سطح دی اکسید کربن با وجود قفل شدن صنعتی همچنان در حال افزایش است منطقه آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

سطح دی اکسیدکربن سال گذشته به اوج خود رسید و پیش بینی می شود با وجود محدودیت های مربوط به ویروس کرونا که کند شدن جهانی صنعت را ضروری می کند ، در سال 2020 نیز افزایش یابد.

این مدلهای هشدار دهنده روز دوشنبه توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) منتشر شد و امیدها را در مورد خرد كردن انسداد در سراسر جهان موجب می شود تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای ، عامل اصلی تغییر آب و هوا ، به پایین ترین سطح برسد.

آژانس سازمان ملل متحد گفت اقدامات محدود كننده شیوع بیماری همه گیر باعث كاهش انتشار بسیاری از آلاینده ها و گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید كربن شده است.

اما وی هشدار داد که کندی صنعت به دلیل بحران ویروس کرونا باعث کاهش محدودیت رکورد گازهای گلخانه ای که گرما را در جو به دام می اندازند ، می شود و باعث افزایش دما می شود ، باعث می شود سطح دریا بالا برود و برای هوای شدیدتر رانندگی کند.

WMO اظهار داشت که تغییر غلظت دی اکسیدکربن – نتیجه انتشارهای تجمعی گذشته و حال – در واقع بیش از نوسانات طبیعی در چرخه کربن سالانه و میزان کربن جذب شده توسط گیاهان و اقیانوس ها نیست.

به گفته وی ، برآوردهای اولیه نشان می دهد که میزان انتشار سالانه جهانی بین 4.2 تا 7.5 درصد کاهش یافته است – طبق گفته WMO “کمرنگ شدن” ، بدون تأثیر بیشتر در گرم شدن کره زمین از نوسانات سالانه پیش بینی شده.

“کاهش انتشار در این مقیاس منجر به کاهش CO2 جو نخواهد شد. CO2 افزایش خواهد یافت ، البته با کمی سرعت پایین تر ، “گفت WMO.

“بدتر می شود”

در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است ، پاتریشیا اسپینوزا ، دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات اقلیمی گفت: COVID-19 تغییرات آب و هوایی را پایدار نکرده است.

وی افزود: “بدتر می شود و پنجره فرصت ما در حال بسته شدن است.”

گزارش سالانه ، منتشر شده توسط آژانس مستقر در ژنو ، غلظت اتمسفر گازهای اصلی – دی اکسید کربن ، متان و اکسید نیتروژن – را اندازه گیری می کند که زمین را گرم می کند و باعث وقایع شدید هوا می شود.

در این گزارش آمده است که میزان دی اکسید کربن ، محصول سوزاندن سوخت های فسیلی ، به رکورد جدید 410.5 قسمت در میلیون (ppm) در سال 2019 رسیده است.

افزایش سالانه بیشتر از سال قبل است و بیش از متوسط ​​دهه گذشته است.

دبیر کل WCO پتری تاالاس ، با اشاره به افزایش 10 ppm از سال 2015 ، گفت: “چنین نرخ رشد در تاریخ سوابق ما هرگز دیده نشده است” و خواستار “یک سطح پایدار از [emissions] منحنی ”.

اوکسانا تاراسووا رئیس تحقیقات جوی WMO گفت که میزان افزایش سطح دی اکسید کربن طی چهار سال گذشته با تغییرات مشاهده شده در طول انتقال از عصر یخبندان به دوره های متوسط ​​تر قابل مقایسه است ، اما پس از آن انتقال رخ داده است تا حد بسیار بیشتری

“ما انسانها این کار را بدون هیچ کاری ، فقط با نمایش های خود انجام دادیم و ظرف چهار سال این کار را انجام دادیم.”

سطح متان و اکسید نیتریک

دومین گاز گلخانه ای رایج در متان ، متان است که تا حدی از گاو آزاد می شود و از محصولات برنج تخمیر می شود ، که عامل 16 درصد گرم شدن آن است.

در سال 2019 ، سطح متان در 260 درصد از سطح قبل از صنعت ، در 1877 قسمت در میلیارد (ppb) بود ، و افزایش نسبت به سال 2018 کمی کمتر از افزایش سالانه قبلی است ، اما هنوز هم بالاتر از 10 است WMO گفت: -به طور متوسط ​​سالانه.

غلظت اکسید نیتریک ، سومین گلخانه بزرگ ، که گازی است که عمدتا توسط کودهای کشاورزی ایجاد می شود ، در سال گذشته به 332 ppb رسیده است ، یا 123٪ بالاتر از سطح قبل از صنعت.

افزایش آن از 2018 به 2019 نیز کمتر از مشاهده شده از 2017 تا 2018 است ، اما هم تراز با متوسط ​​نرخ رشد سالانه در دهه گذشته.



[ad_2]