شورشیان پاپوایی در جستجوی خلبان ربوده شده به سربازان اندونزیایی کمین می کنند | اخبار

[ad_1]

جدایی طلبان مسلح می گویند در حالی که ارتش در جستجوی یک خلبان اسیر نیوزیلندی بود به سربازان حمله کردند.

جدایی طلبان در منطقه پاپوآ اندونزی ادعا می کنند که 9 سرباز را در یک کمین کشته اند، اما ارتش می گوید یک سرباز در جریان عملیات جستجو برای یافتن خلبان ربوده شده نیوزیلندی کشته شده است.

سخنگوی ارتش اندونزی، جولیوس ویجوجونو، روز یکشنبه گفت که سربازان در جستجوی خلبان اسیر شده Susi Air، فیلیپ مرتنز، در چندین مکان پخش شده‌اند و به دلیل آب و هوای بد در برقراری ارتباط مشکل دارند.

مرتنس در ماه فوریه توسط شورشیان در فرودگاهی در منطقه دورافتاده ندوگا ربوده شد.

“از ساعت 14:03 به وقت محلی [05:03 GMT Sunday]ویجویونو در پاسخ به سوالی درباره تلفات بیشتر گفت، اطلاعاتی که ما داریم یک کشته است. ما هیچ اطلاعات دیگری دریافت نکرده‌ایم زیرا دسترسی به این منطقه دشوار است، به خصوص با نامطمئن بودن هوا».

ویجینو گفت که ارتش عملیات نجات مرتنز را تشدید خواهد کرد زیرا آنها مکان خلبان را شناسایی کرده اند.

او گفت که آب و هوای نامنظم این تلاش را چالش برانگیز کرده است.

فیلیپ مرتنز، با گروهی از جنگجویان TPN-PB که او را در ماه فوریه گروگان گرفتند، روی یک کنده چوبی در جنگل نشسته است، سلاح و پرچم پاپوآ دارد.  این عکس ها در ماه مارس منتشر شد.
مردی به نام فیلیپ مرتنس، خلبان نیوزیلندی که گفته می شود توسط یک گروه استقلال گروگان گرفته شده است، در میان جنگجویان جدایی طلب در منطقه پاپوآ در اندونزی نشسته است. [File: West Papua National Liberation Army/handout via Reuters]

ارتش آزادیبخش ملی پاپوآ غربی، شاخه نظامی گروه اصلی جدایی طلب پاپوآ، مسئولیت حمله روز شنبه را بر عهده گرفت که به گفته آن 9 سرباز کشته شدند.

شورشیان قبلاً از اندونزی خواستار به رسمیت شناختن استقلال پاپوآ در ازای آزادی خلبان و همچنین ملاقات با رئیس جمهور جوکو ویدودو با تسهیل جامعه بین المللی شده بودند.

جدایی‌طلبان گفتند حمله روز شنبه اقدامی دفاعی در برابر فعالیت‌های نظامی در منطقه بود و از دولت خواستند در عوض درباره آزادی مرتنز مذاکره کند.

سبی سامبوم، سخنگوی شورشیان روز یکشنبه گفت: «سازمان ملل متحد و دولت نیوزیلند موظفند از اندونزی بخواهند عملیات نظامی را متوقف کند.

این هواپیما تنها راه رسیدن به مناطق کوهستانی در پاپوآ است، جایی که حملات شورشیان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

جمعیت ملانزی پاپوآ با بقیه اندونزی پیوندهای فرهنگی کمی دارند و ارتش مدتهاست که در آنجا به نقض حقوق بشر متهم شده است.

پاپوآ که مستعمره سابق هلند بود در سال 1961 اعلام استقلال کرد، اما کشور همسایه اندونزی دو سال بعد کنترل آن را به دست گرفت و وعده برگزاری همه پرسی استقلال را داد.

رای بعدی به باقی ماندن بخشی از اندونزی به طور گسترده به عنوان یک تقلب تلقی شد.

[ad_2]