شاددن گردود خواننده معروف سودانی در تیراندازی متقابل کشته شد | اخبار

[ad_1]

علیرغم آتش بس با هدف حفاظت از غیرنظامیان، یک خواننده سرشناس سودانی در جریان نبرد روز جمعه در اومدورمان کشته شد.

شادون گردود، خواننده برجسته سودانی، در تیراندازی متقابل بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در شهر Omdurman کشته شد.

درگیری‌های شدید روز جمعه، زمانی که گردود کشته شد، امدرمان و شهر دوقلوی آن خارطوم را فرا گرفت، و روز شنبه با وجود توافق برای حفاظت از غیرنظامیان قبل از مذاکرات آتش‌بس که قرار است روز یکشنبه در عربستان سعودی از سر گرفته شود.

اومدورمان از زمان آغاز جنگ در 15 آوریل شاهد نبردهای سنگینی بوده است، زیرا دو طرف چندین آتش بس جنگیده اند و هیچ نشانه ای از تمایل به سازش از خود نشان نداده اند.

گردود در محله الحشمب زندگی می کرد که نزدیک ساختمان تلویزیون و رادیو ملی، نقطه کانونی درگیری ها است.

Omdurman شهری از اهمیت قابل توجهی است، حتی نام خود را به یک ژانر موسیقی به نام “آهنگ های Omdurman” که تاثیرات ارکستر مصری و اروپایی را با ریتم ها و ملودی های سودانی در هم می آمیزد و برای اولین بار از رادیو Omdurman پخش شد.

خوراکی ها ریخته می شود

بی بی سی گزارش داد گردود صلح و امنیت را در منطقه خود ترویج می کند و فرهنگ جامعه به حاشیه رانده شده خود، باگارا در کردوفان جنوبی را ترویج می کند.

پس از تایید مرگ خواهرزاده‌اش در فیس‌بوک، ادای احترام به صورت آنلاین منتشر شد و گفت گردود “برای من مثل یک مادر و یک دلبند بود، ما فقط داشتیم چت می‌کردیم، خدا رحمتش کند”.

چندین گزارش حاکی از آن است که گردود پس از اصابت خمپاره به خانه اش کشته شده است.

این خواننده در روزهای قبل از مرگش در فیس بوک فعال بود و از این پلت فرم برای انتقاد از جنگ استفاده می کرد و در عین حال به سایر غیرنظامیان گرفتار در جنگ تشویق می کرد.

او در پست اخیر خود گفت: ما ۲۵ روز است که در خانه‌هایمان گیر افتاده‌ایم… گرسنه‌ایم و در ترسی بی‌نظیر زندگی می‌کنیم، اما پر از اخلاق و ارزش‌ها هستیم.

بی بی سی گزارش داد که از گردود پسر 15 ساله اش حمودی و مادر و خواهرش به یادگار مانده است.

بر اساس گزارش ها، بیش از 600 غیرنظامی تاکنون در این جنگ کشته شده اند، اگرچه انتظار می رود این تعداد بسیار بیشتر باشد.



[ad_2]