سلحشور پسر فرجهولا به خاطر ابراهیم خاتمیکی به مدیر صد-اسلام اعتراض کرد | آخرین خبرها

[ad_1]

بعد از مرگ او بسیار از شما متشکرم، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی “موسی (ع)”، متاسفم او مسئول ایجاد این مجموعه بود ، که به دلیل بیماری پس از یک وقفه طولانی ، ابراهیم خاتمی کیا وی به عنوان کارگردان معرفی شد.

شروع به کار خاتمی خاتمی، شایعاتی درباره تغییرات گسترده در فیلمنامه و نحوه ایجاد سریال وجود داشت که با واکنش خانواده فرجولا سلحشور روبرو شد.

ایوب سلحشور (فرزند فرجولا سلحشور) در نامه ای به رئیس سازمان صداوسیما به نمایندگی از سایر اعضای خانواده این مدیر با اشاره به “قانون مالکیت معنوی” خاطرنشان کرد که هرگونه تغییر ، تحقیق و بازنویسی فیلمنامه اصلی سریال “موسی” ، بدون اجازه وراث غیرقانونی و خلاف قانون است.

در متن این نامه آمده است:

من با احترام از کارگردان سریال “حضرت موسی کلیمول” (ع) برادر عزیز و افتخاری آقای ابراهیم خاتمیکا و تلاش مسئولان این سازمان برای خلق این اثر معروف جهانی استقبال می کنم که خبر خوبی برای علاقه مندان به مذهبی و مذهبی بود هنر انقلابی ، امید را در قلب کسانی که به دنبال ساختن این قرآن هستند ، ایجاد کرد. اما متأسفانه ، خبر بازنویسی و بازنگری این اثر و حذف بخشهایی از متن مرحوم فرج الله سلحشور قلب ما را عصبانی کرد و مردم را به تعجب انداخت که دلیل حذف 22 قسمت چیست؟ از 72 قسمت فیلمنامه و خلاصه 50 قسمت؟! این فیلمنامه ای است توسط موسی كلیمولا (ع) ، كه توسط مرحوم سلحشور نوشته شده ، برای بار دوم بازنویسی شده و به گفته كارشناسان بدون مجوز به طور گسترده ای تغییر كرده است. فیلمنامه ، و اگر پدر متوفی زنده بود ، مطمئناً اجازه چنین تغییراتی را نمی داد و از صاحب اثر نیز همین مورد انتظار می رود. این مبارز فقید ، مانند او ، طبق شرع و قانون ، مالکیت معنوی فیلمنامه را که در دفتر مالکیت حقوقی و معنوی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی به شماره 2690/1390 به شماره 2681 به ثبت رسیده است ، املاک قانونی دانست. “آنها وظیفه خود می دانند که بدون اجازه آنها دست درازی کنند و محتوای آن را تغییر دهند.”

[ad_2]