صلیب سرخ: زندانیان گوانتانامو نشانه هایی از “پیری تسریع شده” را نشان می دهند | اخبار حقوق بشر

[ad_1]

اردوگاه زندان گوانتانامو به نمادی از وحشیگری به اصطلاح “جنگ علیه تروریسم” آمریکا تبدیل شده است.

یک مقام ارشد کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) گفت: زندانیانی که سال ها توسط ایالات متحده در بازداشتگاه گوانتانامو نگهداری می شوند، نشانه هایی از “پیری تسریع شده” را نشان می دهند.

پاتریک همیلتون، رئیس هیئت صلیب سرخ در ایالات متحده و کانادا، روز جمعه گفت که “نیازهای سلامت جسمی و روانی برای افرادی که هنوز در زندان گوانتانامو نگهداری می شوند در حال افزایش و چالش برانگیزتر شدن است”.

همیلتون در بیانیه‌ای گفت: «ما از دولت آمریکا و کنگره می‌خواهیم تا برای یافتن راه‌حل‌های کافی و پایدار برای رسیدگی به این مسائل با یکدیگر همکاری کنند».

اقدام باید در اولویت باشد».

اردوگاه زندان گوانتانامو در کوبا توسط جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور جمهوری خواه ایالات متحده در سال 2002 برای اسکان مظنونان خارجی پس از حملات هوایی سال 2001 به نیویورک و پنتاگون که حدود 3000 نفر را کشتند، تأسیس کرد.

این اردوگاه به دلیل روش‌های خشن بازجویی، که به گفته منتقدان معادل شکنجه بود، نمادی از وحشیگری به اصطلاح «جنگ علیه ترور» آمریکا شد.

اظهارات همیلتون در مورد سلامتی زندانیان پس از بازدید از این مرکز در ماه مارس پس از یک وقفه 20 ساله بیان شد. او گفت که “متعجب است که چگونه کسانی که هنوز در بازداشت هستند امروز علائم پیری سریع را تجربه می کنند، که با تاثیر انباشته تجربیات و سال های گذراندن آنها در زندان تشدید شده است.”

وی از زندانیان خواست از مراقبت های روحی و جسمی کافی و همچنین تماس بیشتر با خانواده برخوردار شوند.

سخنگوی پنتاگون به رویترز گفت: وزارت دفاع آمریکا «در حال حاضر در حال بررسی این گزارش است».

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، یک دموکرات، در سال 2021 روی کار آمد، 40 زندانی در گوانتانامو بودند. دولت بایدن گفته است که می خواهد این مرکز را ببندد، اما برنامه ای برای این کار ارائه نکرده است. حدود 30 زندانی همچنان در زندان هستند.

دو برادر پاکستانی که بیش از 20 سال بدون محاکمه در گوانتانامو زندانی بودند، در ماه فوریه توسط ایالات متحده آزاد شدند و به خانه بازگشتند. عبدل 55 ساله و محمد ربانی 53 ساله پس از بازجویی رسمی توسط مقامات پاکستانی به خانواده های خود ملحق شدند.

همیلتون از واشنگتن خواست تا سرنوشت بازداشت شدگان را حل کند و خواستار اقدام برای انتقال واجدین شرایط شد.



[ad_2]