دولت هند تغییر مذهب را از طریق ازدواج جرم می داند هند

[ad_1]

حزب ناسیونالیست هندوی حاکم هند قانونی را در پرجمعیت ترین کشور این کشور به تصویب رساند که برای هر کسی که به استفاده از ازدواج برای مجبور کردن شخص به تغییر دین خود محکوم شود ، می تواند تا 10 سال حبس در نظر بگیرد.

این فرمان برای ایالت اوتار پرادش روز سه شنبه به تصویب رسید و نتیجه مبارزات انتخاباتی نخست وزیر نارندرا مودی بهاراتیا جاناتا (BJP) علیه ازدواج بین ادیان است.

این حزب ازدواج های این چنینی را “جهاد عشق” توصیف می کند ، نظریه توطئه اثبات نشده ای که رهبران آن و گروههای راست افراطی هندو برای متهم کردن مردان مسلمان به تبدیل زنان هندو از طریق ازدواج به کار بردند.

طبق این مصوبه – که پس از تصویب توسط فرماندار ایالت ، قانونی می شود – یک زوج متعلق به دو مذهب مختلف باید قبل از ازدواج دو ماه قبل از ازدواج به یک قاضی دادگاه اطلاع دهند.

تنها در صورتي كه كارمند هيچ اعتراضي نداشته باشد اجازه ازدواج دارند.

سیدارت نات سینگ ، وزیر دولت اوتار پرادش گفت که حبس های تا 10 سال زندان برخورد غیرقانونی را متوقف می کند و عدالت را برای زنان تضمین می کند.

“نقض حق آزادی انتخاب”

این مصوبه در روزی صادر شد كه دادگاهی در اوتار پرادش در حال رسیدگی به یك پرونده ازدواج بین ادیان بود: “دخالت در روابط شخصی نقض جدی حق انتخاب هر دو شخص است.”

این حکم پس از آن صادر شد که یک مرد مسلمان به تبدیل اجباری شریک هندوی خود متهم شد.

“ما پریانکا هاروار و سلامت انصاری را بعنوان هندو و مسلمان نمی بینیم ، بلکه آنها را به عنوان دو فرد بالغ می بینیم که به اختیار و اختیار خود ، یک سال در کنار هم در آرامش و خوشبختی زندگی می کنند. به طور خاص ، به دادگاه ها و دادگاه های قانون اساسی دستور داده می شود که زندگی و آزادی شخصی را که طبق ماده 21 قانون اساسی هند تضمین شده است ، حفظ کنند. “

اوتار پرادش پس از هاریانا و مادیا پرادش ، سومین ایالت هند است که توسط حزب مودی اداره می شود ، كه چنین قوانینی را برای آزمایش آنچه رهبران ملی گرای هندو آن را تبدیل مذهبی قهری و غیرقانونی می نامند تصویب كرد.

پیش از این ، یوگی آدیتیا ، رهبر منتخب کشور ، یک راهب هندو معروف به سخنان نفرت انگیز ضد مسلمان ، در یک جلسه عمومی گفت که کسانی که “جهاد عشق” انجام داده اند یا باید ممتنع باشند یا آماده مرگ باشید

در میان طغیان فزاینده ملی گرایی هندو در هند تحت حکومت مودی ، تندروهای هندو مدتهاست که اقلیت های مسلمان را به تصرف این کشور متهم کرده و زنان هندو را به ازدواج با آنها متقاعد کرده و به دین اسلام می آورند.

اگرچه قانون اساسی هند سکولار است و از همه ادیان محافظت می کند ، موضوع “جهاد عشق” عناوین اصلی را پوشش می دهد و رهبران حزب مودی را در برابر فعالان سکولار قرار می دهد.

نظریه “جهاد عشق” رد شده است

با این حال ، آژانس های تحقیق و دادرسی هند نظریه “جهاد عشق” را که بسیاری آن را بخشی از برنامه ضد مسلمان مودی می دانند ، رد کرده اند.

هند یک کشور عمدتاً هندو است و مسلمانان حدود 14 درصد از بیش از 1.3 میلیارد نفر را تشکیل می دهند.

تندروهای هندو نیز با پذیرش آیین مسیحیت مخالف هستند و قول می دهند که به تلاش خود برای جلوگیری از روابط بین ادیان ادامه دهند.

منتقدان مودی ، ملی گرای هندو شناخته شده ، می گویند از زمان روی کار آمدن حزب وی در 2014 و برای دومین بار در سال 2019 ، سنت تنوع و سکولاریسم هند مورد حمله قرار گرفته است.

آنها حزب را به دامن زدن به احساسات مذهبی و ریاست بر عدم تحمل مذهبی و حتی گاهی خشونت متهم می کنند. طرف این اتهام را رد می کند.

اما روحیه آشکار ترس ، خشم و ناامیدی در میان مسلمانان هند در حال افزایش است.

آنها می گویند مودی و حزبش به آرامی از حقوق آنها سلب می کنند و جامعه را به عنوان شهروندان درجه دو آینده شکل می دهند.

عادی سازی احساسات ضد مسلمان

این مصوبه جدید در زمانی صادر می شود که سیاست هند به طور فزاینده ای بار مذهب دارد.

روز دوشنبه پس از مخالفت رهبر حزب مودی با صحنه های سریال “پسر مناسب” که در آن یک دختر هندو و یک پسر مسلمان علیه آنچه به نظر می رسد بوسه می زنند ، پلیس روز دوشنبه علیه دو رهبر سرویس پخش آنلاین نتفلیکس شکایت کرد. معبد هندو.

شکایت پلیس در ایالت مادیا پرادش به اتهام نقض احساسات مذهبی هندوها ثبت شد.

سخنگوی نتفلیکس هند از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

بسیاری از سرخپوستان در توییتر خواستار تحریم نت فلیکس شدند و خواستار حذف این مجموعه از پلتفرم شدند.

ماه گذشته ، به دنبال واکنش ملی گرایان هندو و رهبران حزب مودی ، مارک طلا و جواهر Tanishq تبلیغاتی را نشان داد که یک خانواده هندو مسلمان در حال جشن گرفتن کودک دوش از کانال های تلویزیونی و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی آن بودند.

آنها گفتند که این تبلیغ “جهاد عشق” است.

پس گرفتن این آگهی انتقادات شدیدی را در بسیاری از مردم هند به وجود آورد و قطبی رو به رشد مذهبی این کشور را در زمان مودی روشن کرد ، حزب و طرفداران آن کشور را یک کشور هندو می دانند و منتقدان را به عادی سازی احساسات ضد مسلمان متهم می کنند.



[ad_2]