رئیس جمهور تایوان رزمایش های چین را غیرمسئولانه محکوم کرد اخبار سیاسی

[ad_1]

تسای اینگ ون می گوید مانورهای نظامی پکن با شبیه سازی تهاجم، خطری برای صلح و ثبات بود.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، چین را به دلیل تمرینات نظامی سه روزه در اطراف جزیره خودگردان محکوم کرد و گفت که این تمرینات غیرمسئولانه و تهدیدی برای ثبات منطقه است.

پکن روز دوشنبه به بازی های جنگی خود که شبیه سازی حملات در قلمرو 23 میلیون نفری بود، پایان داد.

این تمرینات پس از بازگشت تسای به خانه از یک سفر به آمریکای مرکزی آغاز شد که طی آن دو بار در ایالات متحده توقف کرد و با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، نشستی در سطح بالا برگزار کرد.

تسای که توسط چین به عنوان یک “جدایی طلب” معرفی می شود، گفت که بازدید از کشورهای دوست یک “رویه طولانی مدت” و مورد انتظار مردم تایوان است.

چین از این برای شروع تمرینات نظامی استفاده می کند و باعث بی ثباتی در تایوان و منطقه می شود. این یک نگرش مسئولانه برای یک کشور بزرگ در منطقه نیست.» او اواخر عصر دوشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت.

پکن تایوان را بخشی از چین می داند و استفاده از زور برای کنترل این جزیره را رد نکرده است.

آخرین مانورها حملات به تایوان را شبیه‌سازی کردند و یک گزارش رسانه دولتی گفت که ده‌ها هواپیما “محاصره هوایی” را تمرین کردند.

فرماندهی شرق ارتش آزادیبخش خلق در بیانیه ای گفت: این رزمایش “به طور کامل توانایی رزمی مشترک چندین شاخه نظامی را در شرایط واقعی رزمی آزمایش می کند.”

به نظر می‌رسد این رزمایش در مقیاسی مشابه فعالیت‌های نظامی که پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوت گذشته انجام شد، نباشد، اما با انتقاد ژاپن نیز مواجه شد.

جنوبی ترین جزایر آن در نزدیکی تایوان قرار دارد و همچنین میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ ایالات متحده در اوکیناوا است.

به گزارش رویترز، یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن، این رزمایش را «آموزش ترسناک» برای به دست گرفتن کنترل دریایی و هوایی اطراف جزیره توصیف کرد. هامادا افزود: به نظر می رسد چین از طریق این رزمایش ها “نگرش سازش ناپذیر” را در مورد مسائل تایوان نشان داده است.

پکن از زمانی که تسای برای اولین بار در سال 2016 انتخاب شد، فشار بر تایوان را افزایش داده است.

سفر او به آمریکای مرکزی شامل سفرهایی به گواتمالا و بلیز بود که پس از اعلام ماه گذشته هندوراس مبنی بر انتقال به پکن، متحدان رسمی تایپه در منطقه باقی مانده‌اند.

تسای که می گوید مردم تایوان باید برای آینده خود تصمیم بگیرند، قبلا پکن را به “دیپلماسی دلاری” متهم کرده بود و متحدان رسمی تایوان به 13 کاهش یافتند که از 22 نفر در زمان روی کار آمدن او کاهش یافت.

با این حال، دولت جزیره روابط غیررسمی قوی با بسیاری از دولت ها دارد و از هجوم قانونگذاران از کشورهایی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و جمهوری چک استقبال کرده است.

در سال 2021، سفارت خود را در لیتوانی افتتاح کرد که اولین سفارت خود در اروپا در 18 سال گذشته بود که خشم پکن را برانگیخت.

[ad_2]