رهبر مخالف ساحل عاج به جرم دولت رقیب دستگیر شد ساحل عاج

[ad_1]

دادستان های ساحل عاج “تروریسم” را علیه بیش از دوازده رهبر مخالف که انتخابات 31 اکتبر را تحریم کردند ، متهم کردند.

همسر و سخنگوی وی گفت ، رهبر مخالف ساحل عاج و نخست وزیر پیشین پاسکال افیسان روز شنبه به دلیل تشکیل یک دولت رقیب پس از پیروزی رئیس جمهور آلاسان اوتارا دستگیر شد.

دادستان های ساحل عاج در حال محاکمه اتهامات “تروریسم” به بیش از ده تن از رهبران مخالف هستند که رای 31 اکتبر را که در آن اواتارا برای سومین دوره پیروز شد تحریم کردند و اعلام کردند که آنها یک شورای انتقالی را ایجاد می کنند.

این رویارویی نگرانی از ادامه بی ثباتی در بزرگترین تولیدکننده کاکائو جهان را به وجود آورده است ، که انتخابات ریاست جمهوری سال 2010 به یک جنگ داخلی کوتاه مدت منجر شد.

همسرش آنجلینا کیلی به رویترز گفت که Affi N’Gusan پس از آنکه دادستان روز جمعه تأیید کرد که وی تحت تعقیب پلیس است ، یک شبه دستگیر شد.

وی گفت: “من تأیید می کنم که شوهرم در طول شب دستگیر شد ، اما من نمی دانم که او در حال حاضر کجاست.” ژنوویو گوتزینگر ، سخنگوی Affi N’Guessan ، در توئیتر گفت که وی در جنوب شهر آکوپه هنگام رفتن به زادگاهش بونگوانو دستگیر شده است.

پلیس بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

ترس از خشونت

Affi N’Gessan از سال 2000-2003 در زمان رئیس جمهور لورن گباگبو نخست وزیر بود ، که امتناع وی برای قبول شکست مقابل اواتارا پس از انتخابات 2010 باعث جنگ داخلی شد که باعث کشته شدن 3000 نفر شد.

مخالفان ادعا می کنند که اواتارا با مطالبه یک دوره سوم قانون اساسی را نقض کرد. اوتارا گفت که تصویب قانون اساسی جدید در سال 2016 دوره وی را تمدید کرد و به وی اجازه داد دوباره نامزد شود.

در درگیری های این فصل انتخابات بیش از 40 نفر کشته شدند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت بیش از 3200 نفر از ترس خشونت به لیبریا ، غنا و توگو همسایه گریخته اند.

در گینه همسایه ، بحران انتخاباتی مشابه ، که در آن رئیس جمهور آلفا کنده ماه گذشته سومین دوره را به دست آورد ، باعث شورش هایی شد که باعث کشته شدن ده ها نفر شد.

گینه نیز محدودیت دو دوره ای دارد ، اما مانند اوتارا ، كوند گفت كه تغییر اخیر در قانون اساسی به او اجازه داده است دوره خود را مجدداً آغاز كند.



[ad_2]