درگیری معترضان با سربازان در شهر معدن طلای غنا | اخبار معدن

[ad_1]

این درگیری‌ها در حالی رخ می‌دهد که صدها نفر در حفره‌های معدن گیر افتاده‌اند و از ترس دستگیری نمی‌توانند یا نمی‌خواهند بیرون بیایند.

در بحبوحه سرکوب ارتش بر معدنچیان که دولت می گوید غیرقانونی است، سربازان به شدت مسلح برای متفرق کردن معترضان در شهر معدن طلای Obuasi در منطقه اشانتی غنا تیراندازی کردند.

به گفته این شرکت، مقامات روز دوشنبه هفت معدنچی غیرقانونی را به دلیل نفوذ به یک معدن متعلق به یکی از بزرگترین معدنچیان طلای جهان، AngloGold، دستگیر کردند.

سپس در روز سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر گیر افتادن صدها معدن‌کار دیگر در زیر زمین منتشر شد. مشخص نیست که آیا آنهایی که هنوز در زیر زمین هستند قادر به بیرون آمدن نبودند یا ناخواسته بودند.

بستگان گفتند که معدنچیان برای روزها بدون آب و غذا محبوس بودند. خانواده‌هایشان به الجزیره گفتند که ده‌ها نفر که بیرون آمده بودند به دلیل فعالیت غیرقانونی در منطقه دستگیر شدند و افزودند که پلیس برای آزاد کردن آنها خواهان پرداخت پول نقد است.

زنی که از ذکر نام خود خودداری کرد به الجزیره گفت: «شوهرم یکی از کسانی است که به دام افتاده اند. کار دیگری در این منطقه وجود ندارد، بنابراین ما برای امرار معاش به معدن وابسته هستیم.»

این زن گفت که پلیس برای آزادی هر نفر 2700 دلار می خواهد.

مردی به الجزیره گفت که صدای فریاد آنهایی که هنوز در زیر زمین هستند شنیده می شود. او گفت: “آنها دارند می میرند!” “چه اشکالی دارد که مردم برای گذران زندگی سر کار بروند؟”

AngloGold در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت که “افراد غیرمجاز زیرزمینی ممکن است بیرون بیایند”.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیچ کس زیرزمینی به هیچ وجه مهار نشده است و رمپ اصلی خروجی از معدن باز است.

درگیری ها شروع می شود

روز سه شنبه، ساکنان شروع به تجمع در خارج از ایستگاه پلیس محلی، شعار دادن، آتش زدن لاستیک ها و مسدود کردن جاده ها کردند.

فائوستینا آمیسا، شهردار شهر، تأیید کرد که سربازان مستقر شده اند.

او گفت: «این هرج و مرج شده بود، بنابراین مأموران امنیتی برای حفظ صلح هر کاری را که قانونی بود انجام دادند.

یک روزنامه نگار محلی فیلمی را به خبرگزاری فرانسه ارسال کرد که سربازان به شدت مسلح را در خیابان های اوبواسی نشان می داد و گفت که او باید “پوشش” بگیرد.

نه پلیس و نه ارتش اظهار نظری نکرده اند.

استخراج غیرقانونی معادن در این کشور غرب آفریقا گسترده است، جایی که بسیاری از جوامع فقیر آن را راهی برای امرار معاش می دانند.

رئیس جمهور نانا آکوفو آدو از زمان روی کار آمدن در سال 2017 قول داده است که کشور را از شر “گالامسی”، نامی که مردم محلی برای استخراج غیرقانونی معدن می گذارند، خلاص کند.

مقامات مرتباً مکان‌های غیرقانونی را تخریب می‌کنند، حفاری‌ها را مصادره می‌کنند، اما با وجود این، این رویه ادامه دارد.

معدن Obuasi که تا عمق 1500 متری (تقریباً 5000 پا) زیر سطح امتداد دارد، سال گذشته 250000 تروی اونس (7776 کیلوگرم) طلا تولید کرد.

[ad_2]