دادگاه عالی ویسکانسین از رسیدگی به دادگاه انتخابات ترامپ خودداری کرد | آمریکا و کانادا

[ad_1]

دادگاه عالی تقسیم شده ویسکانسین روز پنجشنبه از رسیدگی به پرونده رئیس جمهور دونالد ترامپ که سعی در شکست دادن ضرر خود به جو بایدن دموکرات در میدان جنگ داشت ، خودداری کرد و گفت این پرونده ابتدا باید از طریق دادگاه های بدوی راه یابد.

شکست حقوقی 4-3 آخرین شکست در سری باختهای پرونده ترامپ پس از انتخابات بود. قضات بسیاری از ایالات در جبهه های جنگ ادعاهای وی درباره کلاهبرداری یا بی نظمی را تکذیب کردند. قضات محافظه کار مخالف گفتند که این تصمیم نتیجه انتخابات را برای همیشه “رنگ” می کند.

ترامپ از دادگاه عالی ویسکانسین خواسته است بیش از 221000 برگه رای در دو شهرستان بزرگ دموکرات این ایالت را رد کند و ادعا می کند که در نحوه اداره آرا بی نظمی وجود دارد. دادخواست وی ادعاهایی بود که قبلاً توسط مقامات انتخابات در این شهرستانها هنگام شمارش شمارش رد شده بود و این به سختی بر کسب حدود 20700 رای بایدن تأثیر داشت.

کارگران انتخابات در جریان شمارش معکوس ریاست جمهوری در میلووکی ، ویسکانسین آراots را بررسی می کنند [File: Nam Y Huh/AP Photo]

ترامپ می خواست دادگاه عالی ویسکانسین تحت کنترل محافظه کاران به طور مستقیم پرونده را بررسی کند و گفت که او زمان کافی برای مبارزه با دادگاه را ندارد ، ابتدا با دادگاه بدوی با توجه به تاریخ 14 دسامبر آینده هنگام رأی دهندگان ریاست جمهوری ، ابتدا دادگاه را آغاز کرد. اما وکلای فرماندار دموکرات تونی اورس و وزارت دادگستری خارجه استدلال می کنند که پرونده باید در دادگاه های بدوی آغاز شود.

براون هاگدورن به سه قاضی لیبرال پیوست که دادخواست را رد کردند.

بلافاصله مشخص نبود که آیا ترامپ همچنان از طریق دادگاه های بدوی پرونده را پیگیری می کند یا خیر. سخنگوی ستاد انتخاباتی وی بلافاصله پیامی را برای درخواست نظر بازنگشت. ترامپ روز چهارشنبه نیز دادخواست مشابهی را در دادگاه فدرال مطرح کرد.

هاگدورن گفت این قانون روشن است كه ترامپ باید پرونده خود را در دادگاه های بدوی ، جایی كه اختلافات واقعی حل می شود ، شروع كند.

هاگدورن نوشت: “ما به عنوان یک دادگستری به خوبی عمل می کنیم تا از هنجارهای قضایی آزمایش شده با زمان ، حتی – و شاید به خصوص – در پرونده های با اهمیت بالا پیروی کنیم.” “انطباق با این قانون ، همانطور که برخی از همکاران من پیشنهاد می کنند ، از تعهد ما غافل نمی شود. این پیروی از قانون است. “

رئیس دادگستری پاچنس روگنساک ، در اختلاف نظر خود ، گفت که او پرونده را بر عهده خواهد گرفت و آن را برای یافتن یافته های واقعی به دادگاه های بدوی ارجاع می دهد ، و سپس می تواند برای صدور حکم به دادگاه عالی گزارش شود.

ربکا بردلی ، عدالت محافظه کار ، می نویسد که دادگاه “با عدم تعیین اینکه آیا مقامات انتخابات از قانون تبعیت می کنند و بی عملی اعتماد مردم را به انتخابات تضعیف می کند ،” وظیفه خود را رها می کند “.

حامی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در هنگام تجمع در میلواکی پس از آنکه اعلام شد رئیس جمهور از جو بایدن دموکرات شکست خورد [File: Morry Gash/AP Photo]

وی با مخالفت روگنساک و قاضی آنت زیگلر نوشت: “در حالی که برخی بی عملی دادگاه را بر اساس تأثیر بر نامزد مورد نظر خود جشن گرفته یا محکوم می کنند ، اهمیت این پرونده بیش از نتایج انتخابات مشخص است.” “بی عملی اکثریت در انتخابات گذشته ما اثری پاک نشدنی برجای می گذارد.”

دادخواست ترامپ رویه هایی را که سالهاست وجود داشته و هرگز غیرقانونی تشخیص داده شده است به چالش کشیده است.

او ادعا می کند که هزاران رأی غایب وجود دارد و هیچ بیانیه کتبی در این پرونده وجود ندارد. وی ادعا می کند که دفترچه خاطرات الکترونیکی ایجاد شده هنگام درخواست رای دهنده از طریق رای دهنده – به روشی که از اکثریت قریب به اتفاق درخواست می شود – با متن قانون مطابقت ندارد.

وی همچنین رأی هایی را که در آن مقامات انتخاباتی اطلاعات آدرس گمشده را در پاکت محل رأی گیری پر می کردند ، به چالش کشید ، این یک رویه قدیمی است و کمیسیون انتخابات ایالتی به مقامات گفته است که قابل قبول است.

روگنساک گفت که دیوان عالی کشور تشخیص صحیح شورا به ویژه برای انتخابات آینده را به مردم مدیون است.

وی نوشت: “با این حال ، این لزوماً منجر به آراots حیرت انگیز غایب نمی شود ، كه پس از مشاوره نادرست WEC ارسال شده است.” “ممکن است دلایلی برای جبران خسارات وارد شده توسط واردکنندگان وجود نداشته باشد.”

دادخواست دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، رویه هایی را که سالهاست وجود داشته و هرگز غیرقانونی شناخته نشده است ، به چالش کشیده است. او ادعا می کند که هزاران رأی غایب وجود دارد و هیچ بیانیه کتبی در این پرونده وجود ندارد [Jonathan Ernst/Reuters]

ترامپ همچنین رأی های غیابی را اعلام کرد و رأی دهندگان را “نامحدود” اعلام کرد ، وضعیتی که آنها را از داشتن شناسه عکس برای رأی دادن معاف می کند و وضعیتی که امسال به دلیل همه گیری بسیار شدیدتر مورد استفاده قرار گرفت. در ماه مارس ، دادگاه عالی ویسکانسین حکم داد که وضعیت آنها به تک تک رأی دهندگان بستگی دارد.

دو پرونده قضایی دیگر محافظه کاران نیز برای بطلان آرا در دادگاه عالی ویسکانسین در جریان است. علاوه بر دادخواست فدرال ترامپ در دادگاه فدرال ، پرونده دیگری نیز با دعاوی مشابه از سیدنی پاول ، یک وکیل محافظه کار که از تیم حقوقی ترامپ برکنار شد ، وجود دارد.

ویسکانسین پیروزی بایدن را در این هفته تأیید کرد ، و یک لیست از رأی دهندگان دموکرات را که قبلا برای رأی دادن به 10 رای دهنده انتخاب شده بودند ، راه اندازی کرد.



[ad_2]