درخواست مهم روحانی از رهبر انقلاب / آیا مورد جدیدی وجود دارد؟ | آخرین خبرها

[ad_1]

5fd1d473077f7_2020-12-10_11-25

دبیر شورا ، در صورت لزوم ، اظهار نظرهای جدیدی در مورد لوایح FATF ارائه داد. گفتگوها ، هر چند کوتاه ، ممکن است نشانه ای از برخی تحولات جدید در این زمینه باشد.

محسن رضایی روز گذشته در یک کنفرانس خبری در پاسخ به س aboutالی درباره درخواست دولت برای بازنگری در لوایح FATF ، گفت: “این مسئله به مجلس شورای اسلامی بستگی دارد زیرا این لوایح را مجلس ارسال کرده است.” با این وجود دولت آقای روحانی همچنین از رهبر معظم انقلاب خواست تا رسیدگی به این لوایح را ادامه دهد. “بنابراین ، بحث ها در این زمینه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ دولت به سوالات و ابهامات خود است.” تاکنون تعدادی از مخالفان و منتقدان FATF در این شورا به طور مناسب علیه هر گونه تجدید نظر صحبت کرده اند. آخرین باری که در اواسط ماه اوت بود ، زمانی بود که گللامرضا مصباحی-مگادام تأکید کرد که بررسی مجدد دو لایحه پالرمو و FT در مجمع در مورد مصلحت “کاملاً منتفی” بود و این دو لایحه “برای همیشه در بایگانی ها” بود.

به گفته محسن رضایی ، اکنون سه نکته نسبتاً جدید وجود دارد. دولت از رهبری می خواهد که این لوایح را در مجمع بررسی کند ، این موضوع را در دولت ادامه دهد و از همه مهمتر انتظار دارد که مجلس پاسخ سوالات خود را از دولت دریافت کند. با این حال ، در تاریخ 28 دسامبر ، معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که “رسیدگی به این چهار لایحه کنار گذاشته نشده است.” ما یک کارگروه مشترک با نهادهای مربوطه تشکیل خواهیم داد تا در مورد ادامه کار به توافق برسیم. “

در همان زمان ، لیا جنیدی یک یا دو بار در مورد ادامه تحقیقات صحبت کرد ، به ویژه گفتگو با سفیر نروژ می تواند مهم باشد. جایی که وی تأکید کرد ، این موضوع هنوز در دست بررسی است. اهمیت این بیانیه این است که یک مقام عالی رتبه دولتی در گفتگو با یک مقام خارجی نمی تواند در مورد چنین مسئله مهمی بی اساس و دقیق بیان کند. با این حال ، جزئیات این موضوع و به ویژه منظور از “کارگروه مشترک با نهادهای مربوطه” هرگز توضیح داده نشد.

اکنون اما از سخنان محسن رضایی می توان نتیجه گرفت که احتمالاً تحولات جدیدی در این زمینه آغاز شده است و احتمالاً بحث این کارگروه و فعال سازی مجدد دولت در این زمینه جدی تر از آن است که در هفته های گذشته به نظر می رسید. این از سخنان پایانی رضایی مشهود است ، جایی که وی تأکید کرد که “مجلس منتظر است تا دولت به سوالات و ابهامات خود پاسخ دهد”. علاوه بر این ، یک سال پس از انقضا بررسی این لوایح در مجمع قبلی ، و حتی طرفداران آن در اعضای مجمع امید چندانی در این زمینه ابراز نکردند و موضوع تجدید نظر را بیشتر از آنچه که لازم بود توصیه می شود.

اکنون که محسن رضایی مجوز دولت را از رهبر معظم انقلاب برای تجدید نظر در لوایح دریافت کرده است ، مجید انصاری ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در تاریخ 5 آبان به اعتماد گفت: “با توجه به اینکه این لایحه ها شامل یک گروه اقدام ویژه بود که مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کرد. هیئت امنا ، که لایحه های توافق نامه پالرمو و امور مالی را رد کرد ، موافق است ، بنابراین اگر شورا بخواهد موضوع را مجدداً مطرح کند ، تنها راه هدایت آن است.

با بیان این دو بیانیه ، می توان فرض کرد که بحث درباره اجازه دولت از رهبری موضوعی است که در همان دوره چند هفته گذشته اتفاق افتاده است.

اکنون با این تفاسیر این س questionال مطرح می شود که آیا دولت در این مدت توانسته است نظر برخی از نهادها و افرادی را که مخالف این لوایح هستند جلب کند تا آنها را اصلاح کند؟ پاسخ این سال روشن نیست ، اما در چنین فضایی برخی اظهارنظرها چیزی نیست که بتوان تصادفی و خارج از متن دانست. به عنوان مثال ، ماه گذشته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ملی ، فاداسین مالکی گفت: “اگر ببینیم FATF و پالرمو موانعی بر سر راه همکاری اقتصادی و تجاری ایران در صحنه جهانی ایجاد می کنند ، احتمالاً این مشکلات وجود دارد.” تا بتوانیم این موانع را از بین ببریم. “

در همان زمان ، یکی دیگر از اعضای پارلمان ، محمدرضا میرتایا الدینی ، در مورد احتمال تصویب لوایح FATF تحت شرایط خاص صحبت کرد. حال ، معنای همه این مواضع چیست و آنچه در مسئله FATF تغییر کرده است – موضعی است که احتمال دارد جنبه های دیگر آن در آینده نه چندان دور مشخص شود.

