لاپورتا، رئیس بارسلونا، تخلف در رسوایی داوری را رد کرد | اخبار فوتبال

[ad_1]

بارسلونا و روسای سابق باشگاه با اتهامات فساد مرتبط با اتهامات پرداخت نادرست روبرو هستند.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه فوتبال بارسلونا، می‌گوید تمام پرداخت‌هایی که به شرکتی که متعلق به یک مقام ارشد داوری است، شفاف بوده و در ازای گزارش‌های فنی و نه برای کسب مزیت ورزشی غیرقانونی بوده است.

دادگاهی در بارسلونا هفته گذشته پس از اینکه دادستان ها شکایتی مبنی بر پرداخت 7.3 میلیون یورو (7.95 میلیون دلار) از سال 2001 تا 2018 به شرکت های متعلق به خوزه ماریا هنریکس نگریرا ارائه کردند، موافقت کرد که این پرونده را به عهده بگیرد.

نگریرا یک داور سابق و نایب رئیس سابق کمیسیون داوران فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا از سال 1994 تا 2018 است. بارسلونا اعلام کرد که برای گزارش ها و مشاوره های مربوط به داوران به او پول می دهد.

لاپورتا در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه که برای بحث در مورد این ماجرا در ورزشگاه نیوکمپ باشگاه برگزار شد، گفت: واضح است که داوران خریداری نشده اند و هیچ تلاشی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات آنها صورت نگرفته است.

لاپورتا گفت: باشگاه هرگز کاری با هدف یا قصد تغییر رقابت برای دستیابی به هر نوع مزیت ورزشی انجام نداده است.

او همچنین به رقبای بارسا، رئال مادرید که به پرونده دادستانی علیه بارسلونا پیوستند، حمله کرد. لاپورتا گفت که رئال همیشه مورد لطف داور بوده است. هیچ واکنشی فوری از سوی رئال مادرید دریافت نشد.

لاپورتا متهم به اتهامات نادرست، بخشی از “کمپین بدنام کردن” تیم کاتالانی است که در حال حاضر صدرنشین لالیگا است.

لاپورتا گفت: «در اصل، این یک کمپین سازماندهی شده برای از بین بردن اعتبار باشگاه بارسلونا است.

این رسوایی ابتدا پس از بازرسی اداره مالیات از حساب‌های نگریرا بالا گرفت.

لاپورتا یادآور شد که اداره مالیات اسپانیا نامه‌ای به دادستان ارسال کرده است مبنی بر اینکه «نمی‌تواند ثابت کند که پرداخت‌های انجام‌شده به شرکت‌های نگریرا می‌تواند روی داوران یا نتیجه هر مسابقه تأثیر بگذارد».

لاپورتا گفت: «آنها نتوانستند آن را نشان دهند زیرا ممکن نبود.

باشگاه، نگریرا و دو تن از روسای سابق باشگاه، جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو روسل، با همین اتهامات فساد روبرو هستند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا گفت که فوتبال اسپانیا بدترین لحظه خود را به دلیل پرونده فساد داوری مربوط به بارسلونا سپری می کند.

او ماه گذشته گفت: «آبروی فوتبال ما در خطر است. شرمنده ام. هیچ توضیحی از بارسلونا نداریم.

پس از اینکه یوفا، نهاد حاکم فوتبال اروپا در ماه مارس اعلام کرد که این اتهامات را نیز بررسی خواهد کرد، ممکن است جایگاه بارسلونا در مسابقات آتی لیگ قهرمانان اروپا نیز در خطر باشد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در اوایل آوریل به رسانه های اسلوونیایی گفت که این پرونده “بسیار جدی” است.

آنقدر جدی که فکر می کنم یکی از جدی ترین هاست [cases] در فوتبال از زمانی که من در آن درگیر بودم، او گفت.

بارسلونا در حال حاضر با 11 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید در صدر لالیگا قرار دارد و 9 بازی باقی مانده است زیرا اسطوره بارسلونا ژاوی به اولین عنوان خود به عنوان مربی تیم سابقش نزدیک می شود.

[ad_2]