سناتورهای آمریکایی به دنبال جلوگیری از فروش سلاح 23 میلیارد دلاری به امارات متحده عربی هستند | ایالات متحده

[ad_1]

سناتورها نگرانی ها در مورد امنیت ملی و “رفتار” امارات در یمن و لیبی را از دلایل توقف فروش عنوان کردند.

سه سناتور آمریکایی گفته اند که قانونی را متوقف می کنند تا تلاش دولت ترامپ برای فروش بیش از 23 میلیارد دلار هواپیمای بدون سرنشین و سایر سیستم های تسلیحاتی به امارات متحده عربی را متوقف کند ، رئیس جمهور دو ماه قبل از ترک مقام خود درگیر شود.

سناتورهای دموکرات باب منندز و کریس مورفی و سناتور جمهوری خواه رند پاول اعلام کرده اند که چهار قطعنامه جداگانه در مورد عدم تأیید برنامه رئیس جمهور دونالد ترامپ برای فروش میلیاردها دلار هواپیماهای بدون سرنشین Reaper و سایر مهمات ، جنگنده های F-35 و جنگنده های هوا به هوا ارائه می دهند. – موشک های هوایی به امارات متحده عربی.

قانون گذاران گفتند كه دولت ترامپ ، در تلاش برای تسریع در فروش سلاح های پیشرفته ، روند عادی بررسی در كنگره را دور زده است.

آنها گفتند كه ایالت و وزارت دفاع همچنین از پاسخ دادن به سوالات مربوط به نحوه برخورد دولت با خطرات امنیت ملی مرتبط با فروش پیشنهادی خودداری كردند.

بر اساس بیانیه مشترکی که او و منندز روز چهارشنبه صادر کردند ، مورفی همچنین نگران “رفتار” امارات در منطقه است.

“امارات یک شریک مهم برای امنیت است ، اما رفتارهای اخیر آنها نشان می دهد که می توان از این سلاح ها بر خلاف قوانین آمریکا و بین المللی استفاده کرد. مورفی در بیانیه ای گفت: “امارات موافقت نامه های گذشته فروش سلاح را نقض کرده است ، در نتیجه سلاح در ایالات متحده به دست گروه های خطرناک پلیس افتاده و آنها از قوانین بین المللی در لیبی و یمن پیروی نکرده اند.”

F-35 نیروی هوایی اسرائیل در جریان تظاهرات هوایی در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی اسرائیل در پایگاه هوایی هاتزریم در جنوب اسرائیل پرواز می کند [File: Amir Cohen/Reuters]

این تسلیحات شامل جنگنده پیشرفته F-35 است که فروش آن بخشی از مذاکرات عادی سازی بین امارات و اسرائیل است.

ایالات متحده و امارات متحده عربی به دنبال گرفتن رضایت نامه برای هواپیماهای F-35 به موقع برای روز ملی امارات متحده عربی هستند که در 2 دسامبر جشن گرفته می شود.

سناتورها گفتند که این معامله شامل بیش از 14000 بمب و مهمات کشنده و دومین فروش بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است.

کمیته های روابط خارجی سنای آمریکا و کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان قدرت بررسی و جلوگیری از فروش سلاح را به عنوان بخشی از یک روند بررسی غیررسمی دارند.

مورفی ، عضو کمیته روابط خارجی سنا ، گفت: “چنین فروش بزرگ و بعدی نباید در روزهای آخر اردک لنگ رخ دهد و کنگره باید برای جلوگیری از این انتقال خطرناک اسلحه اقدامات لازم را انجام دهد.”



[ad_2]