ترامپ موافقت می کند که انتقال به دولت بایدن آغاز می شود آمریکا و کانادا

[ad_1]

یک آژانس کلیدی فدرال می گوید جو بایدن “پیروز آشکار” در انتخابات ایالات متحده است و زمینه را برای انتقال هموار می کند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده روز دوشنبه رسماً از آژانس فدرال چراغ سبز گرفت تا انتقال خود به ریاست جمهوری را بلافاصله پس از اعلام ایالت میشیگان وی به عنوان برنده در آنجا اعلام کند.

به نظر می رسد با توسعه سریع آتش سوزی ، تلاش های رو به کاهش دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای خنثی سازی شکست 3 نوامبر خود ، به پایان رسیده است.

اداره خدمات عمومی آمریكا (GSA) ، یك آژانس مستقل ، به بایدن اطلاع داده است كه انتقال وی – منجر به سوگند در 20 ژانویه – می تواند رسما آغاز شود.

مدیر GSA امیلی مورفی پس از شکست تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن رأی گیری در ایالات متحده در میدان جنگ ، تصمیم خود را با استناد به “وقایع اخیر ، از جمله چالش های قانونی و تأیید نتایج انتخابات” اتخاذ کرد.

میشیگان روز دوشنبه پیروزی بایدن را تأیید کرد و یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا روز شنبه برای جلوگیری از صدور گواهینامه در آن ایالت دعوی مبارزات انتخاباتی ترامپ را ارائه داد.

مورفی ، که به عنوان ترامپ منصوب شده است ، با انتقاد دو جانبه برای شروع زودتر روند انتقال مواجه نشده است ، و این باعث می شود تیم بایدن با کارمندان آژانس شغلی در برنامه های دولت خود ، از جمله در مناطق مهم امنیت ملی و سلامت عمومی

“لطفاً بدانید که من تصمیم خود را مستقلاً و براساس قانون و حقایق موجود اتخاذ کردم. مورفی در نامه ای به بایدن نوشت: “من هیچ وقت به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سوی هیچ قوه مجریه – از جمله کسانی که در کاخ سفید یا GSA کار می کنند – تحت فشار قرار نگرفته اند.”

ترامپ موافقت می کند که انتقال را آغاز کند

ترامپ که از به رسمیت شناختن انتخابات خودداری کرد ، در توئیتر خود نوشت که تیمش را به همکاری در مرحله انتقال هدایت می کند ، اما قول داد که جنگ را ادامه خواهد داد.

در یک توییت ، ترامپ نوشت که مورفی و تیمش “باید آنچه را باید انجام شود با توجه به پروتکل های اصلی انجام دهند و به تیم من نیز گفته اند که همین کار را انجام دهد.”

یوهانس آبراهام ، مدیرعامل بایدن-هریس ترانزیشن ، در بیانیه ای به این خبر واکنش نشان داد: “این تصمیم نهایی آخرین اقدام اداری برای شروع رسمی روند انتقال با آژانس های فدرال است.

“در روزهای آینده ، کارگران گذار جلساتی را با مقامات فدرال برای بحث و گفتگو آغاز می کنند [coronavirus] پاسخ همه گیر ، برای در نظر گرفتن کامل منافع امنیت ملی ما و درک کامل از تلاش های دولت ترامپ برای ایجاد سازمان های دولتی. “

سناتور بازنشسته جمهوری خواه لامار الكساندر از حزب جمهوری خواه ، كه بارها خواستار آغاز انتقال شده است ، روز دوشنبه بیانیه ای صادر كرد و گفت ترامپ باید “كشور را در اولویت قرار دهد” و به دولت بایدن برای موفقیت كمك كند.

الكساندر گفت: “هنگامی كه در جمع هستید ، مردم آخرین كاری را كه انجام می دهید به خاطر می آورند.”



[ad_2]