در عکس ها: در داخل Humera ، شهری که جنگ آن در اتیوپی مشخص شده است اتیوپی

[ad_1]

یک جفت مخزن سوخته اکنون نشانه ورود به شهر Humera در Tigrei است ، جایی که خیابان ها پر از آوار است و ساکنان پس از حمله ارتش اتیوپی در اوایل ماه جاری در شوک هستند.

درگیری میان دولت فدرال اتیوپی و رهبران منطقه شمال تیگره به سرعت با سلاح های توپخانه ای وارد شهرک کشاورزی شد ، در حالی که ساکنان از وحشت فرار می کردند یا کوچک می شدند ، ساختمانهای تجاری و خانه ها را بمباران می کردند.

گرفتگی ها و محدودیت ها گزارش گیری از درگیری را دشوار می کند ، اما خبرنگاران خبرگزاری فرانسه به تیگره می رسند – اولین روزنامه نگار مستقل که از زمان آغاز جنگ از منطقه درگیری گزارش می دهد – و علائم درگیری را در همه جا می یابد.

ساکن Humera ، گتاچویو برهانه ، 42 ساله ، کچلی و کچلی با تی شرت زرد واضح ، گفت: “ما انتظار گلوله باران نداریم.”

“ناگهان شروع به شنیدن سلاح های نظامی ، انفجارها کردیم و مردم وحشت کردند.”

“من نمی توانستم از خانه ام خارج شوم. من وحشت کردم. “” او در حالی که یک مقام دولت اتیوپی که تیم AFP را همراهی می کرد ، گوش داد گفت.

ارتش اتیوپی ، در حال جنگ با نیروهای وفادار به جبهه مردمی برای آزادی تیگر (TPLF) ، هامر را پس از نبردهای شدید در روزهای اولیه درگیری در 12 نوامبر “آزاد شده” اعلام کرد.

بمب “از شمال”

خطوط برق در هومرا ، شهری کم ارتفاع از ساختمانهای بتونی نقاشی شده با پاستل که زمانی حدود 30،000 نفر را در خود جای داده بود ، قطع شده است.

یک سوراخ شکاف دار از نمای آجری هتل معروف آفریقا ایجاد شده است ، در حالی که سایر سازه ها پر از سوراخ گلوله و ترکش است.

در مرکز شهر ، سربازان روی صندلی های پلاستیکی در سایه درختان در حال پایین آمدن بودند.

در حالی که وسایل نقلیه نظامی و تراکتور جاده های سنگفرش و آسفالته را می رانیدند ، بقیه شهر در اطراف تلویزیونهایی که با دیزل ژنراتورها کار می کردند جمع شدند.

این شهر در نزدیکی مرزهای اتیوپی با سودان و اریتره واقع شده است. بسیاری از ساکنان هومرا از جمله بیش از 30000 اتیوپیایی بودند که برای امنیت به شرق سودان گریختند و شهر را رها کردند.

بسیاری از افراد به خبرگزاری فرانسه گفتند که در طول نبرد شاهد خمپاره انداختن “از شمال” ، به معنی اریتره بودند.

دولت اتیوپی ادعای TPLF مبنی بر شرکت اریتره در نبردها را رد می کند ، اما استفاده از خاک اریتره را تأیید می کند.

زندگی از دست به دهان

در یک مجتمع آپارتمانی پوشیده از قلع ، به خبرگزاری فرانسه گفته شد که در تیراندازی و تیراندازی دو زن و یک پیرمرد کشته شده اند.

دو زن زخمی هنوز دراز کشیده بودند و پس از بهبودی از زخم ها ، هفته ها بعد بر روی برانکارد موقت بسته شده بودند.

یکی از ساکنان هومرا گفت که وی حداقل 10 نفر را در محله خود کشته است ، اما خبرگزاری فرانسه اجازه نداشت برای تعیین دقیق قربانیان به بیمارستان مراجعه کند.

هومرا شهری که در دوراهی در شمال غربی اتیوپی قرار دارد ، یک دشت خشک و گرم کشاورزی است ، قبل از شروع درگیری وعده رونق داد.

