گفتگوی رهبر طالبان با نخست وزیر قطر در کابل | اخبار

[ad_1]

این گفتگوها در 12 می انجام شد و شامل دیدار رهبر عالی طالبان و نخست وزیر قطر بود.

نخست وزیر قطر در اوایل ماه جاری با طالبان گفتگو کرد که نشان دهنده تلاش های مجدد طالبان برای پایان دادن به انزوای بین المللی آنها از زمان تسلط بر افغانستان در حدود دو سال پیش بود.

این گفتگوها در 12 می انجام شد که شامل دیدار هیبت الله آهون زاده، رهبر طالبان و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر بود. با این حال جزئیات یا آمار رسمی از این دیدار منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر، سفر آل ثانی در چارچوب «نقش سیاسی این کشور در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف علاوه بر تسهیل روابط بین دولت موقت و جامعه بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به امنیت و رفاه برای کشورهای جهان است. مردم افغانستان.”

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع دیپلماتیک گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان مذاکرات دو کشور قرار گرفته است.

او با هیبت الله ملاقات کوتاهی داشت [Akhunzada]. این بسیار مهم است زیرا این تنها باری بود که یک رهبر بین المللی با هیبت الله ملاقات کرد.”

«آنها در مورد بسیاری از مسائل به ویژه مسائل امنیتی بحث کردند. همچنین در مورد تعهدات امارت اسلامی افغانستان در قبال جامعه جهانی بود. وی افزود: در گفتگو با برخی از مقامات طالبان در مورد حقوق زنان و بازگشایی مدارس نیز بحث شده است.

از زمان سقوط کابل به دست طالبان، ایالات متحده تحریم های سنگینی را علیه این کشور اعمال کرده است، از جمله محدودیت های تجاری و مسدود کردن دارایی های آن، که به گفته این گروه، وضعیت را برای افغان ها وخیم تر می کند.

[ad_2]