در چین، ایلان ماسک در مورد “وسایل نقلیه شبکه هوشمند” صحبت می کند | اخبار صنعت خودرو

[ad_1]

چین نیمی از فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده و اولین کارخانه تسلا در خارج از ایالات متحده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با وزیران ارشد چین دیدار کرد تا در مورد توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و «شبکه هوشمند» و همچنین گسترش فعالیت‌های این خودروساز در کشور کمونیستی بحث کند.

این سرمایه دار آمریکایی، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در اولین سفر خود به چین در بیش از سه سال گذشته است. وی روز چهارشنبه با وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین دیدار کرد و از “سرزندگی و پتانسیل توسعه” چین تمجید کرد.

این وزارتخانه گفت: ماسک “اعتماد کامل خود را به بازار چین ابراز کرد و مایل به ادامه همکاری های دوجانبه سودمند است.” ماسک گفت: روابط چین و آمریکا یک بازی حاصل جمع صفر نیست.

چین نیمی از فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده و اولین کارخانه تسلا در خارج از ایالات متحده است.

تسلا اولین کارخانه خودروسازی کاملاً خارجی را در چین در سال 2019 پس از کاهش محدودیت‌های مالکیت توسط پکن برای افزایش رقابت و سرعت بخشیدن به توسعه صنعت افتتاح کرد.

وزارت صنعت در وب‌سایت خود اعلام کرد، ماسک در جلسه دیگری با وزیر صنعت جین جوآنلونگ «در مورد توسعه خودروهای انرژی جدید و وسایل نقلیه شبکه هوشمند تبادل نظر کرد».

در این بیانیه به نقل از ماسک آمده است که تسلا مشتاق گسترش تجارت خود در چین است و “مخالفت با جداسازی است”، اشاره ای به ترس از تقسیم شدن جهان به بازارهای متعدد با محصولات ناسازگار.

ماسک همچنین مالک اکثریت پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر است که در چین توسط فیلترهای اینترنتی حزب کمونیست حاکم مسدود شده است.

احیای علاقه سرمایه گذاران

ماسک در جریان بازدید از دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری از زمان حذف کنترل همه گیر، که مسدود شده است، به مجموعه ای از مدیران عامل شرکت های جهانی، از جمله اپل، ملحق شد که با مقامات کابینه یا نخست وزیر لی کیانگ، مقام ارشد اقتصادی چین دیدار کردند. بیشترین سفر در کشور

حزب کمونیست تلاش می‌کند تا علاقه سرمایه‌گذاران به کندی اقتصاد چین را احیا کند و شرکت‌هایی را که از سرکوب‌های ضدتراست و امنیت داده‌ها، حملات به شرکت‌های مشاوره و تنش‌های سیاسی و نظامی بین ایالات متحده و چین متزلزل شده‌اند، آرام کند.

روز سه‌شنبه، چینگ گان، وزیر امور خارجه به ماسک گفت که چین «به‌طور سرسختانه گشایش را در سطح بالایی ترویج می‌کند» و «محیط تجاری مبتنی بر قانون و بین‌المللی‌شده» را ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «توسعه چین فرصتی برای جهان است.

لی پیام اعتماد مشابهی را در جلسات ماه مارس با مدیران اجرایی تیم کوک اپل، آلبرت بورلا از فایزر، یاکوب استاشولم از ریوتینتو و توشیاکی هیگاشیهارا از هیتاچی ارسال کرد.

“بر همدیگر فریاد بزنید”

در همین حال، مدیر اجرایی بزرگترین بانک آمریکا گفت که اختلافات بین پکن و واشنگتن بر سر امنیت و تجارت آزاد و عادلانه “قابل حل” است و او به جای جدایی، “ریسک زدایی” از شرق و غرب را ترجیح می دهد.

جیمی دیمون، مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده و چین باید “تعامل واقعی” برای حل مسائل پیچیده امنیتی و تجاری خود داشته باشند.

دیمون در پاسخ به سوالی درباره جدایی چین و آمریکا در اجلاس سه روزه جی پی مورگان گلوبال چین در شانگهای گفت: «اگر فقط در آن سوی اقیانوس آرام بنشینید و بر سر یکدیگر فریاد بزنید، این مسائل را اصلاح نخواهید کرد.

من این واقعیت را دوست دارم که جانت یلن، وزیر خزانه داری. رئيس جمهور [Joe] بایدن؛ مشاور امنیت ملی؛ و وزیر امور خارجه در مورد کاهش خطرات صحبت کردند.” “بیایید سعی نکنیم خودمان را جدا کنیم. بیایید سعی نکنیم به چین، مردم چین آسیب برسانیم.»

دیمون در اولین سفر خود به چین از زمانی است که در سال 2021 به شوخی گفت که جی پی مورگان از حزب کمونیست چین بیشتر خواهد ماند و خشم در چین را برانگیخت و او را وادار به ابراز پشیمانی کرد.

[ad_2]