شاهزاده هری در دادگاه هک تلفن شهادت می دهد | اخبار رسانه ها

[ad_1]

او و بیش از 100 شخصیت ارشد دیگر از روزنامه میرور گروپ شکایت کردند.

شاهزاده هری اولین خانواده سلطنتی بریتانیا خواهد بود که از سال 1890 به عنوان شاهد در دادگاه عالی لندن به عنوان بخشی از پرونده خود علیه روزنامه های میرور گروپ (MGN) شهادت می دهد.

در اینجا جزئیات فرآیند آمده است:

در مورد چیست؟

هری و بیش از 100 نفر دیگر از MGN – ناشر روزنامه های دیلی میرر، ساندی میرر و ساندی پیپل – شکایت کردند و آنها را به فعالیت غیرقانونی گسترده بین سال های 1991 تا 2011 متهم کردند.

کسانی که درگیر هستند شامل بازیگران، ورزشکاران، افراد مشهور و افرادی هستند که صرفاً با چهره های سرشناس رابطه داشتند.

آنها می گویند روزنامه نگاران یا بازرسان خصوصی این گروه گوشی ها را در «مقیاس صنعتی» هک کردند، با تقلب به داده های شخصی آنها دست یافتند و برای کشف اطلاعات درباره آنها اقدامات غیرقانونی دیگری انجام دادند.

MGN این ادعاها را رد می کند و مقامات ارشد را از هرگونه تخلفی انکار می کند. او همچنین استدلال کرد که برخی از شکایت ها خیلی دیر مطرح شده است.

قرار است هری پس از رسیدگی به پرونده خاص او در سه روز از روز دوشنبه، شهادت بدهد.

هک گوشی چیست؟

هک تلفن، رهگیری غیرقانونی پیام های صوتی تلفن همراه، برای اولین بار در سال 2006 زمانی که سردبیر سلطنت طلب روزنامه اخبار جهان (NW) روپرت مرداک و یک بازپرس خصوصی دستگیر شدند، مورد توجه گسترده قرار گرفت.

آنها به جرم خود اعتراف کردند و در سال 2007 به زندان افتادند. حالا و شخصیت های ارشد در عملیات بریتانیا در روزنامه های گروه خبری مرداک (NGN) گفتند هک محدود به یک خبرنگار سرکش بود.

اما افشاگری های بیشتر در سال 2011، از جمله اینکه یک دختر دانش آموز مقتول هدف قرار گرفته بود، منجر به بسته شدن روزنامه و محاکمه جنایی شد.

گروه Mirror به طور مداوم دست داشتن خبرنگاران خود را در هک کردن، از جمله در یک تحقیق عمومی رد کرده است، اما در سال 2014 مسئولیت چهار مورد را پذیرفت.

از آن زمان، MGN بیش از 600 دعاوی به ارزش بیش از 100 میلیون پوند (120 میلیون دلار) خسارت و هزینه را تسویه کرده است.

هری در مورد MGN چه می گوید؟

هری می‌گوید 140 داستانی که در روزنامه‌های MGN ظاهر شد، نتیجه هک تلفن یا سایر رفتارهای غیرقانونی بود. محاکمه تنها 33 مورد از آنها را در نظر گرفت.

وکلای او گفتند که این دزدی منجر به شکست رابطه او با دوست دختر طولانی مدتش چلسی دیوی شد.

در اسناد دیگری که در اوایل محاکمه منتشر شد، MGN اعتراف کرد که شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد به بازرسان خصوصی دستور داده شده است که به طور غیرقانونی اطلاعات سه نفر از شرکت‌کنندگان در پرونده آزمایشی، از جمله یک بار هری، جمع‌آوری کنند.

ناشر گفت که بدون قید و شرط عذرخواهی کرده و مستحق دریافت غرامت است.

با این حال، دیگر ادعاهای او را رد کرد.

چرا هری اقدام می کند؟

پرونده MGN یکی از چهار موردی است که هری در حال حاضر علیه روزنامه‌های بریتانیا به دادگاه عالی می‌رود.

او همچنین از NGN به اتهام هک تلفن و سایر فعالیت های غیرقانونی شکایت کرده است. NGN انجام اشتباه توسط The Sun را رد می کند و در حال مبارزه برای رد پرونده خود است.

شاهزاده، به همراه التون جان خواننده و پنج نفر دیگر، همچنین از Associated Newspapers (ANL)، ناشر دیلی میل و میل در روز یکشنبه، به دلیل هک تلفن و نقض غیرقانونی حریم خصوصی شکایت کرده است. ANL هرگونه فعالیت غیرقانونی را رد می کند.

هری همچنین از ANL به دلیل افترا شکایت کرده است.

[ad_2]