رسانه های اجتماعی رای دهندگان منطقه زلزله زده حامی اردوغان را اخراج کردند | اخبار انتخابات

[ad_1]

با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، بسیاری از حامیان مخالف در شبکه های اجتماعی خشم خود را ابراز کردند و بیشتر آن را متوجه رای دهندگان ساکن در مناطق ویران شده در زلزله های فوریه کردند.

انتخابات روز یکشنبه با کسب 49.5 درصد آرا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و کمال کولچداراوغلو، رقیب اصلی وی، 44.9 درصد به پایان رسید.

اکثریت رای دهندگان در هشت شهر از 11 شهر زلزله زده به حزب عدالت و توسعه اردوغان (AKP) رای دادند، در حالی که سه شهر دیگر از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به رهبری کولچداراوغلو حمایت کردند.

پس از زمین لرزه ها، دولت اردوغان به دلیل واکنش کند اولیه خود به فاجعه و اجرای ضعیف قوانین ساختمانی مورد انتقاد قرار گرفت. سه ماه بعد، منتقدان رئیس جمهور نتوانستند بفهمند چرا بازماندگان زلزله از اردوغان در پای صندوق های رای حمایت می کنند. بسیاری در توییتر به این رای دهندگان توهین کردند.

ترجمه: به کسانی که رفتند چیزی نمی گویم، اما به آنهایی که در منطقه زلزله زده ماندند، خدا لعنتتان کند… ما در جای آنها شرمنده انسانیت خود هستیم.

ترجمه: «بعد از زلزله خیلی ناراحت شدیم. گفتم نمی توانند بدهند، نمی دهند، اما دادند. باشد که در فریاد مردگانی که هنوز زیر آوار هستند غرق شوی.»

هزاران کامنت پر از توهین کلامی و تهدید رای دهندگان ساکن در منطقه زلزله زده را توییت کردند.

ترجمه: ۷۱ درصد از منطقه زلزله به اردوغان رای می دهند..؟

“شما اورفا را می سوزانید، من آنتپ را می سوزانم”

“خوب”

برخی از کاربران گفتند که به دلیل نتایج انتخابات دیگر کمکی برای بازماندگان زلزله ارسال نخواهند کرد.

ترجمه: «متاسفم، اما این آخرین مورد بود. مهم نیست، بعد از این، در هیچ مصیبتی کمکی نخواهم کرد. روزها گریه کردم. اگر فراموش کرده اند که دولت 3 روز بعد آمد، کیزیلای چادر می فروشد و هنوز به حزب عدالت و توسعه اعتقاد دارند، من تمام شده ام.

ترجمه: «واقعاً نمی توانم آن را باور کنم. من دیگر برای اکثر آنها ناراحت نخواهم شد. بعد از زلزله آنقدر زور زدم تا بتوانم کاری انجام دهم که از غصه مریض شدم. آنها می توانند بروند و از حزب عدالت و توسعه کمک بخواهند، چیزی برای گفتن ندارند.»

پاسخ دولت

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دادستانی کل استانبول اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره افرادی که “پست های تحریک آمیز” و “لفاظی غیرانسانی” علیه بازماندگان زلزله انجام داده اند، آغاز کرده است.

وعده عدم ارسال کمک بیشتر به مناطق زلزله زده اکنون به عمل تبدیل شده است. به گفته ملیکه هاتیپ اوغلو، که گفت از روز اول زلزله شخصاً عملیات امداد و نجات را سازماندهی کرده است، بسیاری از مردم حمایت مالی خود را از قربانیان لغو کردند.

فکر نمی‌کنم قلبم بتواند تمام آنچه را در سه روز گذشته پشت سر گذاشته‌ام تحمل کند. کمک به 174 کودک بی سرپرست پایان یافت. تقریباً 2000 جعبه لوازم کنسل شده است. مردم پرسیدند [for me to give] اثاثیه ای را که به بی خانمان ها اهدا کرده بودند پس دادند. آنها کمک به کودکان، معلولان و سالمندان را ممنوع کردند. نظر دادن را به همه شما واگذار می کنم.

