سرکوب در هنگ کنگ ادامه دارد. هشت نفر دیگر دستگیر شدند چین

[ad_1]

بازداشت فعالان طرفدار دموکراسی آخرین حكمی است كه چین در اوایل سال جاری قانون امنیت ملی را وضع كرده است.

روز سه شنبه همزمان با تشدید سرکوب قلمرو چین علیه نیروهای درگیر مخالف ، پلیس هنگ کنگ هشت فعال دیگر را دستگیر کرد.

پلیس افراد را شناسایی نکرد و فقط گفت که آنها بین 24 تا 64 سال داشتند. رسانه های محلی می گویند که آنها شامل لئونگ کووک-هانگ ، قانونگذار طرفدار دموکراسی و فعال باسابقه معروف به مو بلند است ، در حالی که اکانت توییتر ادی چو ، قانونگذار سابق ، گفته است که وی نیز دستگیر شده است.

در این بیانیه آمده است: “چو هوی دیك ساعت 6:40 صبح امروز توسط پلیس دستگیر و تحت تعقیب بود.” “او به دو جرم مربوط به اول ژوئیه متهم شد: برگزاری یا سازماندهی یک مجلس غیرمجاز و شرکت آگاهانه در یک مجلس غیر مجاز.”

این دستگیری ها یک روز پس از بازداشت هشت نفر بین 16 تا 34 سال در اثر اعتراض ماه گذشته آنها در دانشگاه صورت گرفت. سه نفر از آنها به ظن نقض قانون امنیت ملی بازداشت شدند ، قانون گسترده ای که پکن در 30 ژوئن وضع کرد.

دیا گوپالان از الجزیره با بیان اینکه تظاهرات اول ژوئیه از زمان تحویل سال 1997 هر ساله در این سرزمین برگزار می شود ، گفت: “به نظر می رسد این بخشی از سرکوب بی امان آرا opposition مخالفان در هنگ کنگ است.”

جیمی لای چی این بنیانگذار رسانه ای ، بنیانگذار اپل دیلی ، از قرار وثیقه محروم شد و هفته گذشته به اتهام کلاهبرداری در سو abuse استفاده از اموال ، از یک وانت زندان به مرکز پذیرش لای چی کوک منتقل شد. [Tyrone Siu/Reuters]

چین می گوید که قانون امنیتی ، که آنچه پکن آن را جدایی ، براندازی ، تروریسم و ​​توافق محرمانه با نیروهای خارجی برای حبس ابد توصیف می کند ، برای بازگرداندن ثبات پس از اعتراضات گسترده سال گذشته بسیار مهم است. تبدیل به خواستار دموکراسی بیشتر شد.

سیاستمداران مخالف و دولت های غربی می ترسند که این قانون برای سرکوب مخالفان و از بین بردن آزادی های گسترده تضمین شده برای هنگ کنگ هنگامی که در سال 1997 پس از بیش از یک قرن به عنوان مستعمره انگلیس به حکومت چین بازگشت ، مورد استفاده قرار گرفت.

هفته گذشته ، سه فعال طرفدار دموکراسی ، از جمله جوشوا وونگ ، به دلیل اعتراض سال گذشته در زندان به سر بردند ، در حالی که جیمی لای ، مغول رسانه ای ، به اتهام استفاده از دفتر کار خود برای مقاصدی غیر از اجاره ، از قرار وثیقه محروم شد. این پیرمرد 71 ساله پیش از این بر اساس قانون امنیت ملی دستگیر و به اتهام “تبانی با نیروهای خارجی” متهم شده بود.

روز دوشنبه ، ایالات متحده تحریم های اضافی علیه مقامات چینی را به دلیل این قانون اعلام کرد. وی پیش از این مقاماتی را تحمیل کرده است ، از جمله مدیر عامل شرکت کری لام ، که از مشکل داشتن کارت اعتباری خود شکایت داشته است.



[ad_2]