سفارت پادشاهی متحده عربستان سعودی گزارش های بخشودگی زنان فعال را تکذیب می کند | عربستان سعودی

[ad_1]

بی بی سی عربی می گوید سفارت عربستان در لندن گفت که سفیر این کشور در مورد بخشش زنان فعال قبل از نشست G20 صحبت کرده است.

سفارت عربستان در لندن گزارشی مبنی بر اینکه ریاض در حال بررسی عفو زنان فعال زندانی در آستانه نشست G20 در اواخر ماه جاری است را تکذیب کرد.

“سفارت عربستان سعودی در لندن بی بی سی را تکذیب کرد زیرا سفیر این کشور گفته است که انگلیس در مورد امکان عفو ​​فعالان زن بازداشت شده پیش از نشست G20 بحث می کند” ، بی بی سی عربی گفت در یک پست در توییتر.

هیچ جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

این تکذیب یک روز پس از آن صورت می گیرد که خالد بن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ، سفیر عربستان سعودی در انگلستان ، به گاردین گفت که این پادشاهی در حال بررسی عفو گروهی از مدافعان حقوق زنان زندانی است که پس از تحت فشار قرار گرفتن بیشتر قرار گرفت. سوابق حقوق بشر آن

سفیر به گاردین گفت که بحث بر سر اینكه آیا بازداشت زنان موجب آسیب سیاسی به عربستان سعودی است ، وجود دارد.

“آیا G20 فرصتی برای بخشودگی فراهم می کند؟” شاید. این یک جمله برای شخص دیگری غیر از من است. “گاردین به نقل از سفیر عربستان سعودی گفت.

“مردم می پرسند: آیا ضرری که آنها به شما می رسانند ، هر کاری که کرده اند ارزش دارد؟” این یک بحث عادلانه است و این بحثی است که ما در خانه در سیستم سیاسی و وزارتخانه خود داریم.

“دیدگاههای مختلفی وجود دارد. برخی از افراد می گویند مهم نیست كه دیگران درباره ما چه فكر می كنند ، مهم این است كه آنچه برای كشور ما مناسب است انجام دهیم و اگر مردم آگاهانه قوانین ما را زیر پا بگذارند ، باید طبق این قوانین مجازات شوند. وی توضیح داد: “افراد دیگر می گویند این ارزش ندارد ، آنها را رها کنید ، بگذارید زندگی خود را ادامه دهند و آنها را نادیده بگیرند.”

یکی از موضوعات نشست G20 که قرار است در 21 نوامبر برگزار شود ، توانمند سازی زنان است.

اگرچه سفیر بازداشت زنان را به دلیل حق رانندگی منکر کرد ، اما برخی از زنان زندانی خواستار رفع ممنوعیت رانندگی برای ده ها سال بودند.

یکی از آنها لوجین الخطلول است که از 26 اکتبر اعتصاب غذا کرده است.

الخطلول ، 31 ساله ، به همراه حدود دوازده فعال دیگر در ماه مه 2018 ، درست چند هفته قبل از لغو تحریم زنان راننده توسط عربستان سعودی ، دستگیر شد.

کمیته حقوق زنان سازمان ملل متحد خواستار آزادی “فوری” وی در اوایل ماه جاری شد و گفت که وخامت سلامتی الحتول “بسیار نگران کننده” است.

“آبشار روابط عمومی”

خواهر الخطلول ، لینا ، اظهارات سفیر را هنگام مصاحبه با گاردین به عنوان بخشی از تبلیغات تبلیغاتی رد کرد.

“این فقط یک شیرین کاری روابط عمومی است ، دوباره. لوگان و اکثر فعالان سعودی در زندان محکوم نشده اند. وی به گاردین گفت: “نزدیک به سه سال می گذرد و آنها هنوز خودسرانه و غیرقانونی در بازداشت هستند.”

برخی از فعالان دستگیر شده توسط الخطلول به طور موقت آزاد شده اند ، در حالی که برخی دیگر در بازداشت به سر می برند در حالی که همزنان آن را محاکمه های غیرشفاف به اتهام ارتباط با رسانه های خارجی ، دیپلمات ها و گروه های حقوق بشر می نامند.

رسانه های طرفدار دولت الخطلول و دیگر فعالان زندانی را “خائن” خواندند و خانواده وی ادعا کردند که وی در زندان تحت آزار جنسی و شکنجه قرار گرفته است ، از جمله برق گرفتگی و تخته های آب.

مقامات سعودی اتهامات را به طور کامل رد می کنند.

دیده بان حقوق بشر این هفته خواستار رهبری کشورهای G20 برای فشار به عربستان سعودی برای آزادی همه بازداشت شدگان غیرقانونی و پاسخگویی در مورد سوuses استفاده های گذشته در آستانه نشست است

مایکل پیج ، معاون مدیر HRW در خاورمیانه گفت: “G20 از تلاش های مردمی دولت سعودی برای نشان دادن این کشور به عنوان” اصلاح کننده “حمایت می کند ، علیرغم افزایش قابل توجه سرکوب از سال 2017.



[ad_2]