صدها نفر به عنوان فعال ترین آتشفشان اندونزی تخلیه شده اند اندونزی

[ad_1]

پس از اعلام هشدار مقامات در مورد آتشفشان به دومین سطح بالایی ، حدود 500 نفر در نزدیکی کوه Merapi تخلیه شدند.

مقامات اندونزی صدها نفر از مردم ساکن دامنه های حاصلخیز کوه Merapi در جاوه را پس از افزایش فعالیت آتشفشانی تخلیه کرده اند.

هانیک حمیدا ، رئیس مرکز آتشفشانی و کاهش خطر زمین شناسی یوگیاکارتا ، روز جمعه هشدار داد که می تواند هر زمان که بخواهد آتشفشان فعال Merapi ، فعال شود و احتمالاً ابرهای گازی داغ را تا پنج کیلومتر بالا ببرد.

ادی سوسانتو ، کارمند آژانس محلی برای کاهش بلایای طبیعی ، گفت که حدود 500 نفر از چهار روستا ، عمدتا بزرگسالان ، زنان باردار و کودکان به پناهگاه های اضطراری در منطقه ماژلانگ در جاوه مرکزی در جاوه مرکزی منتقل شدند.

سوسانتو گفت که اقدامات اضطراری برای تخلیه افرادی که 6 کیلومتر (3.7 مایل) از دهانه دهانه زندگی می کنند در حال آماده سازی است ، زیرا دولت های محلی در جاوه مرکزی و یوگیاکارتا از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند.

روز پنجشنبه ، سازمان زمین شناسی اندونزی پس از افزایش فعالیت سنسورها ، سطح هشدار Merapi را به دومین سطح بالاترین سطح افزایش داد.

این کوه 2968 متری (9737 فوت) حدود 30 کیلومتر (18 مایل) از مرکز شهر یوگیاکارتا فاصله دارد. حدود یک چهارم میلیون نفر در شعاع 10 کیلومتری آتشفشان زندگی می کنند.

مراپی در ماه ژوئن در ستونی با ارتفاع 6 کیلومتر (3.7 مایل) در آسمان خاکستر و گاز داغ پاشید ، اما تلفاتی گزارش نشد.

آخرین فوران بزرگ در سال 2010 باعث کشته شدن 347 نفر و تخلیه 20،000 روستایی شد.

اندونزی ، مجمع الجزایری با بیش از 270 میلیون نفر جمعیت ، در حلقه آتش اقیانوس آرام واقع شده و مستعد زمین لرزه و فوران آتشفشان است. زلزله شناسان دولت بیش از 120 آتشفشان فعال مشاهده کرده اند.



[ad_2]