برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین، ارسال سلاح را متوقف کنید، مذاکره کنید | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

نماینده چین لی هوی می گوید که برای دستیابی به صلح، متحدان کی یف باید «ارسال سلاح به میدان نبرد را متوقف کنند».

نماینده چین در امور اوراسیا گفت: متحدان اوکراین باید ارسال تسلیحات به کی یف را متوقف کنند و برای دستیابی به یک صلح پایدار به گفت وگو بپردازند.

درخواست لی هوی در حالی مطرح شد که واشنگتن و بسیاری از کشورهای اروپایی در حال افزایش تدارکات موشک، تانک و سایر تسلیحات به نیروهای اوکراینی هستند که در تلاش برای بازپس گیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه هستند.

لی روز جمعه در پکن به خبرنگاران گفت: «اگر واقعاً می‌خواهیم جنگ را متوقف کنیم، زندگی‌ها را نجات دهیم و به صلح دست یابیم، باید ارسال سلاح به میدان جنگ را متوقف کنیم.»

“درس های دردناک توسعه بحران در اوکراین تا وضعیت فعلی آن، شایسته توجه عمیق از سوی همه طرف ها است.”

لی گفت که در حال حاضر “مشکلات بسیار” در نشستن و شرکت در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ وجود دارد. او افزود کسانی که در جنگ شرکت می کنند “بدون نقطه توافق نیستند.”

لی تاکید کرد: «دو طرف درهای گفتگوهای صلح را به طور کامل نبسته اند.

INTERACTIVE_arming_countries_ukraine_russia_war_weapons_military_November 2022

سفیر چین ماه گذشته برای پیشبرد مذاکرات صلح در اوکراین از پایتخت های اروپایی بازدید کرد.

در ماه مه، لی یک تور 12 روزه را در کیف، ورشو، پاریس، برلین، بروکسل و مسکو به پایان رساند که به گفته چین تلاشی برای یافتن زمینه مشترک برای حل و فصل سیاسی احتمالی بود.

لی گفت: «خطر تشدید جنگ روسیه و اوکراین هنوز زیاد است» و افزود که همه کشورها باید اقدامات مشخصی برای «سرد کردن اوضاع» و تضمین ایمنی تأسیسات هسته‌ای انجام دهند.

دولت شی جین پینگ، رهبر چین، ادعا می کند که بی طرف است و می خواهد به عنوان یک میانجی عمل کند، اما از نظر سیاسی از مسکو حمایت می کند.

در ماه فوریه، پکن طرح پیشنهادی صلح را منتشر کرد، اما متحدان اوکراین اصرار داشتند که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، ابتدا نیروهای روسیه را خارج کند.

پکن از انتقاد از این حمله امتناع کرده و از موقعیت خود به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای منحرف کردن حملات دیپلماتیک به روسیه استفاده کرده است.

تسلیح اوکراین

ایالات متحده که بزرگترین تامین کننده تسلیحات اوکراین است، از زمان تهاجم سال گذشته تاکنون حدود 37 میلیارد دلار کمک نظامی ارائه کرده است.

بیشتر آن در سیستم‌های تسلیحاتی، میلیون‌ها مهمات و گلوله‌ها، و مجموعه‌ای از کامیون‌ها، حسگرها، رادارها و سایر تجهیزات است که از انبارهای پنتاگون بیرون کشیده شده و به اوکراین رفته‌اند.

کشورهای اروپایی نیز در بحبوحه درخواست های ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای تسلیحات بیشتر، کمک های نظامی خود به کی یف را افزایش داده اند.

ماه گذشته، بریتانیا به اوکراین وعده تسلیحات اضافی برای مبارزه با روسیه داد. بریتانیا گفته است که صدها موشک دفاع هوایی اضافی و همچنین «وسایل نقلیه بدون سرنشین دوربرد» را به اوکراین ارائه خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به کشورش قول داده است که ده ها تانک سبک، خودروهای زرهی و سیستم های دفاع هوایی بیشتری را تحویل دهد.

آلمان علیرغم عدم تمایل اولیه خود به ارائه تسلیحات مرگبار به کی یف، به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است، از جمله تانک های نبرد لئوپارد 1 و 2 و سیستم پیشرفته دفاع هوایی IRIS-T SLM.

[ad_2]