خارج می کند.”

روشل گارزا، رئیس پروژه حقوق مدنی تگزاس، یک گروه مدافع، روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: “امیدوارم امروز به عنوان زنگ خطری باشد و مقامات دولتی شروع به سرمایه گذاری در یک پاسخ بشردوستانه کنند که ممکن است به این موضوع کمک کرده باشد. افرادی که صبح امروز تحت تأثیر فاجعه قرار گرفتند.»

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای روز دوشنبه خواستار تحقیق درباره جرم نفرت و بیگانه‌هراسی شد.



[ad_2]