سانتیاگو پنیا رئیس جمهور تازه منتخب پاراگوئه کیست؟ | اخبار انتخابات

[ad_1]

سانتیاگو پنیا، رئیس سابق بانک مرکزی، در انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه پیروز شد و از چالش‌های شدید افراین آلگره، رهبر چپ‌مرکز جلوگیری کرد.

اقتصاددان سابق صندوق بین‌المللی پول (IMF) که توسط رهبر قدرتمند نیروی سیاسی غالب کشور، حزب محافظه‌کار کلرادو انتخاب شده بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه به پیروزی قاطع دست یافت.

بر اساس نتایج اولیه دادگاه ملی انتخابات، پنیا، 44 ساله، 43 درصد از آرا را در مقابل 27.5 درصد آرا به دست آورد.

“امروز ما یک پیروزی شخصی را جشن نمی گیریم. پنا در سخنرانی پیروزی خود گفت: ما پیروزی مردمی را جشن می‌گیریم که با رای خود راه صلح اجتماعی، گفت‌وگو، برادری و آشتی ملی را انتخاب کردند. اقتصاد

او گفت: «زمان آن فرا رسیده است که اختلافات خود را کنار بگذاریم تا دلایل مشترکی که ما را به عنوان یک ملت متحد می کند، در اولویت قرار دهیم.

پنا در 15 آگوست کار خود را آغاز خواهد کرد.

چهره ای تازه از قدرت نهادی

سریع لبخند می زند و او را دوست داشتنی توصیف می کند، پنا چهره تازه یک موسسه قدیمی است.

او که با نام “سانتی” شناخته می شود، در سن 17 سالگی با باردار شدن همسر فعلی اش، لتیسیا اوکامپوس، پدر شد.

دوران اولیه والدین او را از ادامه تحصیل منع نکرد، اما او گفت که این دوران “سختی” بود که به شکل گیری حرفه سیاسی او کمک کرد.

“این باعث شد که بر اصول بسیار محکم تعهد، مسئولیت، صداقت، درستکاری بنا کنم، زیرا می دانم که افرادی هستند که روی شما حساب می کنند. و بدون اینکه متوجه باشم، وقتی 17 ساله بودم، شروع به توسعه حرفه ای برای خدمت کردم.

پنیا مدافع ارزش های سنتی خانواده است و با سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان مخالف است.

برای او خانواده متشکل از «مادر، پدر و فرزندان» است.

پسر او اکنون 26 سال دارد و این زوج یک دختر 17 ساله نیز دارند.

یک تکنوکرات

پس از پدر شدن در نوجوانی، پنا توسط خانواده‌اش تشویق شد تا تحصیل کند. او قبل از رفتن به دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای تحصیلات تکمیلی، در دانشگاهی در پاراگوئه در رشته اقتصاد تحصیل کرد.

او سپس پیش از پیوستن به صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن، به عنوان اقتصاددان در بانک مرکزی در پایتخت پاراگوئه، آسونسیون، کار کرد. او بعداً به عنوان عضوی از هیئت مدیره بانک مرکزی به پاراگوئه بازگشت.

کسانی که پنا را می شناسند به خبرگزاری رویترز او را فردی “پاک”، “شبه” و با “ایده های خوب” توصیف کردند. منتقدان گفتند که او یک نخبه غیر قابل لمس بود که تجربه سیاسی نداشت و به عنوان دست نشانده رهبر حزب کلرادو و رئیس جمهور سابق هوراسیو کارتس، حامی اصلی پنا عمل می کرد.

یک تاجر سرمایه‌گذاری در پاراگوئه که شخصا پنا را می‌شناسد و نخواست نامش فاش شود، گفت: «او سیاستمداری نیست که انقلاب می‌خواهد – او تکامل می‌خواهد».

حامیان گفتند پنا می تواند در هر آشفتگی خونسردی خود را حفظ کند.

لیا خیمنز، که معاون پنیا در زمان وزیر دارایی و بعداً وزیر دارایی بود، گفت: “فکر می‌کنم ویژگی او این است که او آرامش بی‌نهایتی دارد.”

او گفت: «حتی در طول این مبارزات انتخاباتی، که بسیار طولانی بود، زیرا ما تقریباً یک سال و نیم در جریان بودیم، من هرگز ندیدم که او عصبانی شود.

«او بسیار آرام است. همکار او به خبرگزاری فرانسه گفت: آرامش او قابل توجه است.

یک تازه وارد سیاسی

پنا اولین تلاش خود را برای ریاست جمهوری در سال 2017 انجام داد، زمانی که در انتخابات مقدماتی حزب به فردی که اکنون پس از یک دوره محدود از نظر قانون اساسی جایگزین خواهد شد، یعنی ماریو عبدو بنیتز، شکست خورد.

او در دوران ریاست جمهوری کارتس که به اتهام فساد تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، به عنوان وزیر دارایی وارد سیاست شد.

مخالفان پنیا او را منشی کارتس توصیف می کنند.

آلگر از این هم فراتر رفت و پنا را “خدمتکار” کارتس و حزب را نهادی فاسد توصیف کرد.

اما پنا از این انتقادها دلسرد نشد و وعده سیاست‌های تجاری دوستانه را داد که بر ایجاد شغل، پایین نگه داشتن مالیات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی متمرکز بود.

او به عنوان یک پدر جوان خیلی سریع به بلوغ رسید. یکی از همکاران سابق به رویترز گفت… او خیلی زود بالغ شد. “سانتی” تجربه زندگی زیادی دارد و یک مذاکره کننده طبیعی است.”

تایوان و اسرائیل

پنیا گفت که علیرغم تقاضاهای صنعت کشاورزی و دامداری برای باز کردن بازار صادراتی به چین، روابط دیپلماتیک خود را با تایوان حفظ خواهد کرد.

پاراگوئه یکی از تنها 13 کشوری است که تایوان را به رسمیت می شناسد.

همچنین در جبهه دیپلماتیک، پنیا به خبرگزاری فرانسه گفت که سفارت پاراگوئه در اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد کرد.

پاراگوئه در سال 2018 سفارت خود را به رهبری کارتز به آنجا منتقل کرد، اما در عرض چند ماه تصمیم خود را تغییر داد و خشم اسرائیل را برانگیخت، زیرا این رژیم در اقدامی تلافی جویانه، ماموریت خود را در آسونسیون تعطیل کرد.

پنا پیش از رای گیری روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: “بله، من به اورشلیم باز خواهم گشت.”

[ad_2]