Tevodros Gebreselasie ، تاجر کنجد کنجد ، ریش خاکستری ، گفت: “این شهر در آستانه توسعه بود.” “اما اکنون به دلیل جنگ غیرضروری به حالت عادی بازگشته است.”

نخست وزیر ابی احمد ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ، در 4 نوامبر از عملیات نظامی در تیگره خبر داد و گفت که آنها در پاسخ به حملات TPLF به اردوگاه های ارتش فدرال بودند.

تصور می شد که صدها نفر درگذشته اند ، در حالی که ده ها هزار نفر از خانه های خود گریخته اند.

درگیریهای شدیدی به شرق ، کوههای کوهستانی و پایتخت منطقه ، مکل ، شهری با نیم میلیون نفر ، درگرفت.

روز یکشنبه ، ابی قبل از حمله تهدید آمیز به مکل ، 72 ساعت به رهبران TPLF فرصت داد تا خود را تسلیم کنند.

خارجی ها اسکان داده می شوند

پس از فروپاشی نبردها در غرب دجله ، مقامات دولتی سعی در برقراری نظم در هومرا داشتند.

به نظر می رسد این استراتژی با جذب مدیران از منطقه آمهارا همسایه ، بخشی از کنترل TPLF را پاک می کند ، اقدامی که باعث گرم شدن تنش های قومی می شود.

در بیشتر کشورهای غربی ، نیروهای فدرال به سختی قابل مشاهده هستند ، در عوض امنیت توسط “نیروهای ویژه” لباس آمهارا حفظ می شود.

کارمندان دولت نیز از آمهارا آمدند تا اداره برخی از شهرها و شهرهای Tigrayan را به عهده بگیرند.

دانیل ووبت ، یک مقام گردشگری آمهارا با لباس و جلیقه لباس ، گفت که او برای نظارت بر “صلح” ، تأمین نیازهای اساسی مردم و “آموزش” آنها برای جرایم TPLF در هومرا بوده است.

دانیل که تفنگی از شانه آویزان بود ، در تمرین بهبودی از برخی ببرهای محلی از جمله تئودروس استفاده کرد.

Tevodros درباره انتصاب خود توضیح داد: “آنها گفتند من هیچ اشتباهی انجام نداده ام و من یک اتیوپی خالص هستم.”

حضور مقامات و سربازان آمهارا ترس از اشغال در میان ببرها را افزایش می دهد ، که در یک جدال ده ساله بر سر زمینی که در گذشته درگیری های خشونت آمیز ایجاد کرده و همچنان یک نقطه خطرناک است ، درگیر است.

ابرهو فنتاهوم ، یک کشاورز سالخورده آمهارا که در غرب تیگرای زندگی می کند ، گفت که مشتاقانه منتظر بازگشت زمین های تحت کنترل آمهارا است ، اگرچه دانیل و دیگران تأکید کردند که این هدف آنها نیست.

وی گفت: “تا آنجا که به یاد دارم ، این زمین متعلق به آمهارا بود ، تا سال 1991 که توسط TPLF تصرف شد.”

آثار قابل مشاهده از TPLF از قبل قابل مشاهده است ، و پرچم های سبز ، زرد و قرمز دوران شاهنشاهی ناسیونالیسم آمهارا ، که اکنون در ایستگاه های بازرسی و میادین شهر به اهتزاز در می آیند ، پرچم های آن را جایگزین کرده اند.

این نمادها نه ترس از اشغالگری Tigrayan را برطرف می کنند و نه کلمه “Amhara” را که به عنوان ادعای مالکیت عجولانه در دیوار جلوی فروشگاه ها نوشته شده است.

Debrecion Gebremihail رهبر TPLF در یک پیام متنی به خبرگزاری فرانسه هشدار داد که حضور مدیران و مبارزان آمهارا فقط باعث درگیری می شود.

وی گفت: “این یکی از نقشه های شیطانی آنها برای تضعیف Tigre است.”

“ما به مبارزه ادامه خواهیم داد تا زمانی که آنها از همه مکان ها پاک شوند.”



[ad_2]