“در دستان خدا:” طوفان یوتا آمریکای مرکزی را غرق می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

طوفان یوتا روز سه شنبه باعث جاری شدن سیلاب های سیل آسا در آمریکای مرکزی شد ، و باعث ریزش رودخانه های متورم در هنگام پرتاب سقف در خیابان ها و سقوط تیرهای برق و درختان در رودخانه ها شد و حداقل دو نفر در منطقه کشته شدند.

شدیدترین طوفان ثبت شده برای رسیدن به نیکاراگوئه اواخر روز دوشنبه به یوتا برخورد کرد ، وزش بادی نزدیک به 155 مایل در ساعت (249 کیلومتر در ساعت) و آب گرفتگی در روستاهایی را که دو هفته پیش هنوز توسط طوفان اتا لرزیده بود ، تحت آب گرفت.

مرکز ملی طوفان های ایالات متحده (NHC) اعلام کرد ، تا ظهر (ساعت 18:00 به وقت گرینویچ) با ضعیف شدن یوتا در اثر طوفان گرمسیری ، وزش باد به 105 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است. اما هنگامی که از داخل کشور به جنوب هندوراس حرکت کرد ، باران شدید بارید.

با نزدیک شدن طوفان یوتا به مارکوویا ، هندوراس ، نیروهای هندوراس به ساکنان کمک می کنند قبل از باران سیل آسا تخلیه شوند [Jorge Cabrera/Reuters]

مارسلو هررا ، شهردار وامپوسیرپی ، شهرداری در شمال شمال هندوراس هندوراس که از رودخانه ها و رودخانه ها عبور می کند ، گفت: “ما در همه جا سیل زده ایم ، باران تقریباً تمام شب طول کشید و اکنون یک ساعت متوقف می شود ، سپس برای دو تا سه ساعت برمی گردد.” .

وی به رویترز گفت: “ما به مردم و آب و غذا نیاز داریم زیرا محصول خود را با ایتا از دست دادیم.”

یوتا برای اولین بار از زمان شروع ضبط ، دو طوفان بزرگ را در حوضه اقیانوس اطلس تشکیل داد. بندر پورتو کابیزاس در نیکاراگوئه ، که هنوز بخشی از آن آب گرفتگی شده و مملو از بقایای باقی مانده از اتا است ، بار دیگر بار دیگر را متحمل شده است.

ساکنان ترسیده در پناهگاه ها جمع شده اند.

یکی از ساکنان محلی ، بی گناه اسمیت ، گفت: “ما می توانیم بمیریم.” وی با اشاره به اینکه ایتا مزارع محلی را خرد کرده است ، افزود: “چیزی برای خوردن وجود ندارد.”

باد سقف بیمارستان موقت را شکافت. معاون رئیس جمهور ، روساریو موریو در یک کنفرانس خبری گفت ، بیماران احیا و دیگران تخلیه شدند ، از جمله دو زن که در اولین باران طوفان روز دوشنبه زایمان کردند.

https://www.youtube.com/watch؟v=jQfWjBsTWMo

گیلرمو گونزالس ، رئیس آژانس مدیریت حوادث در نیکاراگوئه SINAPRED ، گفت که اولین گزارش ها از منطقه حاکی از آن است که به خانه ها و سقف ها ، خطوط سقوط برق و رودخانه های جاری شده خسارت وارد شده است. وی گفت هیچ گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است.

رسانه های محلی گزارش دادند ، برخلاف کشورهای همسایه ، دولت نیکاراگوئه هیچ مرگ و میر ناشی از اتا را ثبت نکرده است ، اگرچه طوفان حداقل دو نفر را در آنجا کشته است.

یوتا از نزدیكی پراویدنسیا ، یكی از جزایر استان كلمبیا ، سان آندرس ، كارائیب عبور كرد. مقامات محلی حداقل یک کشته را در آنجا گزارش کرده اند.

ایوان دوکه ، رئیس جمهور کلمبیا صبح سه شنبه به رادیو محلی گفت: “ما در پراویدنس یک وضعیت بحرانی داریم.” “بسیاری از مردم همه چیز را از دست داده اند.” Duque افزود: تا 98 درصد از زیرساخت های جزیره ممکن است از بین برود.

در این عکس مارس ، ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا در یک سخنرانی تلویزیونی ملت را خطاب قرار می دهد. [File: Courtesy of Colombian Presidency via Reuters]

دولت پاناما می گوید یک مرد در منطقه غربی آن Ngabe-Bugle به دلیل شرایط مرتبط با طوفان جان خود را از دست داده است.

یکی از ساکنان بروس لاگونا در سواحل هندوراس به رادیو محلی گفت که پسری بر اثر سقوط درخت کشته شده است ، اگرچه شهردار تئونلا وود گفت که هیچ کشته ای گزارش نشده است.
فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) می گوید که یوتا پس از اتا باعث ایجاد فاجعه می شود.

متیو کوکرین ، سخنگوی IFRC روز سه شنبه در جلسه توجیهی رسانه ها در ژنو گفت: “ما از احتمال لغزش های کشنده در این مناطق بسیار نگران هستیم ، زیرا خاک از قبل کاملاً اشباع شده است.”

مقامات گفتند که حدود 40،000 نفر در نیکاراگوئه و 80،000 نفر در هندوراس از خانه های خود تخلیه شده اند.

NHC گزارش داد ، تا اوایل بعد از ظهر ، یوتا حدود 169 مایلی شرق پایتخت هندوراس ، Tegucigalpa بود.

NHC گفت: یوتا می تواند در بعضی مناطق تا 30 اینچ (76 سانتی متر) باران بیاندازد ، و این صدمه ناشی از اتا را پیچیده تر می کند.

“ما در دست خدا هستیم. اگر مجبور باشم از درختان بالا بروم ، این کار را خواهم کرد. “

“ما غذایی نداریم ، اما در اینجا منتظر طوفانی خواهیم ماند که از خدا می خواهیم جلوی آمدن آن را بگیرد.”



[ad_2]