رئیس جمهور سابق هندوراس ، زلایا با یک کیسه پول در فرودگاه توقف کرد آمریکای لاتین

[ad_1]

مانوئل زلایا می گوید که وی “ناعادلانه” در فرودگاه بین المللی Toncontin بازداشت شد و داشتن 18000 دلار پول نقد را انكار می كند.

رئیس جمهور سابق هندوراس مانوئل زلایا روز جمعه گفت که وی “به طور ناعادلانه” در فرودگاه بین المللی Tonkontin در آمریکای مرکزی به دلیل حمل 18000 دلار پول نقد بازداشت شده است ، که به گفته وی مال وی نیست.

“من اصل این پول را نمی دانم. بدیهی است کسی حتماً آن را در وسایل من سرمایه گذاری کرده باشد. من 400 بار سفر کرده ام و می دانم که با این مقدار پول نمی توانید سفر کنید. لازم است تحقیق شود که چه کسی این پول را در وسایل من سرمایه گذاری کرده است. “

پیش از این ، او در توییتر نوشت که “به طور ناعادلانه بازداشت شده است”.

“دلیل آن ، کیسه ای 18000 دلاری است که مال من نیست. اکنون در حضور دادستان “، زلایا نوشت. وی گفت که پس از بازرسی از چمدان خود ، در کنترل مهاجرت در فرودگاه Toncontin متوقف شد.

سخنگوی دفتر دادستانی هندوراس گفت که زلایا “بازداشت نشده است”.

“آنچه اتفاق می افتد همان چیزی است که قانون می گوید ، به معنای مستند سازی [what happened] یوری مورا سخنگوی گفت:

زلایا که از سال 2006 تا 2009 هندوراس را اداره می کرد و از متحدان هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا بود ، در کودتای ژوئن 2009 توسط ارتش برکنار شد زیرا وی آماده برگزاری همه پرسی برای انتخاب مجدد رئیس جمهور بود ، که به گفته مخالفان این یک ترفند است. برای ماندن در قدرت.

وی همچنان به عنوان رهبر حزب چپ گرای لیبرتاد و Refundacion (حزب آزادی و بازسازی) در سیاست فعال بود و همسرش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 نامزد شد.

رئیس جمهور پیشین به رسانه های محلی گفت كه قصد دارد قبل از پرواز به مقصد نهایی خود ، مكزیك ، كه قرار است روز شنبه كنفرانسی كند ، با اقامتی به هوستون تگزاس سفر كند.

قوانینی با هدف کنترل قاچاق و پولشویی اجازه می دهد حداکثر 10 هزار دلار از کشور صادر شود که باید به مقامات اعلام شود.



[ad_2]