راهپیمایی مورچه ها متوقف شد: IPO منجمد ما در مورد تجارت چین چه می گوید اخبار چین

[ad_1]

این بزرگترین فروش عمومی سهام تاکنون ، مهمترین اولین فعالیت بین المللی گروه مورچه های چینی خواهد بود که باعث تقویت شرکت فناوری مالی و اعتبار بورس های سهام در شانگهای و هنگ کنگ می شود ، جایی که آماده ورود به لیست بود.

تا اینکه ، یعنی ، دولت چین راهپیمایی با پیشنهاد اولیه مورچه را متوقف کرد.

به طور رسمی ، 35 میلیارد دلار پیشنهاد عمومی گروه مورچه تا زمان مطابقت با قوانین دولت چین که از 1 نوامبر اجرا شد ، به تأخیر افتاد ، از جمله برای بسته شدن کمبود سرمایه.

به طور غیررسمی ، تحلیلگران می گویند این تاخیر یک انعطاف جدی عضلانی از رئیس جمهور چین شی جین پینگ بر بنیانگذار مورچه ، جک ما ، دومین مرد ثروتمند کشور است. این تعلیق چند روز پس از سخنرانی ما در خلاف مدیریت حزب کمونیست چین در اقتصاد صورت گرفت.

با ادامه اثرات ، سرمایه گذاران در حال پیگیری هستند که سرنوشت مورچه برای تجارت بین الملل در فضای استبدادی چین چه معنی دارد. آنچه شما باید بدانید اینجاست.

Psst ، این شرم آور است ، اما دقیقاً گروه مورچه چیست؟

مورچه بخش مالی غول تجارت الکترونیکی علی بابا است و از سال 2004 به عنوان راهی برای پردازش پرداخت سایت آغاز به کار کرد. برنامه Alipay مورچه در حال حاضر بیش از 730 میلیون کاربر ماهانه در چین دارد که از آن برای پرداخت قبض ، خرید و ارسال پول به دوستان استفاده می کنند. خدمات مورچه همچنین شامل بیمه ، وام و مدیریت دارایی است.

بنابراین این یک شرکت خدمات مالی است؟

این بخشی از بحث است. ما ادعا می کند که مورچه یک تیم “تکنولوژیک” است تا یک “فین تک”. این شرکت اخیراً نام خود را از Ant Financial به Ant Group تغییر داده است.

Techfin ، fintech – دوباره می آیی؟

مورچه ادعا می کند یک شرکت فناوری است که با م institutionsسسات مالی کار می کند ، به این معنی که طبق قوانین چین از مقررات کمتر و آزادی بیشتری برخوردار خواهد شد.

اما تنظیم کنندگان مالی چین می گویند مدل تجاری مورچه برای اتصال وام دهندگان و وام گیرندگان تحت نظر آنها قرار دارد. و آنجاست که قطار IPO مورچه از خط خارج شد.

و چه اتفاقی افتاد؟

مورچه در ابتدا در 5 نوامبر برای IPO تنظیم شد و سرمایه گذاران زیادی را در این روند جلب کرد – حدود 3 تریلیون دلار سفارش برای ثبت دو برابر آن در هنگ کنگ و شانگهای وجود داشت. انتظار می رفت IPO مورچه حتی 29 میلیارد دلار IPO برای غول نفتی آرامکو در عربستان سعودی تحت الشعاع قرار دهد ، که بزرگترین فروش عمومی در جهان است. اما سپس ما ، معلم 56 ساله سابق انگلیسی ، به دفتر مدیر تماس گرفتند.

آه چرا؟

ما در 24 اکتبر در یک کنفرانس در Bund در شانگهای صحبت کرد و گفت جهان “فقط بر کنترل ریسک و نه توسعه تمرکز دارد و بندرت فرصت ها را برای جوانان و کشورهای در حال توسعه در نظر می گیرد.”

ما گفت که به نظر می رسد تنظیم کنندگان مالی نوعی باشگاه برای افراد مسن است که می خواهند بیش از حد ایمن بازی کنند ، چیزی که برای اقتصاد “جوانان” مانند چین خوب نیست.

صداش خیلی بد نیست

اظهارات ما تنها چند ساعت پس از سخنرانی کنفرانس ، معاون رئیس جمهور چین ، وانگ قیشان ، با احتیاط بیشتر اعلام شد و گفت: “چین مراقب مسیرهای غیرقانونی حدس و گمان زیاد ، چرخه تقویت خود حباب های مالی و طرح های پونزی خواهد بود.”

ما برای ملاقات با مقامات دولتی در تاریخ 2 نوامبر به پکن احضار شد. روز بعد ، لیست مورچه ها از بورس سهام شانگهای خارج شد.

اوه ، دلیل رسمی چه بود؟

ناظران چینی در بیانیه ای اعلام كردند كه تعلیق IPO مورچه ، كه همچنین به “تغییر در محیط نظارتی فن آوری های مالی و سایر موارد مهم” اشاره دارد ، از مدیریت این شركت خواستار “مصاحبه های نظارتی از بخشهای مربوطه” شده است. سوالات “

این همه هزینه برای ما چقدر بود؟

بلومبرگ گزارش داد که سهام Ma در Alibaba Group Holding ، که مالک بخشی از Ant است ، از زمان به تعویق افتادن IPO حدود 3 میلیارد دلار کاهش یافته است. این شرکت اکنون در حال اجرای دستورالعمل های جلسه پکن است تا بتواند به آنجا بازگردد.

بلومبرگ با استناد به منابع آگاه با این موضوع گزارش داد ، که کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین همچنین ممکن است قوانین جدیدی را بر روی سیستم عامل های اعتباری مورچه اعمال کند ، که می تواند سردرد ما را به پایان نرساند.

خوب ، بنابراین در حال حاضر مورچه به راهپیمایی ادامه می دهد. اما آیا عواقب ماندگاری دارد؟

شاید. به نظر می رسد دولت چین هنگامی كه یك شركت خصوصی طبق مقررات خود عمل نكند ، از شر مداخله و لغو مهمانی ترسیب نمی كند. و این می تواند سرمایه گذاران را که می خواهند به دومین اقتصاد بزرگ جهان بپیوندند – اما تمایلی به پایبندی به خط حزب کمونیست ندارند – ترساند.



[ad_2]