مکزیک گفتگو با ایالات متحده در مورد دستگیری وزیر دفاع پیشین را تأیید می کند مکزیک

[ad_1]

رئیس جمهور مکزیک می گوید وزیر امور خارجه با دادستان آمریكا درباره دستگیری سالوادور سیانفوئگوس در خاك آمریكا صحبت كرده است.

مکزیک روز چهارشنبه تأیید کرد که مارسلو ابرارد ، وزیر امور خارجه ، دیپلمات ارشد این کشور ، با ویلیام بار ، دادستان کل آمریکا در مورد دستگیری وزیر دفاع ملی سابق مکزیک و سالوادور سیانفوئگوس ژنرال بازنشسته ارتش در ایالات متحده صحبت کرده است.

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم دولت گفت که ابرارد در حال مذاکره با بار است و یک یادداشت دیپلماتیک نیز ارسال شده است.

لوپز اوبرادور ، بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: “درست است که یک یادداشت دیپلماتیک ارسال شده است و این درست است که تماس های تلفنی بین وزیر امور خارجه و دادستان کل در مورد این موضوع وجود دارد.”

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شد که رویترز گزارش داد بار هفته گذشته با ابرارد صحبت کرده است تا تنش های دو جانبه ناشی از دستگیری سیانفوئگوس ، بازیکن برجسته در جنگ مکزیک علیه باندهای مواد مخدر تا دو سال پیش را کاهش دهد. ژنرال سابق ارتش ماه گذشته به اتهامات مواد مخدر در لس آنجلس دستگیر شد.

مکزیک گفت که باید پیش از این نسبت به دستگیری و تحقیقات در مورد سیانفوئگوس هشدار داده می شد ، وی که به اتهام خود در دادگاه فدرال نیویورک بی گناه بود.

لوپز اوبرادور گفت که با توجه به پرونده ، بررسی توافق نامه های همکاری امنیتی با ایالات متحده را اعلام خواهد کرد.

Cienfuegos متهم است که با استفاده از قدرت دفتر خود به یک باند نسبتاً کوچک مواد مخدر ، متحدان سابق کارتل Sinaloa ، در تولید و عرضه مواد مخدر از جمله کوکائین و هروئین به ایالات متحده کمک کرده است.



[ad_2]