سهام پس از پیروزی در انتخابات بایدن به امید تحریک بیشتر در ایالات متحده جهش کرد | اخبار ایالات متحده

[ad_1]

در حالی که سرمایه گذاران شرط بندی کردند که رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن قادر به تنظیم مقررات سختگیرانه تجارت در یک کنگره تقسیم شده نخواهد بود ، سهام اوج گرفت ، قیمت نفت افزایش یافت و دلار آمریکا ضعیف ماند.

تحلیلگران می گویند پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته – اگرچه هنوز در چندین ایالت مورد مناقشه است – همچنین پیش بینی خوبی برای تصویب یک برنامه محرک مالی است.

معاملات آتی E-mini برای S&P 500 ایالات متحده در معاملات آسیایی روز دوشنبه بیش از 1.5 درصد جهش کرد ، در حالی که معاملات آتی Nasdaq با بیش از 2 درصد افزایش ، نشانه شروع مثبت بازارهای ایالات متحده است.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI در خارج از ژاپن با 1.3٪ جهش به 613.95 واحد رسید که بالاترین میزان از ژانویه 2018 است. هفته گذشته 6.2٪ افزایش یافت تا به بالاترین سطح برسد -بهترین عملکرد هفتگی از ابتدای ژوئن.

[Bloomberg]

مارگارت یانگ ، استراتژیست IG گفت: “ریاست جمهوری بایدن می تواند فصل جدیدی را در سیاست خارجی ایالات متحده به وجود آورد که برای جهان مهم است و مورد توجه ویژه اقتصادهای صادرات گرا ، یعنی چین ، مکزیک ، اتحادیه اروپا و ژاپن است.” ، یک یادداشت تحقیقاتی ارسال شده به الجزیره می گوید.

ایان نوشت: “مذاكرات و پاسخ های تجاری تحت تعرفه می تواند با رویكرد دیپلماتیک و استراتژیك تر برای مقابله با کسری تجاری ایالات متحده جایگزین شود.”

پایین تر برای مدت طولانی تر

تحلیلگران می گویند پیروزی بایدن احتمالاً به این معنی است که نرخ های بهره پایین در آینده قابل پیش بینی باقی خواهد ماند ، چیزی که برای سود شرکت ها و حمایت از قیمت سهام خوب تلقی می شود.

دیو وانگ ، مدیر نمونه کارها در Nuveen ، گفت: “در حالی که توجه زیادی به ترامپ در مقابل بایدن شده است ، اما بازارها نسبت به کنگره (احتمالاً) تقسیم شده واکنش شدیدی نشان می دهند ، این بدان معناست که اطمینان بیشتری نسبت به پایین آمدن نرخ بهره وجود دارد.” پایتخت سنگاپور.

“بهترین فرصت اکنون در بخشهایی از بازارهای در حال ظهور ، به ویژه چین و شمال آسیا وجود دارد. من معتقدم که ارزیابی حرکت و سود چین را در موقعیت ریسک / سود بسیار جذابی قرار داده است. “

سهام چین با شاخص CSI 300 با تراشه های آبی که به امید بهبود روابط تجاری چین و آمریکا در دوره بایدن 1٪ افزایش یافت ، شروع به کار کرد.

Nikkei 225 ژاپن با رشد 2 درصدی روبرو شد ، در حالی که شاخص های عمده سهام در استرالیا ، هنگ کنگ و کره جنوبی هرکدام 1.7 درصد رشد کردند.

سهام Tapas Strickland ، تحلیلگر بانک ملی استرالیا ، هفته گذشته به شدت افزایش یافت و S&P 500 با رشد 7.3 درصدی ، بهترین درآمد هفته انتخابات از سال 1932 را به خود اختصاص داد.

اما برخی از تحلیلگران می گویند حتی اگر بایدن موفق شود بسته محرک های مالی را تحت فشار قرار دهد ، افزایش موارد ویروس کرونا در ایالات متحده احتمالاً بزرگترین اقتصاد جهان را تحت فشار قرار خواهد داد.

سرمایه گذاران آسیایی امیدوارند محرک های مالی ایالات متحده رشد را به نفع صادرکنندگان آسیایی تقویت کند [Aly Song/Reuters]

“خبرهای خوبی از نظر رشد وجود دارد … احتمال وجود یک بسته محرک مالی ، شاید به ترتیب 1 تریلیون دلار در سال 2021 – معادل حدود 5٪ از تولید ناخالص داخلی آمریکا. و این برای صادرکنندگان آسیایی دلگرم کننده خواهد بود. “گفت: رابرت کارنل ، رئیس منطقه ای تحقیق در بانک ING هلند ، در یادداشتی به الجزیره ارسال کرد.

“اما این خوش بینی با واقع بینی همه گیر کاهش می یابد ، با تعداد موارد بیش از 125،000 در سه روز گذشته و نرخ مرگ و میر روزانه بیش از 1000 ، امکان بازگشت به نتیجه گیری به سبک اروپایی و رکود اقتصادی دو برابر” این امر منتفی نخواهد بود. گفت کارنل.

قیمت نفت همچنین روز دوشنبه با استقبال سرمایه گذاران از پیروزی بایدن افزایش یافت و نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف را در میان افزایش ویروس های کرونا ویروس جهانی رد کرد.

هر بشکه نفت خام برنت یک دلار به 40 دلار و 48 سنت اضافه کرد.

دلار پایین

تحلیلگران می گویند ، با وجود دولت تقسیم شده ، هنوز یک طرح محرک مالی امکان پذیر است ، اگرچه بسته بزرگتر احتمال آن کمتر است. این امر فدرال رزرو ایالات متحده را در کانون توجهات قرار می دهد تا بیشتر برای تقویت بزرگترین اقتصاد جهان از طریق پول نقد تلاش کند.

در نتیجه ، دلار در روزهای اخیر ضعیف شده است ، در حالی که دارایی های دیگر مانند دلار استرالیا با ریاست جمهوری بایدن ادغام شده اند و باعث می شود در تجارت جهانی با رقبایی مانند چین روبرو نشود.

دلار استرالیا پس از جهش 3.3 درصدی در هفته گذشته ، 0.2 درصد افزایش یافت.

دلار آمریکا در هفته گذشته با کاهش 1.3 درصدی ، بیشتر در برابر ین ژاپن 103.31 ثابت شد.

سرمایه گذاران همچنین در هفته جاری با مذاکرات تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا پیش از نشست 15 نوامبر اتحادیه اروپا ، بر پوند انگلیس و یورو تمرکز خواهند کرد.

استرلینگ به 1.3183 دلار افزایش یافت و یورو که هفته گذشته 1.9 درصد رشد داشت ، روز دوشنبه با 1.1887 دلار یک سایه بالاتر بود.



[ad_2]