دستور ترامپ برای آموزش تنوع با پرونده قضایی ایالات متحده روبرو می شود آمریکا و کانادا

[ad_1]

سه گروه حقوق مدنی روز پنجشنبه با طرح شکایتی دستورالعمل دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا را ممنوع كردند كه آژانس های فدرال ، مجری ها و دریافت كنندگان كمك مالی را از ارائه آموزش های متنوع و متنوعی كه رئیس جمهور “ضد آمریكایی” می داند ، ارائه دهند.

NAACP همراه با لیگ ملی شهر و اتحاد ملی مسکن منصفانه در دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی شکایت کرد. در این دادخواست ادعا شده است که دستور ترامپ نقض حقوق آزادی بیان است و تلاش در محل کار برای مقابله با تبعیض سیستمی نژادی و جنسیتی را خفه می کند.

اتحادیه ملی شهر و اتحاد ملی مسکن Fair Fair قراردادهای فدرالی دارند و قصد دارند برای آینده نامزد شوند.

این دستورالعمل “طبق قانون اساسی ، شاکیان را مجبور به انتخاب سانسور سخنرانی در مورد این موارد مهم یا محروم کردن آنها از هرگونه فرصت برای انعقاد پیمان فدرال می کند” ، این گروه ها در این شکایت استدلال کردند.

دستور اجرایی ترامپ ، که ماه گذشته امضا شد ، خواستار آموزش در حین کار است که نژادپرستی و امتیازات ریشه دار را کشف کند ، به گفته دولت ، می تواند کارگران سفیدپوست را “ناخوشایند” یا احساس گناه کند. رئیس جمهور به وزارت کار ایالات متحده (DOL) دستور داده تا برای بررسی شکایات مربوط به جلسات آموزشی که ترامپ آن را “ضد آمریکایی” و “احساس گناه” می نامد ، یک خط داغ راه اندازی کند.

ترامپ گفت که هدف او آموزش مبتنی بر “تئوری نژاد حیاتی” است ، ایده ای که نژادپرستی به تاریخ و نهادهای ایالات متحده نفوذ کرده است. در اولین مناظره ریاست جمهوری ، ترامپ گفت چنین آموزش هایی “به مردم می آموزد که از کشور ما متنفر باشند.”

این بخشنامه از دستور 55 ساله ریاست جمهوری استفاده می کند ، جنبش حقوق مدنی با تشویق از آن ، تلاش می کند اقدامات تبعیض آمیز را در شرکت هایی که با دولت فدرال قرارداد می بندند ممنوع کند. منتقدان می گویند دستور ترامپ ابتکار عمل رئیس جمهور لیندون بی جانسون در سال 1965 را به شکایتی یقه سفید تبدیل کرد.

مارک موریال ، رئیس جمهور و مدیرعامل لیگ ملی شهر ، در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: “دستورالعمل اجرایی به تصویب توتالیتر برتری سفید دست می زند.” موریال این دستور را “حمله مستقیم به ماموریت ما” خواند.

با توجه به پرونده ، لیگ ملی شهر دارای یک قرارداد فدرال است که شامل توسعه برنامه های آموزشی تنوع و پیوستن به برنامه های کارآموزی DOL است.

DOL می گوید این دستورالعمل آموزش “سوگیری ناخودآگاه” را منع نمی کند ، که در مورد “مفاهیم اولیه ، نظرات یا کلیشه ها” که ممکن است افراد در مورد دیگران داشته باشند بحث می شود. اما آموزش هایی را که فرض می کند کسی نژادپرست یا جنسیت طلب است “به موجب نژاد ، جنسیت و / یا منشأ ملی” منع می کند.

با این حال ، این دادخواست می گوید که متن دستور بسیار گسترده است و در حال حاضر تأثیر مهیبی در آموزش تنوع دارد. در این شکایت آمده است ، برخی از سازمان ها خواستار ممنوعیت آموزش واژه ها ، از جمله “نژادپرستی سیستمی” و “امتیازات سفید” شده اند. وی همچنین از تصمیم دانشگاه آیووا برای پایان دادن به تلاش های خود برای تنوع از ترس از دست دادن بودجه دولت استناد می کند.

میشل لی ، بنیانگذار و مدیرعامل Awaken ، که سمینارهای متنوع و گوناگونی را ارائه می دهد ، گفت که یکی از مشتریان او – یک شرکت خصوصی با قرارداد دولتی – کمی بعد از صدور دستور برای تماس با وی سوال کرد که آیا می تواند “سفید” را از دست بدهد امتیاز ”از سخنرانی که قصد دارد برای کارمندانش ارائه دهد. لی گفت که او رانده شد ، گفت که او اعتقاد ندارد این زبان نظم را بر هم می زند و شرکت عقب نشینی کرد.

“من داشتم سخنرانی می کردم و بسیار تند بودم. لی گفت: “من نه تنها در مورد امتیاز سفید پوستان صحبت کردم ، بلکه آن را بیشتر گسترش دادم تا در مورد فرهنگ برتری سفیدپوستان صحبت کنم.”

وی گفت مشتری غیر انتفاعی دیگری که به یارانه های دولتی اعتماد می کند از وی پرسید که آیا بیدار قصد دارد آموزش خود را دوباره تنظیم کند؟ اما لی گفت که هیچ مربی حرفه ای تنوع به معنای این نیست که هر گروه تعصبات ناخودآگاه و بدون زمینه مناسب دارد.

لی گفت: “البته ، ما قرار نیست از جای خود بلند شویم و بگوییم شما ذاتاً نژاد پرست هستید.”

در داخل دولت ، وزارت دادگستری ایالات متحده تمام آموزشهای مربوط به تنوع و شمول را متوقف کرده است. دولت همچنین برنامه های آموزشی در وزارت امور خارجه ، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت جانبازان را لغو کرده است.

اتحاد ملی مسکن عادلانه ، که در حال حاضر با وزارت مسکن و شهرسازی قرارداد دارد ، در این پرونده گفت که به طور منظم آموزش های داخلی و بحث در مورد مقابله با “نژادپرستی سیستمی ، سوگیری ناخودآگاه و نابرابری نژادی” را انجام می دهد. این موارد شامل “مکالمه غیررسمی” اخیر با مقامات در مورد “برداشت مردم سفید پوست و سایر گروه های جمعیتی در رابطه با قتل جورج فلوید” است.

DOL همچنین از دستور ریاست جمهوری سال 1965 برای هدف قرار دادن شرکت ها ، از جمله مایکروسافت و ولز فارگو ، برای تعهدات عمومی برای گسترش یا تقویت رهبری رهبری بلک و اسپانیایی استفاده کرد.

دولت نظرسنجی از هر دو شرکت را آغاز کرد و به آنها هشدار داد برای دستیابی به اهداف خود از “اقدامات تبعیض آمیز” استفاده نکنند.



[ad_2]