دادستان های ژاپن به دنبال تحقیق درباره نخست وزیر سابق آبه در پرونده صندوق سیاسی هستند ژاپن

[ad_1]

دولت در حال بررسی بودجه سیاسی گزارش نشده توسط دبیر آبه است كه در ماه سپتامبر استعفا داد و دلیل آن را عدم سلامت اعلام كرد.

رسانه های ژاپنی روز پنجشنبه گزارش دادند ، دادستان ها از شینزو آبه نخست وزیر سابق خواسته اند که در مورد پرونده ای که علیه وزیر امور خارجه وی به دلیل بودجه سیاسی حساب نشده با 40 میلیون ین (382،848 دلار) تشکیل داده اند ، در مورد بازجویی داوطلبانه گزارش دهد.

آبه ، که به دلیل بیماری ناخوشایند در ماه سپتامبر بازنشسته شد ، پس از آنکه منابع به رسانه ها گفتند که دفتر وی در تأمین هزینه های شام هواداران در صورت نقض قوانین بودجه ، به او کمک کرده است ، مورد انتقاد قرار گرفته است. آبه سال گذشته این عمل را به شدت در مجلس انکار کرد.

این رسوایی همچنین نخست وزیر یوشیهیده سوگا را که در دوران کار خود به عنوان دست راست آبه مشهور بود و از وی در پارلمان دفاع می کند ، شرم آور خواهد کرد.

به نقل از روزنامه یومیوری شیمبون ، منشی آبه به بازرسان گفت كه درآمد و هزینه “باید در گزارش بودجه سیاسی درج می شد” ، اگرچه “این عمل معمول بود”.

رسانه ها روز پنجشنبه گزارش دادند ، دادستان در توکیو از آبه خواسته است برای بازجویی داوطلبانه در مورد این موضوع حاضر شود.

دفتر آبه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد هر دو گزارش پاسخ نداد ، در حالی که سخنگوی دفتر دادستان توکیو گفت که از تحولات مطلع نشده است و تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد هیچ موردی را گزارش نمی کند.

تأثیر بر LDP حاکم

دادستان ها برای آنچه که آنها فکر می کنند 14 میلیون ین (134000 دلار) برای پنج سال کمک اعضای حزب – از طریق فروش بلیط – به عنوان درآمد و هزینه و همچنین هشت میلیون ین (76000 دلار) اضافی می توانند شکایت کنند ، شکایت دارند. یومیوری گفت) که دفتر آبه برای تأمین کمبود هزینه های مهمانی پرداخت کرد ، که این مشارکت ها کفاف آن را نمی داد. این روزنامه مشخص نکرد که 18 میلیون ین باقیمانده چگونه هزینه شده است.

سیاستمداران در ژاپن از دادن چیزی به رای دهندگان ممنوع هستند ، که می تواند به عنوان هدیه تعبیر شود. این قانون چنان سختگیرانه است که سال گذشته دو وزیر در کابینه آبه پس از دادن مواردی مانند خربزه ، خرچنگ و حتی سیب زمینی به رأی دهندگان حوزه انتخابیه خود ، باید به سرعت استعفا دهند.

رسوایی در حال افزایش ، نخست وزیر یوشیهیده سوگا را که در طول دوره ریاست جمهوری خود را به عنوان دست راست آبه می دیدند و از او در پارلمان دفاع می کند ، شرم آور می کند [File: Eugene Hoshiko/Pool via Reuters]

آبه بارها در پارلمان گفته است كه “هيچ درآمد و هزينه اي براي درج در گزارش بودجه سياسي وجود ندارد” و انكار كرد كه كابينه وي تفاوت بين فروش بليط و هزينه هاي حزب را پوشش داده است.

نخست وزیر پیشین هفته گذشته گفت که از این ادعاها آگاه است و قول داد که کابینه وی “به طور کامل” با دادستان ها همکاری خواهد کرد.

هفته گذشته ، سوگا س aboutالات مربوط به چگونگی مسئولیت اظهارات نادرست در پارلمان را رد کرد ، اما گفت: “اگر آنچه من می گویم با واقعیت ها متفاوت است ، با توجه به اینکه من مسئول جواب های من. “

یک سیاستمدار حاکم حزب لیبرال دموکرات (LDP) نزدیک به آبه و سوگا به رویترز گفت که تحقیقات ممکن است طولانی شود.

وی گفت: “اگر منشی آبه دستگیر شود و از آبه س questionال شود ، این امر به تصویر کلی LDP آسیب می رساند.”



[ad_2]