دبیر شورا ، در صورت لزوم ، اظهارنظرهای جدیدی در مورد لوایح FATF ارائه داد. گفتگوها ، هر چند کوتاه ، ممکن است نشانه ای از برخی تحولات جدید در این زمینه باشد.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fd1d473077f7_2020-12-10_11-25

محسن رضایی روز گذشته در یک کنفرانس خبری در پاسخ به س aboutالی درباره درخواست دولت برای بازنگری در لوایح FATF ، گفت: “این مسئله به مجلس شورای اسلامی بستگی دارد زیرا این لوایح را مجلس ارسال کرده است.” با این وجود دولت آقای روحانی همچنین از رهبر معظم انقلاب خواست تا رسیدگی به این لوایح را ادامه دهد. “بنابراین ، بحث ها در این زمینه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ دولت به سوالات و ابهامات خود است.” تاکنون تعدادی از مخالفان و منتقدان FATF در این شورا به طور مناسب علیه هر گونه تجدید نظر صحبت کرده اند. آخرین بار در اواسط ماه اوت بود ، زمانی که گلومرضا مصباحی-مگادام تأکید کرد که بررسی مجدد دو لایحه پالرمو و FT در مجمع درباره مصلحت “کاملاً لغو شد” و این دو لایحه “برای همیشه بایگانی شدند”.

به گفته محسن رضایی ، اکنون سه نکته نسبتاً جدید وجود دارد. درخواست دولت برای تجدید نظر در این لوایح در مجمع ، ادامه س continueال در دولت و از همه مهمتر ، صبر برای پاسخگویی مجمع به سوالات خود از دولت. با این حال ، در تاریخ 28 دسامبر ، معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که “رسیدگی به این چهار لایحه کنار گذاشته نشده است.” ما یک کارگروه مشترک با نهادهای مربوطه تشکیل خواهیم داد تا در مورد ادامه کار به توافق برسیم. “

در همان زمان ، لیا جنیدی یک یا دو بار در مورد ادامه تحقیقات صحبت کرد ، به ویژه گفتگو با سفیر نروژ می تواند مهم باشد. جایی که وی تأکید کرد ، این موضوع هنوز در دست بررسی است. اهمیت این بیانیه این است که یک مقام عالی رتبه دولتی در گفتگو با یک مقام خارجی نمی تواند در مورد چنین مسئله مهمی بی اساس و دقیق بیان کند. با این حال ، جزئیات این موضوع و به ویژه منظور از “کارگروه مشترک با آژانس های مربوطه” هرگز توضیح داده نشد.

اکنون اما از سخنان محسن رضایی می توان نتیجه گرفت که احتمالاً تحولات جدیدی در این زمینه آغاز شده است و احتمالاً بحث این کارگروه و فعال سازی مجدد دولت در این زمینه جدی تر از آن است که در هفته های گذشته به نظر می رسید. این از سخنان پایانی رضایی مشهود است ، جایی که وی تأکید کرد که “مجلس منتظر است تا دولت به سوالات و ابهامات خود پاسخ دهد”. علاوه بر این ، یک سال پس از پایان مهلت رسیدگی به این لوایح در آخرین جلسه و حتی طرفداران وی در اعضای مجمع اظهار امیدواری چندانی در این زمینه نکردند و موضوع بررسی مجدد را بیشتر از واقعه ای که عملی شود توصیه می شود.

اکنون که محسن رضایی مجوز دولت برای تجدید نظر در این لوایح را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است ، مجید انصاری ، عضو شورای تشخیص ، در تاریخ 5 آبان به اعتماد گفت: مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کرد و مجمع اظهارات رسمی نکرد. هیئت امنا ، که لایحه های مربوط به بودجه و بودجه پالرمو را رد کرد ، تصمیمی اتخاذ کرده است ، بنابراین اگر شورا ، در صورت لزوم ، بخواهد دوباره تصمیم بگیرد ، تنها راه هدایت است. وجود دارد “.

با ترکیب این دو بیانیه ، می توان فرض کرد که بحث درباره اجازه دولت از رهبری موضوعی است که در همان دوره چند هفته گذشته اتفاق افتاده است.

اکنون با این تفاسیر ، این س arال مطرح می شود که آیا دولت توانسته است نظر برخی از نهادها و افراد مخالف این لوایح را برای بازنگری در این دوره به دست آورد؟ پاسخ این سال روشن نیست ، اما در چنین فضایی برخی اظهارنظرها آن چیزی نیست که بتوان تصادفی و خارج از متن دانست. به عنوان مثال ، ماه گذشته ، فادوسین مالکی ، عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، گفت: “اگر ببینیم FATF و پالرمو مانع همکاری اقتصادی و تجاری ایران در صحنه جهانی می شوند ، احتمالاً این مشکلات وجود دارد” بیایید شرایط ثابت را بررسی کنیم تا بتوانیم این موانع را از بین ببریم. “

در همان زمان ، یکی دیگر از اعضای پارلمان ، محمدرضا میرتایا الدینی ، در مورد احتمال تصویب لوایح FATF تحت شرایط خاص صحبت کرد. حال ، معنای همه این مواضع چیست و آنچه در مسئله FATF تغییر کرده است – این موضعی است که احتمال دارد جنبه های دیگر آن در آینده نه چندان دور مشخص شود.

[ad_2]