یک “پیامبر” خود خوانده تسلیم پلیس مالاوی می شود مالاوی

[ad_1]

چوپان بوشیری هفته گذشته به دلیل نقض وثیقه های دادگاه آفریقای جنوبی به مالاوی گریخت.

وی که خود را “پیامبر” خواند و میلیونر جنجالی بود ، پس از تسلیم شدن به پلیس پس از بازگشت مرموز خود از آفریقای جنوبی ، در مالاوی دستگیر شد ، جایی که به اتهام کلاهبرداری و پولشویی محاکمه شد.

این حادثه هفته گذشته یک شکاف دیپلماتیک بین دو کشور آفریقای جنوبی را تهدید کرد ، به گفته گزارشات پرتوریا از اینکه شپرد بوشیری و همسرش موفق به ترک وثیقه شده اند ، خشمگین بودند.

“این زوج واقعاً در اختیار ما هستند. ما در حال حاضر بیانیه هایی را از بوشیری می گیریم. “جیمز کادادزرا” سخنگوی پلیس مالاوی روز چهارشنبه به dpa گفت ، سپس آنها را به دادگاه می کشانیم.

به گفته یکی از وکلای آنها ، خمبو سوکو بوشیری و همسرش مری تا زمان محاکمه در دادگاه در بازداشت باقی خواهند ماند.

بشیری ، میلیونر ، آخر هفته گفت که از آفریقای جنوبی فرار کرده است زیرا از زندگی خود ترسیده است.

افرایم نیوندو سخنگوی بوشیری گفت: “او فراری نیست.”

“او در مالاوی به سر می برد تا به دنبال عدالتی باشد که به گفته وی در آفریقای جنوبی عملی نمی شود.”

این زوج به خاطر سبک زندگی مجلل خود در آفریقای جنوبی شهرت داشتند. بوشیری ثروت خود را از طریق کمک های پیروان کلیسای جماعت مسیحیان منور در پرتوریا بدست آورد. وی همچنین سرمایه گذاری عظیمی در معدن ، مخابرات و بخش لوکس داشت.

آفریقای جنوبی در تلاش است تا چگونگی فرار بوشیری از کشور را شناسایی کند و مراحل قانونی را برای تأمین استرداد وی آغاز کرده است.

کریل رامافوسا ، رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کانال خبری محلی ENCA گفت: “مسئله بوشیری یکی از نگرانی های اصلی همه ما بوده است.”

رامافوسا گفت که انتظار دارد “گزارشی مفصل درباره کل حماسه بوشیری … سپس خواهیم دید که چه اقدامی باید انجام شود زیرا این کار هرگز نباید به روال گذشته انجام می شد.”

وی گفت: “ما اقدامی خواهیم کرد ، مطمئناً”.



[ad_2]