رای گیری برای انتخابات پارلمانی ونزوئلا باز است ونزوئلا

[ad_1]

این رأی با حضور حدود 14000 نامزد ، کشور را در یک بحران عمیق سیاسی و اقتصادی قرار می دهد.

نظرسنجی ها در روز یکشنبه در یک مصوبه قانونی برای تشدید قدرت رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو و تضعیف رقیب مورد حمایت ایالات متحده ، خوان گوئیدو ، که تحریم نظرسنجی های خود را تقلب می نامد ، آغاز شد.

این پیروزی به حزب سوسیالیست حاکم مادورو امکان کنترل یک شورای ملی 227 کرسی گسترش یافته را می دهد – تنها نهادی که در دست آن نیست.

این انتخابات ، با حضور 14000 نامزد بیش از 100 حزب ، با بحران عمیق سیاسی و اقتصادی همراه است – تورم فرار از بین رفته ، صف های بی پایان بنزین ، فلج شدن منابع آب و بنزین فلج می شود و با قطع ناگهانی برق مواجه می شود. .

از نوامبر 2019 ، تورم به 4000 درصد رسیده است.

اندکی پیش از آغاز رای گیری در ساعت 6:30 صبح به وقت محلی (10:30 به وقت گرینویچ) مادورو در پیامی خطاب به طرفداران برنامه پیام رسان تلگرام گفت: “زمان آن رسیده است که رای به صلح ، برای کشور ، برای آینده”.

گوایدو 37 ساله به این دلیل که شرایط “آزاد و منصفانه” برای انتخابات وجود ندارد ، خواستار بایکوت شد.

وی هفته گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت: “هدف مادورو حتی بدست آوردن مشروعیت نیست” و افزود که در عوض هدف صرفاً از بین بردن تمام نمونه های دموکراسی بود.

گوئیدو و متحدانش در حال برنامه ریزی برای یکشنبه دو هفته ای هستند که خواهان حمایت عمومی از تمدید مأموریت شورای ملی فعلی تا زمان برگزاری انتخابات “آزاد ، قابل تأیید و شفاف” هستند.

آندره تارازون ، سیاستمدار ونزوئلائی از حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (PSUV) و رئیس مرکز مطالعات پیشرفته در توسعه و اقتصادهای نوظهور ، گفت: “این یک انتخابات بسیار مهم در ونزوئلا است.”

“تا حالا [assembly] که توسط مخالفان اداره می شود ، مشکلات عمیقی را برای کشور بوجود آورده است ، به ویژه در مدیریت اقتصاد و روابط بین الملل. “

در كنترل مخالفان از سال 2016 ، قانونگذار مانع از تأمین سرمایه گذاری خارجی بیشتر مادورو برای صنعت نفت این كشور شده است ،

پایان چرخه

بسیاری از ونزوئلایی هایی که با نیازهای اساسی مانند برق ، امنیت و غذا دست و پنجه نرم می کنند ، از سیاستمداران این کشور ابراز خستگی می کنند ، به گفته آنها هیچ کاری برای جلوگیری از لغزش در شرایط زندگی انجام نداده اند.

این انتخابات چرخه ای را بسته است که از سال 2015 آغاز شد ، زمانی که یک اپوزیسیون سرخوشی پیروزی کنگره را جشن گرفت ، فقط برای تغییر قدرت قانونگذاری خود توسط دادگاه های طرفدار دولت و ایجاد یک نهاد قدرتمند در سال 2017 موسوم به مجلس م Constسسان ملی.

بیش از 50 کشور جهان ، از جمله ایالات متحده ، گیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته اند ، زیرا اکثر کشورهای غربی از انتخاب مجدد مادورو در سال 2018 به عنوان یک تقلب رد شدند.

انتظار می رود این کشورها به رسمیت شناختن گوایدو ادامه دهند ، اگرچه مخالفان در حال بحث در مورد پیشنهادهایی هستند که می تواند اندازه دولت موقت آن را محدود کند و تعداد سفرا را کاهش دهد.

علی رغم اقدامات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای تحریم ها و فشارهای دیپلماتیک ، مادورو با پشتیبانی ارتش و روسیه ، کوبا ، چین و ایران همچنان در قدرت است.



[ad_2]