این واکنش منفی به دولت نیز سرایت کرد. روز سه شنبه، شهرداری تکیرداغ اعلام کرد که خدمات اسکان موقت خود را برای بازماندگان زلزله پایان می دهد.

ترجمه: شهرداری تکیرداغ، زلزله زدگان را مجازات کرد زیرا کمال کولچداراوغلو نتوانست آرای کافی را از منطقه زلزله جمع آوری کند.

«آنها سعی کردند شهروندانی را که به هتل های کومباگ منتقل شده بودند، بیرون کنند.

وی ادامه داد: زلزله زدگان گفتند به نظر شما این چیزی است که ما مستحق آن هستیم زیرا منطقه زلزله به حزب عدالت و توسعه رأی داده است؟

در پی اعتراض عمومی، فرماندار تکیرداغ و اداره مدیریت حوادث و فوریت های اضطراری وارد عمل شدند و گفتند که به ارائه سرپناه برای زلزله زدگان ادامه خواهند داد.

در واکنش به رگبار توهین‌های حامیان مخالفان در شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و عکس‌هایی از بازماندگان مناطق زلزله‌زده که کمک‌های دریافتی از شهرداری‌های CHP را پس می‌دهند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

در یک ویدئو، قربانی اهل البیستان در استان قهرمان مراس، مرکز زلزله، گفت که کود رایگانی را که از شهرداری آنکارا تحت مدیریت CHP دریافت کرده بود، پس می‌داد.

ترجمه: «ائتلاف ملی هیچ اظهارات محکوم کننده ای نداده است [the insults]. ما به اندازه کافی مغرور یا بی شرف نیستیم که از این کود استفاده کنیم.

یکی دیگر از قربانیان به مورات کوروم، وزیر محیط زیست و شهرسازی گفت که در جریان زلزله یک بطری آب رایگان از غرفه شهرداری آنکارا گرفته است.

ترجمه: «من پول را برای [the water] بازگشت به حساب بانکی کمال کولاچداراوغلو. 2.50 پوند بود [13 cents]”

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی واکنش شدید علیه بازماندگان زلزله را محکوم کردند و از دیگران خواستند به کمک های مالی و حمایت خود ادامه دهند.

ترجمه: یک التماس، بهترین پاسخ دادن به کسانی است که انسانیت خود را از دست داده اند. به هر کی اعتماد کنی…”

ترجمه: «اگر نتیجه دموکراسی را دوست نداریم، اقدامی که باید انجام دهیم افزایش انتقاد سازنده و بهبود اپوزیسیون است. با این حال، کسانی که تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته اند را تهدید نمی کند. همانطور که این کشور ما را بزرگ کرد، ما به کمک بی قید و شرط به فرزندانش ادامه خواهیم داد.

“ما این کار را خواهیم کرد. زیرا می دانیم که زندگی انسان بالاتر از تصمیمات سیاسی است. ما حمایت مستمر خود را از بازماندگان زلزله و جوانانی که مادران خود را از دست داده اند ابراز می کنیم. در دور دوم، چه دلم پر باشد چه نباشم، این کار را خواهم کرد. شخصاً یک برنامه جدید برای کمک سازماندهی کنید.

پاسخ اردوغان

قبل از انتخابات سراسری، اردوغان و کولچداراوغلو هر دو در شهرهای زلزله زده به مبارزات انتخاباتی پرداختند. اعضا و رهبران ائتلاف های خود نیز تجمعاتی برگزار کردند و از منطقه بازدید کردند.

اردوغان در توییتی واکنش های منفی در شبکه های اجتماعی را محکوم کرد.

ما شاهد حملاتی هستیم که به دلیل این ذهنیت با ارزش های انسانی ناسازگار است زیرا نتوانستند از شهروندان ما رای بگیرند. این محافل انواع بی وجدانی را نشان می دهند، از توقف کمک هایی که به منطقه زلزله زده تا بیرون راندن زلزله زدگان از هتل ها.



[ad_2]