در عکس ها: مورالس از بولیوی امسال از تبعید بازگشت آمریکای لاتین

[ad_1]

هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهور سابق بولیوی ، اوو مورالس ، روز چهارشنبه سنگر سیاسی وی را برای یک تجمع اوج گیری به مناسبت بازگشت پیروزمندانه او به خانه ، شلوغ کردند.

مورالس در رأس سواره نظامي وسايل نقليه اي كه از طريق عبور از مرز دو روزه مرز آرژانتين با او در مسير 600 مايلي (960 كيلومتر) همراه بود ، وارد چيمور در قلب منطقه كوكاكولا شد.

این تجمع برای مورالس ، که یک سال پیش برای تبعید – ابتدا در مکزیک و سپس در آرژانتین – از چیمور فرار کرد ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مورالس روز دوشنبه توسط رئیس جمهور آرژانتین ، آلبرتو فرناندز قبل از عبور با پای پیاده و تا مرز مورد استقبال قرار گرفت و مورد استقبال صدها نفر از طرفداران تشویق قرار گرفت.

مورالس پس از استعفا از سمت ریاست جمهوری و فرار از کشور پس از نامزدی ناموفق برای دوره چهارم ، 11 ماه در آرژانتین به سر برد.

صدها نفر از سحر با یک وزش نسیم خنک در ویلازون ، در مرز بولیوی ، در انتظار استقبال از مورالس بودند که بیش از 13 سال به عنوان اولین رئیس جمهور بومی ، بولیوی را تحت سلطه خود درآورده است.

آنها با پوشیدن لباس های سنتی رنگارنگ و پرچم های اهتزاز و پرچم مردم محلی ویفا ، با سلام و احوالپرسی از بازگشت مورالس استقبال کردند.

“الخاندرا چوکو” ، یک خانه دار 56 ساله ، گفت: “ما خوشحالیم. او مانند پدر ما ، پدر همه این افراد فروتن است. او بازگشته است و همیشه در قلب ما با ما خواهد بود.”

اما بسیاری از اهالی روستا ، مانند قصاب 49 ساله میریان فرانکو ، قهرمان بازگشت را نادیده گرفتند.

“من باید تجارت خود را باز کنم ، همه گیری و بسته شدن مرزها مرا می کشد. او گفت: “من نمی توانم به دیدن اوو بروم ، او برای من پول نمی آورد.”

سفر سه روزه به پایگاه سیاسی وی پر از نمادها برای کشاورز 61 ساله کوکا سابق بود که رئیس جمهور شد.

این اتفاق پس از آن است که پس از پیروزی در انتخابات ماه گذشته ، لوئیس آرس ، جانشین وی در راس حزب جنبش سوسیالیست (MAS) ، به عنوان رئیس جمهور روی کار آمد.

مورالس در معرض دستور بازداشت “تروریسم” از دولت موقت راستگرای قبلی قرار داشت ، اما پس از پیروزی در انتخابات آرس توسط دادستان لغو شد.

وی همچنین به جرم “تجاوز و قاچاق” به اتهام دو رابطه ادعایی با دختران زیر سن قانونی ، از جمله رابطه ای که ادعا می شود با او یک کودک به دنیا آورده است ، تحت تحقیق است.

بولیوی یکی از بزرگترین جمعیتهای بومی را در آمریکای لاتین دارد که 41 درصد از جمعیت 11.5 میلیون نفری این کشور را نشان می دهد.

بیش از 34 درصد در فقر زندگی می کنند ، که با شیوع ویروس کرونا افزایش می یابد.

بسیاری امیدوارند که به اصطلاح تکرار شود یک “معجزه اقتصادی” ، دوره ای از رونق که در آن بسیاری از صنعت و زیرساخت های کشور تحت مورالس مدرن شدند و آرس وزیر اقتصاد آن بود.

مورالس همچنان چهره ای بسیار محبوب است و بسیاری از مردم بولیوی معتقدند که خطر بازگشت وی رهبری آرس را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و تعجب می کند که چه کسی واقعاً قدرت دولت جدید را به دست خواهد آورد.



[ad_2]