شمال غربی استرالیا برای قوی ترین طوفان در یک دهه اخیر آماده می شود | اخبار هواشناسی

[ad_1]

انتظار می رود طوفان ایلسا قبل از رسیدن به سواحل شمالی استرالیای غربی قدرت بیشتری پیدا کند.

بادهای شدید و باران های سیل آسا شمال غرب استرالیا را با طوفان ایلسا در این منطقه کم جمعیت اما غنی از منابع درنوردیده است.

اداره هواشناسی روز پنجشنبه اعلام کرد این طوفان که احتمالاً قوی ترین طوفان شمال غرب در نزدیک به 10 سال گذشته است، می تواند بادهای “بسیار مخرب” با سرعت 275 کیلومتر در ساعت (170 مایل در ساعت) به همراه داشته باشد.

غذا و سوخت به مناطق دورافتاده تحویل داده شده است و به مردم توصیه شده است که اقلام ضروری از جمله آب را ذخیره کنند.

هشدار زرد برای چندین شهر دورافتاده صادر شده است و به ساکنان توصیه می شود برای پناه گرفتن در برابر طوفان آماده باشند.

این هشدار به پورت هدلند، یک مرکز حمل و نقل بزرگ برای سنگ آهن، که اکثر 15000 نفر ساکن آن در شرکت های معدن مشغول به کار هستند، برخورد کرد. این شهر حدود 17 ساعت از شمال پرث، پایتخت استرالیای غربی فاصله دارد.

پیتر کارتر، شهردار بندر هدلند، گفت که بادهای مخرب می تواند قطعات پرنده زباله را به “موشک در هوا” تبدیل کند.

او به شرکت پخش استرالیایی (ABC) گفت: “این چیزی است که باعث همه آسیب ها می شود، این همان چیزی است که به مردم آسیب می رساند.” “همه در آستانه هستند. آنها می دانند که طوفان ها همان چیزی هستند که هستند. آنها بسیار بسیار غیر قابل پیش بینی هستند.

سرویس آتش نشانی گفت که حدود 700 نفر از ساکنان منطقه دورافتاده Bidyadanga تخلیه شده اند.

اداره هواشناسی در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد که انتظار می رود ایلسا اواخر پنجشنبه یا اوایل جمعه به خشکی برسد و می تواند 600 کیلومتری (373 مایل) از شمال پورت هدلند از شرق تا جنوب شهر توریستی بروم را تحت تأثیر قرار دهد.

اداره هواشناسی گفت که بندر هدلند که توسط تولیدکنندگان سنگ آهن مانند BHP Group و Fortescue استفاده می شود، می تواند از بدترین طوفان جلوگیری کند.

سخنگوی Fortescue گفت که حمل و نقل و سفرهای غیرضروری به بندر را به حالت تعلیق درآورده است اما انتظار نمی رود “تاثیر قابل توجهی بر عملیات در این مرحله” داشته باشد.

در آوریل 2021، طوفان سروجا با تندبادهایی تا 170 کیلومتر در ساعت (106 مایل در ساعت) به سواحل غربی استرالیای غربی برخورد کرد و به خانه‌ها آسیب رساند و درختان و خطوط برق را از بین برد.

میریام بردبری، کارشناس هواشناسی به ABC گفت: «آنها قدرت زیادی در خود دارند، توانایی نه تنها از بین بردن درختان و پایین آوردن خطوط برق، بلکه همچنین این اشیاء شل را در حیاط بلند می کنند، از جمله تریلرها و کاروان ها».

[ad_2]